Announcement

Collapse
No announcement yet.

Balansering av clutch/vifte

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Balansering av clutch/vifte

    Jeg har titta rundt og finni noen eksempler, disse bruker selfølgelig verktøy jeg ikke finner i noen av de norske hobby butikkene.

    Hvordan gjør dere dette?
    Klaus Myrseth
    Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

    Team Manager - Team Compass Scandinavia

  • #2
    bruk en fin propell balanserer, og finn tung side, enten dremel eller sandpapir og fjern litt materiale sånn gjorde jeg det

    404 Not Found
    dx7

    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty

    Comment


    • #3
      Originally posted by Øyvind M View Post
      bruk en fin propell balanserer, og finn tung side, enten dremel eller sandpapir og fjern litt materiale sånn gjorde jeg det

      404 Not Found
      Hva med svinghjul el som ikke er selvbalanserende, eller er dette en greie fra fortiden?
      Klaus Myrseth
      Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

      Team Manager - Team Compass Scandinavia

      Comment


      • #4
        klokking

        Er det opplkokking du tenker på? Det er absolutt like aktuellt i dag. Kjøp deg en måleklokke. Jeg kjøpte min på Chlas Olson (eller var det Biltema...). Skru fast vifta VELDIG godt fast med gjengelim (jeg bruker Locktite 243), som om det skulle vært permanent (hvem vet, kanskje det er det). Sett motoren i en skrustikke, og sett måleklokka (ved bruk av magneten i foten) på skrustikka og sett måleren på et glatt felt, somregel er ytterst på huben til cluchen best egnet. Drei motoren sakte rundt (er smart og ikke ha i noe plugg). Du burde ihvertfall ikke ha noe mer enn 5 hundredeler kast. Har du mer må du løsne vifta, vri den litt og prøve igjen. Blir det ikke bra kan du prøve og ta ut og vri på konen vifta sitter på. Går ikke det heller er mest sannsynlig veiva skev. Det kan hjelpe og gi den en real omgang med hammer.

        Og lykke til! Dette er den mest tidkrevende og frustrerende delen av og bygge helikopter, nest etter flybaren.
        -Futaba 14 MZ
        -2 JR Sylphide 90 med Funtech Staysee kropper
        -Robbe Futura Nova
        -Robbe Futura Contest
        -Schlüter Champion
        -Schlüter Mini Boy
        -Schlüter DS22
        -Century Ninja ProMaster
        -TSK Mystar 46
        -X-Cell 40
        -Ikarus Piccolo
        -ZN Line Synergy
        -BVM Aggressor
        -Cheveron 60 på flotører
        -Yoshioka Model Factory Viking 40
        -Donut models Nexus
        -noen biler og båter

        Comment


        • #5
          Takker og bukker, der harru hva jeg var ute etter å få fatt i men ikke kunne finne i noen hobby butikk e.l. her i landet Da må jeg en tur på classern i dag så jeg har alt klart hehe.

          Jeg vil bare gjøre ting riktig så det blir så lite vibrasjoner som mulig, samt gi motorns kulelager lengre levetid hehe.
          Klaus Myrseth
          Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

          Team Manager - Team Compass Scandinavia

          Comment

          Working...
          X