Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hjelp til oppgradering av HoneyBee [EHB017]

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hjelp til oppgradering av HoneyBee [EHB017]

    Hei. Tenker å oppgradere til denne her: heliguy™ - Drone Shop, CAA Training, UK Repair Centre
    Og denne her: heliguy™ - Drone Shop, CAA Training, UK Repair Centre

    Men vil den batteriholderen kunne ta Ni-HM batterier eller er den bare til Lipo?

  • #2
    Ingen som har noen tips i denne saken ?

    Comment


    • #3
      Hei,

      Jeg har et tips! Spar heller pengene til et skikkelig heli, og gjør FP/CP-heliet ditt til et billigheli i mellomtiden.

      Jeg begynte selv med HB FP, og har oppgradert den litt. Dette hadde lite å si for egenskapene. Så kjøpte jeg en HoneyBee King2, som var håpløst å fly (for en nybegynner), så jeg kjøpte en en hel del (dyre) oppgraderinger til det. Litt bedre ble det, men fremdeles relativt håpløst.

      Endte opp med å selge King2'et, for å kjøpe en Trex450SE v2 klone (som var da billigere enn det jeg endte opp med å bruke på King2'en). Det er en helt annen verden!!

      Så, bottom line: Spar kronene dine, og når du har råd, kjøp deg et skikkelig heli! Jeg angrer på at jeg ikke gjorde det!

      (Så til svar på batteriholderen - man fester batteriet med strikk eller borrelås ting, så den burde ta alle typer batterier. Om det er PLASS under canopyen kan jeg ikke svare på. Uansett burde du jo helt klart gå for LiPo, dersom det er et alternativ. NiMH-batterier som drivbatteri i helikopter er tullball)

      Håper det var til svar!
      Stolt eier av;
      CNC Fres

      Comment


      • #4
        Originally posted by vaffel View Post
        Hei,

        Jeg har et tips! Spar heller pengene til et skikkelig heli, og gjør FP/CP-heliet ditt til et billigheli i mellomtiden.

        Jeg begynte selv med HB FP, og har oppgradert den litt. Dette hadde lite å si for egenskapene. Så kjøpte jeg en HoneyBee King2, som var håpløst å fly (for en nybegynner), så jeg kjøpte en en hel del (dyre) oppgraderinger til det. Litt bedre ble det, men fremdeles relativt håpløst.

        Endte opp med å selge King2'et, for å kjøpe en Trex450SE v2 klone (som var da billigere enn det jeg endte opp med å bruke på King2'en). Det er en helt annen verden!!

        Så, bottom line: Spar kronene dine, og når du har råd, kjøp deg et skikkelig heli! Jeg angrer på at jeg ikke gjorde det!

        (Så til svar på batteriholderen - man fester batteriet med strikk eller borrelås ting, så den burde ta alle typer batterier. Om det er PLASS under canopyen kan jeg ikke svare på. Uansett burde du jo helt klart gå for LiPo, dersom det er et alternativ. NiMH-batterier som drivbatteri i helikopter er tullball)

        Håper det var til svar!

        +1, må si meg helt enig med dette!
        Rolan Skartun

        Trex 600 Flybarred - Trex 450SE V2 RJX 3GX -Steve Shumate SU-37 & T-38(knust under lowpass invertet, a good way to go!):cool:

        Compass 7HV / MKS 950/980 / Align 700MX / CC Ice 2 120amp / BeastX/ Futaba S.bus

        http://www.sognmodellfly.com

        Comment


        • #5
          Originally posted by vaffel View Post
          Hei,

          Jeg har et tips! Spar heller pengene til et skikkelig heli, og gjør FP/CP-heliet ditt til et billigheli i mellomtiden.

          Jeg begynte selv med HB FP, og har oppgradert den litt. Dette hadde lite å si for egenskapene. Så kjøpte jeg en HoneyBee King2, som var håpløst å fly (for en nybegynner), så jeg kjøpte en en hel del (dyre) oppgraderinger til det. Litt bedre ble det, men fremdeles relativt håpløst.

          Endte opp med å selge King2'et, for å kjøpe en Trex450SE v2 klone (som var da billigere enn det jeg endte opp med å bruke på King2'en). Det er en helt annen verden!!

          Så, bottom line: Spar kronene dine, og når du har råd, kjøp deg et skikkelig heli! Jeg angrer på at jeg ikke gjorde det!

          (Så til svar på batteriholderen - man fester batteriet med strikk eller borrelås ting, så den burde ta alle typer batterier. Om det er PLASS under canopyen kan jeg ikke svare på. Uansett burde du jo helt klart gå for LiPo, dersom det er et alternativ. NiMH-batterier som drivbatteri i helikopter er tullball)

          Håper det var til svar!
          Ok, men grunnen til at jeg vil oppgradere er at jeg er lei av å knekke undersellet hele tiden =)
          Det orginalet er jo bare noe drit. Har tenkt til å kjøpe nytt heli etter hvert men er lei av å bytte understell hele tiden =)

          Når det gjelder det med lipo, 2 celle lipo er for lav spenning til at helikopteret vil fly, med 3 celle lipo vil motoren svi seg, har jeg rett ?

          Comment


          • #6
            Originally posted by ArneAustenaa View Post
            Ok, men grunnen til at jeg vil oppgradere er at jeg er lei av å knekke undersellet hele tiden =)
            Det orginalet er jo bare noe drit. Har tenkt til å kjøpe nytt heli etter hvert men er lei av å bytte understell hele tiden =)

            Når det gjelder det med lipo, 2 celle lipo er for lav spenning til at helikopteret vil fly, med 3 celle lipo vil motoren svi seg, har jeg rett ?
            Er vel ikke bare understellet som er problemet med helikopteret? Flere har i dette forumet og andre forum prøvd å få billig helier til å fly skikkelig og misslykkes. Gjør som foreslått før i denne tråden.
            Begynte å fly i 2005 år. Eier av Formosa 2, Outrage G5 og Trex 450 Sport og noen billige innefly. Holder på kun med EL, og det vil jeg fortsette med. Fortsatt mye å lære i denne fantastiske hobbyen.

            Comment

            Working...
            X