Announcement

Collapse
No announcement yet.

Maiden på Trex 450 pro fbl - success!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Maiden på Trex 450 pro fbl - success!

    Skjelven som vanlig har jeg nå fått maiden på mygga mi, med fresht flybarless oppsett

    Var litt spesielt å spinne opp, var ganske nervøs for å få gyro drift i oppstarten men til min overraskelse gikk dette brillefint. ikke no drift eller noe som helst men når jeg ga'n litt og slo'n i stopp i lufta bobba helikoptret litt. Samme når jeg dro'n raskt over i inverted bobba helikoptret noe når jeg stoppa men gav seg fort. Er dette et tegn på at jeg trenger høyere gain i elevator?

    Er det noen som har tips for å få satt gainen riktig på helikoptret? jeg liker ikke den bobbinga Ser ut for at mitt gamle hale setup virka greit på 38%...

    Ellers lurer jeg på den align speed controlleren som følger med pro super combo, virker ikke som om jeg har mere power på 100% flat kurve enn 85% :O er det no rart med de kontrollera eller?
    Last edited by klaus; 06-05-10, 18:28.
    Klaus Myrseth
    Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

    Team Manager - Team Compass Scandinavia

  • #2
    Jeg fant foresten hva som gav bobs ved raske manøver, en bittelittegranne bøyd main shaft som gjorde det så de på siste flytur hehe.

    Men lurer fortsatt på det andre.
    Klaus Myrseth
    Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

    Team Manager - Team Compass Scandinavia

    Comment


    • #3
      Hva slags batterier bruker du? Det er et tegn på at det kanskje har mistet futten sin når du ikke merker forskjell på så store throttle-verdier. Batteriet klarer rett og slett ikke gi mer strøm, enn det det gjør på 85%.

      Ellers gratulerer med fbl maiden!
      Honeybee CP 2

      Comment


      • #4
        Kong power 2200 36C, har to batterier, samme greiene på begge. De er såpass ny at jeg har brukt de siden etter påske til nå, alternerer altid og driver ikke overbruk av dem, tenker jeg har 20 ladninger maks på begge.

        Har timer på throttle hold så den stopper når jeg holder og teller når den ikke er enablet... På fjærnstyringen hadde jeg flighttime på tuningen som gikk på idleup 2 med noen raske manøver, inverted, rolls og flipps, og mye i normal med ta opp riste litt på kopteret og ned (throttle hold) og leke med gain for å ta det opp fly litt osv osv... Hadde flight tid på 9:36 og putta 1700 mah inn i batteriet etterpå. Tror batteriet fungerer helt flott... Tar fint tic-tocs i idleup1 med 85% max power... Jeg ser ikke helt bortfra at dette kan rette seg med ny main shaft når jeg tenker meg om da det er litt kast i den.

        Med lett 3D flyving og sportsflyving sist, landa jeg etter 4:30 og putta bare inn 1067 mah.

        Nå har du hvertfall litt statistikk å se på hehe.
        Last edited by klaus; 06-05-10, 21:14. Reason: extra info
        Klaus Myrseth
        Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

        Team Manager - Team Compass Scandinavia

        Comment


        • #5
          Hehe, da får vi håpe det er den skjeve masten som suger energien, eller så vet ikke jeg helt. Opplevde nøyaktig det samme for et års tid siden, og selv om jeg også var veldig forsiktig med batteriene mine (også kongpower) så ble de fort tamme altså. Har også lest på helifreak at flere har dårlig erfaring med KP batteriene, at de mister gnisten litt for fort.

          Nå har jeg et par G3 batterier fra hyperion, og med samme oppsettet, så merka jeg enorm forskjell. Der hører jeg turtallsforskjell fra 90->100%. Helt sinnsyke batterier.
          Jeg og er veldig nøye med å storage-lade dem slik at de oppbevares det meste av tiden rundt 50-60% spenning, og etter over 50 cycles på det ene, så virker det akkurat som nytt.


          Har litt lyst til å putte Castle ICE 50'n i den og sammenligne kurver på nytt og gammelt G3 også oppimot 45C Rhino batteriene jeg har fra HC. Hadde vært artig å sett.
          Honeybee CP 2

          Comment


          • #6
            Jeg diver å planlegger å få en ice, kanskje også en scorpion og kjøpe 2-4 hyperion g3 35c batterier for å bli ferdig med blingingen.. Merker at etter jeg fikk fblen har jeg blitt mye mere modig... Nå kan jeg gjøre inverted i 1,5m høyde, tic-tocs og kjenner jeg føler meg mere sikker på at jeg kan basere meg på innlæring av nye ting i 1 mistake high høyde. Tidligere følte jeg at heliet responderte super forskjellig mellom inverted og normal og nå responderer det identisk self om det føles forskjellig. Nå kjenner jeg at mere power gjør meg ingenting, og governor og logge funksjon hadde vært fint
            Klaus Myrseth
            Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

            Team Manager - Team Compass Scandinavia

            Comment

            Working...
            X