Announcement

Collapse
No announcement yet.

Os HZ 91 tuning

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Os HZ 91 tuning

    har kjøpt en os hz 91 motor brukt ,av en som hadde byttet alt i motoren som går ann å bytte,slik at den ble helt ny,han hadde ikke startet den
    ,jeg har nå kjørt den inn og fløyet en del med den,
    men jeg får den ikke til å funke helt helt sånn som jeg vill at den skal være!!

    jeg tror nemlig at fyren som har hatt den før har tuklet med tomgangskruen (den som ikke burde røres)!!

    når jeg tar rette climbout rett opp får så å gå til0 pitch så er ikke overgangen særlig pen å høre på!!eksosen forsvinner 1 sekund får så å komme igjen

    Begge nåler står 2 runder ut fra fult lukket posisjon,slik det står i manualen som en startposisjon!
    så var det denne idle skruen da,noen som hvet hvordan den funker,får den mer når jeg skrur den inn eller får den mer når enn skrur den ut slik som de andre skruene??noen som hvet sånn ca hvordan denne skal stå??

    jeg har brukt utalige dager på å stille men den vill ikke,håper noen har noen tips her
    Jeg flyr med rapicon 30% og motoren er shimset opp får 30% og kjører os nr8 plugg?!!
    har også fuelmagnet .Av og til ide jeg spoler opp hørese motoren lean ut bare noen sekunder idet jeg spoler opp,eller ryker det bra fra motoren

    Takker for tips !!
    TREX 700N FBL beast X,reactor x,
    TREX 700N FBL beast X ,reactor x
    TREX 600N FBL 3G align.
    jr11x:--))

    http://sokndal-modellfly.com/

  • #2
    Nå er jeg ganske fersk når det gjelder nitro, men jeg har samme setup og bruker Rap 30% + fuelmagnet.. Med begge nålene 2 omdreininger ut gikk min for rikt og hadde heller ikke noe pen overgang etter climbouts.. Det ble straks bedre når jeg magret den..
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

    Comment


    • #3
      Kjører du med governor?

      Hos meg høres det også ut som om motoren nesten stopper når jeg går fra climbout til nøytral pitch eller i toppen av store looper. Nå er jeg ganske fersk på nitro jeg også, men jeg tror det er governor som gjør at motoren nesten går på tomgang for å forhindre overspeeding når du får nøytral pitch. Jeg får ikke samme effekten når jeg kjører uten governor.

      Idle-skruen skrus samme vei som de andre. Du skrur den med klokka for å leane. Den skal normalt stå i midten.
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment


      • #4
        Originally posted by jotto View Post
        Kjører du med governor?

        Hos meg høres det også ut som om motoren nesten stopper når jeg går fra climbout til nøytral pitch eller i toppen av store looper. Nå er jeg ganske fersk på nitro jeg også, men jeg tror det er governor som gjør at motoren nesten går på tomgang for å forhindre overspeeding når du får nøytral pitch. Jeg får ikke samme effekten når jeg kjører uten governor.

        Idle-skruen skrus samme vei som de andre. Du skrur den med klokka for å leane. Den skal normalt stå i midten.
        ja jeg har gov,men det skal ikke være sånn,jeg har det samme oppsettet på den andre 700en min også ,men på den funker motoren bra og uten dette problemet
        TREX 700N FBL beast X,reactor x,
        TREX 700N FBL beast X ,reactor x
        TREX 600N FBL 3G align.
        jr11x:--))

        http://sokndal-modellfly.com/

        Comment

        Working...
        X