Announcement

Collapse
No announcement yet.

T-Rex 500 Nitro

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • T-Rex 500 Nitro

    Hei.
    Var en tur og fløy 500`n ista. Fløy noen 8 tall og ikke veldig avansert.
    Når man har begynt og bli varm i trøya er det ned for landing grunnet kort flytid på batteri.
    Så nå funderer jeg på om å bygge om 500`n til nitro.
    Usikker på om noen her har gjort det før?
    Er det verdt 400 usd + moms og frakt?
    flyhelirus.com



    Kan dette være veien og gå når man hater batterier?
    Eller er det bare og selge 500`n og kjøpe 50-90 size nitro?
    I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

  • #2
    trex 600 nitro

    du kan få kjøpe min
    dx7

    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty

    Comment


    • #3
      Er det 700 som står for tur nå?
      I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

      Comment


      • #4
        Kjøp deg en Trex 600 eller Raptor 50 i stedet..
        Jan-Thomas MAXFACTOR Sollie
        Viking-Smackdown.com

        Whiplash 90N YS 91SRS V-Bar5,3-Rave ENV 90 YS 91SRS V-Bar5,3-Rave Ballistic FSO V-Bar5,3
        PM Yak53 DL50 KS pipe - TWM 46% Ultimate 3W 150QS - PILOT-RC 40%Extra 260 3W 150QS

        Jerofuel
        Lynx Heli Innovations

        Comment


        • #5
          Alternativt kan du kjøpe deg større canopy og så kan du vel bruke større batterier.

          Det er sikkert mulig å konvertere 500 til nitro, men jeg ville ikke brukt mye penger på det. Da er det bedre å gjøre som de andre foreslår å kjøpe en Raptor 50/Trex 600.
          - Erik -

          ------------------------------------------
          Logo 600SX + 6003D
          Logo 400SE

          Futaba 18MZ

          Comment


          • #6
            Originally posted by Hansi79 View Post
            Er det 700 som står for tur nå?
            ja, muligens hehe

            hvis du fortsatt vil ha 500 size, er jo størr batterier en mulighet, men får jo ikke flydd med for store heller. mods på batteriplata + flytte canopiet lengre frem( modde ny canopy fester i ramma både bak og foran) + fly med litt lavere HS( æsj, det var en kjip ting)
            dx7

            Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
            Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
            Løten MFK
            Stay Frosty

            Comment


            • #7
              Hvis jeg skal beholde 500`n så må jeg iallefall handle masse batterier men disse er jo grisedyre i innkjøp. Kan kjøpe masse 3 cellers men da må jeg lade i alle evigheter

              Nja, får vel sette 500`n for salg vel.

              Trodde noen skulle syns det var litt festelig med en 500 nitro
              I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

              Comment


              • #8
                Jeg skal bygge min 500 om til nitro, syns det ser stilig ut, og jeg syns det er gøy med noe som ikke alle andre har

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Builder View Post
                  Jeg skal bygge min 500 om til nitro, syns det ser stilig ut, og jeg syns det er gøy med noe som ikke alle andre har
                  enig i dette

                  Er det bare flyhelirus.com som selger dette settet?
                  Last edited by Hansi79; 21-04-10, 20:51.
                  I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                  Comment


                  • #10
                    Ligger en 500 nitro på finn, langt uti på ei side der.
                    Raymond Jakobsen
                    Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
                    Mikado Logo 400se,v-bar
                    Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.



                    Only electric!!



                    http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

                    Comment


                    • #11
                      Du får jo en hel del hobbyking batterier for 400$
                      Hilsen Rune Marcussen

                      MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                      T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                      JR DSX9

                      Fitjar Modellflyklubb
                      ---------------------------------------------------------------------------
                      Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by roadrune View Post
                        Du får jo en hel del hobbyking batterier for 400$
                        enig i det der.

                        her er det litt info fra finless bob til deg, dette skrev han i en post:
                        "
                        fly my 500 nitro more than any nitro I have right now. Not sure why other than it is just freakin fun! Maybe the novelty of it? Maybe the crash costs? I dunno but seems to always get pulled out of my trunk first.

                        Nice flying man.... Head speed seems a little higher than mine so I may bump mine up a little more. Also Craig did you notice it was a bit of a dog until the motor broke in? Mine was and now just seems to be really going strong. Just wish it had more than 5 minutes flight time"

                        vet ikke om du har gjort noen research ang flytid? men dette er da ingen oppgradering fra 500 med batterier?
                        dx7

                        Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                        Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                        Løten MFK
                        Stay Frosty

                        Comment


                        • #13
                          Jo jeg ser den men ikke alikevel.
                          Lav flytid er en ting men når man kan fylle opp tanken igjen å lette igjen med en gang blir det noe annet.
                          Klart man kan ha 8 batterier men det blir en del forberedelser først.
                          I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

                          Comment


                          • #14
                            Et annet alternativ er å kjøpe et mini-agregat(diesel eller blyfri) og en lader. Da kan du klare deg med tre batterier. Et som du flyr med, et som er klar til bruk og et som lades.
                            Thorbjørn Kirkeleit
                            Haugaland Modellflyklubb

                            Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul

                            Comment


                            • #15
                              Jeg har fire batterier til min Rave450. Det tar meg i underkant av en time å fly opp alle, inklusiv bytting av batteriene. Dersom man er alene på stripa går det fort, men dersom man er flere er det fort gjort at man ikke får flydd alle.
                              Ørjan Pettersen
                              Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                              Comment

                              Working...
                              X