Announcement

Collapse
No announcement yet.

Fjerne "styrepinner" i rotorhodet på Trex 500 for montering av FBL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Fjerne "styrepinner" i rotorhodet på Trex 500 for montering av FBL

    Er det noen som har andre måter å fjerne disse "styrepinnene" på i rotorhodet på Trex 500 (ESP), enn å kappe dem av med dremmel ? Jeg har prøvd å skru / dra med tang, men det later til å være dødfødt.

    Skal av med dem fordi jeg skal konvertere hodet til flybarless, og sette inn Mikado V-bar.

  • #2
    Dremel er din venn
    Hilsen Rune Marcussen

    MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
    T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
    JR DSX9

    Fitjar Modellflyklubb
    ---------------------------------------------------------------------------
    Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

    Comment


    • #3
      Takker.

      Men da har jeg støtt på ett nytt problem.

      Jeg fikk først ett sett som var åpnet, slik at en skrue manglet (og posene stiftet isammen igjen). Og når det endelig er fikset så har selvfølgelig Elefun solgt meg den GAMLE typen sett som ikke har ball link skruer som passer min swash (2,5MM gjenger).

      Det er vel ikke tilfeldigvis noen som har disse ball linkene liggende til overs, og som har de gamle typen gjenger på swash (2mm), slik at jeg kunne få kjøpt disse to ball linkene med større skruer ?

      Comment


      • #4
        Tror nok at en mail til elefun vil rdne det der
        Mvh
        Bjørn Tore Espevik

        Team Visa...

        Comment


        • #5
          Jeg har en mail liggende i kø hos dem ja, men jeg skulle jo gjerne hatt delene for 1 uke siden

          Comment


          • #6
            Originally posted by Rappis View Post
            Jeg har en mail liggende i kø hos dem ja, men jeg skulle jo gjerne hatt delene for 1 uke siden
            Prøv med de gamle å se hvordan du kommer ut. Jeg har sittet å klundret med dette de siste par kveldene på min egen Trex 500 med RJX hode og V-bar. Byttet kulene og kortet inn på servoarmen i henhold til 3G-mål. Bare for å måtte flytte ting ut igjen da jeg fikk bindinger og høye verdier i V-bar.
            Nå har jeg 15mm servoarm og korte ballinker på swash. Jeg burde antagelig hatt enda lenger servoarmer. Men å bytte til de lange (gamle) ballinkene vil antagelig gjøre samme nytta. Skal få testet som det er først.
            Det kan være linkearmene på bladgriperne på RJX hode bygger mer ut en Mikado og Align hodene, og at det er derfor jeg må ha så store utslag. Det vet jeg ikke...
            arhennie

            MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
            http://hadelandmfk.no/
            www.henniehobby.no/arne

            Comment

            Working...
            X