Announcement

Collapse
No announcement yet.

T-rex 600NP, nødvendige mods

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • T-rex 600NP, nødvendige mods

    Har nå flydd pent igjennom ca 3 dunker fuel nå, Rapicon 15/18. OS motoren går som ei kule, og jeg får omtrentlig 9min pen flyving ut av tanken. Så langt er alt vel, og jeg er kjempefornøyd med stabiliteten. Fantastisk kjerre som jeg begynner å bli komfortabel med.

    Litt om utstyret i den:

    OS 50 SX-H Ringed med align muffler.
    Futaba S3001 på throttle
    Futaba 9252 på cyclic.
    Futaba 9256 på hale med 611 gyroen. 67% gain på gyromenyen.
    Futaba GV1 governor, som funker. Bra vet jeg ikke, men den justerer headspeed.


    Som jeg har fått med meg er det smart å låse bommen. Hadde nettopp en kompis sin 50 hvor halen plutselig stod 90 grader rett opp. Det har jeg fått gjort, og bare velstand så langt.

    Bytta ut orginale align paddlere med KBDD sine. Putter ikke på noen dyre i carbon helt enda. Fått positiv omtale på helifreak, så de tror jeg skal duge. Håper på litt spenstigere cyclic, men det gjenstår å prøve.

    Bytta ut kryss-servohorna på cyclicservoene med noen i alu. Kunne gått for aligns i plastikk, men gikk hakket videre. :P (Er litt morro med oppgradering, samme hvor små de er )

    Fått montert Quick UK headertank med klunk, og medfølgende standoff.

    Booya quick-release canopy lås har jeg fått montert inn, da den jeg hadde i plastikk brakk etter noen få turer.


    Men det finnes sikkert flere ting som er mulig å gjøre, og kanskje enda bedre, som bør gjøres. Håper på noen ekspert-råd her


    Ser ut om jeg må bestille mer fuel snart, og jeg lurer på å prøve 30/20 fuelen siden jeg nå begynner å gjøre litt tic-tocs osv? Her trenger jeg også litt innspill fra denne siden av dammen.
    Attached Files
    Honeybee CP 2

  • #2
    Bare kjør i vei med 30/20 fuel. Prisforskjellen er ikke så stor, og motoren stortrives med det. For å gjøre tic tocs trenger du ikke noen modifikasjoner utover at du har hjulpet deg selv litt ved å sette på KBDD paddler. De er gull! Nøkkelen til raske fine tic tocs er mye cylic, gjerne lav expo-verdi, og varsomt med pitch. Hvis du gir 13+ / - i pitch så bogger du heliet iløpet av 2-3 tics ( eller tocs om du vil... ) Sørg for at du ikke har ALTFOR myke dempere, og fine tighte blader. Så slipper du boomstrike.

    Ettersom du tilsynelatende er fan av Quick UK, så kan jeg anbefale swashen deres. Mer presis, og får gode tilbakemeldinger fra forumfantaster. Det eneste er at jeg har lest et sted av align 3g med medfølgende hode ikke passer på bra i hop med quick sin swash. Ellers så er det å være obs på baklageret i os'en din, og bruke rustfrie lagre når du engang bytter. Har så liten tiltro til OS-lagre at jeg byttet ut de nye orginale lagrene som satt i min 55H, og byttet dem ut før jeg hadde montert motoren for første gang.
    Med vennlig hilsen
    Johannes Gjessing GMFK
    || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

    Comment


    • #3
      K&B paddlene fungerer helt supert, ingen tape som løsner, de gjør jobben og de er billige. Ut i fra bildet ser det ut som har du satt dem i senter, jeg liker dem godt i det andre hullet. Det ble så voldsomt kilent i senter, men det er vel en smakssak.
      Demperene til Align (både de gråe og sorte) holder ikke så lenge. Kan anbefale K&B sine her også.
      Jeg har xxxx turer med mine 600`r, både N og E, og syns de fungerer godt som de er.
      Halebomstagene knekker på nitroen, der hvor skruen skrus i på braket på bommen. Disse skiftet jeg til Raptor sine da disse er av plast i endene og har ikke skiftet dem etter dette.
      Når du blir lei av å skifte lagrer på hovedmasten, de to øverste, har KDE direct bukker med thrustlagre fungert veldig bra.

      Comment


      • #4
        Jeg testhovra med de nye padlene i stad, men måtte sette det ned ganske fort igjen siden halen oppførte seg helt merkelig. Synes ikke det var brysomt kilent. 450'n er veldig kilen, men slik liker jeg den, så tror jeg må prøve noen turer til før jeg gjør om.

        KDE bearing blocks'a står på lista over kommende oppgraderinger, men godt å få en bekreftelse på at de er verdt det. Fint du nevnte demperne, for det var noe jeg lurte på da blir det K&B her og!
        Honeybee CP 2

        Comment


        • #5
          Jeg venta nesten å få høre at clutchen må byttes. Men det var kanskje eldre utgaver?

          Omtrent alle tråder på helifreak nevner at den bør byttes, og da med lynx eller noe annet.
          Honeybee CP 2

          Comment


          • #6
            på LE er det et "late engage" problem. jeg har erfaring med dette. var vel på rundt 40% throttle ved engage! helt forferdelig. byttet til 700 liner, men den ble litt for tykk, så måtte slipe den ned litt for å få det lille mellomrommet.

            lynx clutch er det de fleste bruker, når de kaster align klutsjen. hvis kløtsjen tar i tidlig, så er det null problem. greia er at jo senere den tar jo mer må kløtsjen skoen utvide seg, og jo lettere er det for at det sier KABOOM i lufta(håper jeg ikke er helt på viddene her)
            dx7

            Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
            Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
            Løten MFK
            Stay Frosty

            Comment


            • #7
              Hvis du har lyst å modde for å få et sprekere heli, så burde du vurdere flybarless. Det har større effekt enn å jukke rundt med all verdens småjusteringer og fueltyper. Jeg har akkurat satt V-Bar på en 600E og fikk bakoversveis!
              Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

              Anything worth doing is worth overdoing!

              Comment


              • #8
                Nå er det ikke effekt-messige mods jeg er ute etter, men tenkte mer på ting som kan hjelpe til med å holde det sammen og i god stand. Som feks pinning av bommen.

                Men alle tips tas i mot med takk Må snart ha et heli til, og det skal få på fbl fra første stund.
                Honeybee CP 2

                Comment


                • #9
                  Hei! Hvor får man kjøpt Lynx clutch sett til T-Rex 700? Er det noen her i Norge som leverer?
                  Kay Arne Olsen

                  Comment


                  • #10
                    Akkurat lynx finnes vel på flere nettbutikker i usa. Har ikke sett dem her i landet enda.

                    Var nettopp ute en liten tur for å teste paddlene. Men jeg må si jeg ble litt skuffa. Heliet var ikke kilent rundt midten i hele tatt, og brukte en evighet på å rolle/flippe enn 450'n (som har gorillapaddles btw)

                    Swash mixen måtte jeg sette ned til 55%, 55%, og 60% for å få +-12 graders pitch og 8 graders cyclic. Det hjalp litt på Idleup2 med 2100 i headspeed, men synes fortsatt det gikk sakte. Tror kanskje jeg bare er for vant til 450 her.


                    En annen ting, er at gain på 611 har jeg på 43 nå. Begynte på 37, men da hadde jeg noe drifting mot høyre (halen).
                    Har fulgt Nigel Browns guide for å sette den opp.

                    Så fant jeg en annen måte å sette det opp på, av en annen troverdig fyr. Jason Krause, så nå må jeg innrømme at jeg er litt usikker på hva som er best.


                    Bruker Align sine carbon haleblader nå, og skjønner at de er ganske ræva.

                    Jeg har noen KBDD haleblader, men de er noe kortere enn de i carbon. Går det greit tro?
                    Honeybee CP 2

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by lacappuchino View Post
                      Var nettopp ute en liten tur for å teste paddlene. Men jeg må si jeg ble litt skuffa. Heliet var ikke kilent rundt midten i hele tatt, og brukte en evighet på å rolle/flippe enn 450'n (som har gorillapaddles btw)

                      Swash mixen måtte jeg sette ned til 55%, 55%, og 60% for å få +-12 graders pitch og 8 graders cyclic. Det hjalp litt på Idleup2 med 2100 i headspeed, men synes fortsatt det gikk sakte. Tror kanskje jeg bare er for vant til 450 her.
                      Du kan ikke forvente å få en 600 like kjapp som en liten 450. Og andre padlere vil ikke gi deg noen turbo heller.
                      Men du kan jo forsøke Curtis Stubz. Det med padlere er litt individuelt hva hver enkelt liker.
                      Men er du ute etter respons alá 450 så gå for V-bar el. FBL.
                      arhennie

                      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                      http://hadelandmfk.no/
                      www.henniehobby.no/arne

                      Comment


                      • #12
                        Jeg har jo sett hvor raske andre 600 oppsett med flybar kan være, så jeg hadde jo litt forventninger bare. Men som du sier så får jeg putte på stubz, etterhvert.


                        Allerede er det slark i swash-plata. Samme dårlige greiene her som på 450'n. Så her må det bli en QuickUK swash rimelig kjapt ja.


                        Nå lurer jeg litt på det med governor og throttle-servo. Er det virkelig noe å hente på å gå over til en rask digital servo i steden for den analoge S3001 som jeg bruker?
                        Honeybee CP 2

                        Comment

                        Working...
                        X