Har nå flydd pent igjennom ca 3 dunker fuel nå, Rapicon 15/18. OS motoren går som ei kule, og jeg får omtrentlig 9min pen flyving ut av tanken. Så langt er alt vel, og jeg er kjempefornøyd med stabiliteten. Fantastisk kjerre som jeg begynner å bli komfortabel med.
Litt om utstyret i den:
OS 50 SX-H Ringed med align muffler.
Futaba S3001 på throttle
Futaba 9252 på cyclic.
Futaba 9256 på hale med 611 gyroen. 67% gain på gyromenyen.
Futaba GV1 governor, som funker. Bra vet jeg ikke, men den justerer headspeed.
Som jeg har fått med meg er det smart å låse bommen. Hadde nettopp en kompis sin 50 hvor halen plutselig stod 90 grader rett opp. Det har jeg fått gjort, og bare velstand så langt.
Bytta ut orginale align paddlere med KBDD sine. Putter ikke på noen dyre i carbon helt enda. Fått positiv omtale på helifreak, så de tror jeg skal duge. Håper på litt spenstigere cyclic, men det gjenstår å prøve.
Bytta ut kryss-servohorna på cyclicservoene med noen i alu. Kunne gått for aligns i plastikk, men gikk hakket videre. :P (Er litt morro med oppgradering, samme hvor små de er )
Fått montert Quick UK headertank med klunk, og medfølgende standoff.
Booya quick-release canopy lås har jeg fått montert inn, da den jeg hadde i plastikk brakk etter noen få turer.
Men det finnes sikkert flere ting som er mulig å gjøre, og kanskje enda bedre, som bør gjøres. Håper på noen ekspert-råd her
Ser ut om jeg må bestille mer fuel snart, og jeg lurer på å prøve 30/20 fuelen siden jeg nå begynner å gjøre litt tic-tocs osv? Her trenger jeg også litt innspill fra denne siden av dammen.
Litt om utstyret i den:
OS 50 SX-H Ringed med align muffler.
Futaba S3001 på throttle
Futaba 9252 på cyclic.
Futaba 9256 på hale med 611 gyroen. 67% gain på gyromenyen.
Futaba GV1 governor, som funker. Bra vet jeg ikke, men den justerer headspeed.
Som jeg har fått med meg er det smart å låse bommen. Hadde nettopp en kompis sin 50 hvor halen plutselig stod 90 grader rett opp. Det har jeg fått gjort, og bare velstand så langt.
Bytta ut orginale align paddlere med KBDD sine. Putter ikke på noen dyre i carbon helt enda. Fått positiv omtale på helifreak, så de tror jeg skal duge. Håper på litt spenstigere cyclic, men det gjenstår å prøve.
Bytta ut kryss-servohorna på cyclicservoene med noen i alu. Kunne gått for aligns i plastikk, men gikk hakket videre. :P (Er litt morro med oppgradering, samme hvor små de er )
Fått montert Quick UK headertank med klunk, og medfølgende standoff.
Booya quick-release canopy lås har jeg fått montert inn, da den jeg hadde i plastikk brakk etter noen få turer.
Men det finnes sikkert flere ting som er mulig å gjøre, og kanskje enda bedre, som bør gjøres. Håper på noen ekspert-råd her
Ser ut om jeg må bestille mer fuel snart, og jeg lurer på å prøve 30/20 fuelen siden jeg nå begynner å gjøre litt tic-tocs osv? Her trenger jeg også litt innspill fra denne siden av dammen.
Comment