Announcement

Collapse
No announcement yet.

Sliter med presisjon på hale

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Sliter med presisjon på hale

    God morgen!

    Ok dette er en ganske sprø forespørsel men det er ikkehelikopter oppsettet det er noe feil med men pilot oppsettet

    jeg sliter med hale timing og presisjon. Jeg leter desperat etter en øvelse jeg kan trene på som ikke er for kompleks for å øke pilot presisjonen på halen.

    Grunnen til dette er at jeg sliter med å gjøre tic tacs på et sted i lufta jeg driver og drifter. Og når jeg drar hale ned, snu Venstre 90 grader så jeg går en runde mot klokka kommer jeg helt ut og kjøre. Jeg ender med å få drifting og til slutt blir halen for skeiv til at jeg klarer generere løft lenger. Hadde vært supert å finne en øvelse som hjelper meg ta igjen halen mot resten av skilsa mine. Jeg klarer helt fint å fly nese førs og hale først både normalt og inverted i god hastighet både smooth og stort, men halepresisjonen min suger hehe.

    Håper dere kan hjelpe meg meg!
    Klaus Myrseth
    Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

    Team Manager - Team Compass Scandinavia

  • #2
    Siden det er pilotoppsettet det er noe galt med som du sier, må du nok inn i softwear`en til piloten å justere noen parametre
    Hadde noe av tendensen selv for en stund siden da jeg hadde mindre trening i å holde haleroret i ro i litt raskere pitchbevegelser.
    Det som hjalp meg på veien var å øke litt eksponentialen på halen slik at jeg gjorde stikkebevegelsen så ofte som mulig med mindre bekymringer og irritasjon. Ergo mere og mere trening, som til slutt ga resultater.
    Noen gyroer kan vel også settes opp med justerbar "deadband" i senterstikke, det gjør vel jobben enda lettere kanskje.

    Comment


    • #3
      Takker for svaret, men jeg er ganske flink å ikke gjøre side utslag hvis jeg ikke prøver har trena mye på de greiene der og har en drøm om å ha full kontroll på helikoptret, men jeg stopper så inni granskauen feil hehe.

      Samme når jeg skal gjøre mini korreksjoner mens jeg gjør tic tac's så har jeg en tendens til å få overload så jeg er litt hård. Hadde håpa det fantes en øvelse jeg kunne drive å trene på som hjalp meg uten overload for å få inn presisjonen.

      Mulig jeg lager meg selv en liten øvelse som er litt stressete som jeg kan drive og styre med og hvis jeg bare ikke får det til får jeg bare krype til korset og justere expo og starte å fly på nytt hehe.

      Hovedgrunnen til at jeg leter etter en øvelse er at jeg driver og blogger som en gærning for å dokumentere alt jeg gjør fr før jeg hadde tatt i en heli radio til jeg klarer fly presist og 3D. Jeg tenkte lage en dedikert nybegynner side fra A til Å for å lære seg å fly billigst mulig og raskest mulig med videoer av øvelser som virker til generelle råd som hjelpa meg på veien.

      Jeg fant vel at det er innmari vanskelig å være nybegynner i denna sporten/hobbyen hehe - Vært morsomt å klare få dette til å virke!
      Last edited by klaus; 19-04-10, 09:28. Reason: Fiksa min fantaskiske skriveleifing, la till hoved grunnen til posten
      Klaus Myrseth
      Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

      Team Manager - Team Compass Scandinavia

      Comment


      • #4
        Tic.Toc er en øvelse som resulterer i raske og relativt store bevegelser på stikkene. Har man ikke grunntrening inne er det fort gjort å gi feil input på de utslag en skal ha samt å gi input til der man ikke skal ha det. Den mest effektive metoden å lære seg tic-toc er å starte med Rainbows, som er roligere og mer utstrakte. Da har man mer tid til å se hva man gjør og bedre tid til å korrigere underveis i øvelsen. Når Rainbows sitter godt flyr gradvis mindre og tettere til man til slutt flyr tic-tocs. Hjernen og motorikken tar det som regel lettere hvis man gradvis øker hastigheten og intensiteten på en øvelse.
        Arild Johansen

        Modell-Helikoptersport
        Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb/
        AHMHK

        Comment


        • #5
          Tic tacs går kjempefint (klarer til og med fly frem og tilbake med vanlige tic tacs), men når den blir big ben lignende begynner jeg å drifte og presisjonen blir ikke bra nok er derfor jeg plutselig sliter med hale presisjon - Har hatt bra nok presisjon med halen til nå men plutselig skinte min mangel på trening på hurtig og presis tale justering når jeg begynte med den øvelsen.

          Regner med jeg får sette meg ned med simmen i noen timer i dag og bra kjøre big ben til jeg spyr, kanskje presisjonen kommer med roen og sikkerheten.
          Last edited by klaus; 19-04-10, 11:19.
          Klaus Myrseth
          Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

          Team Manager - Team Compass Scandinavia

          Comment

          Working...
          X