Announcement

Collapse
No announcement yet.

700 tank som lekker

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • 700 tank som lekker

    nå er jeg lei av at det skal lekke fuel fra mon tank,jeg har prøvd alt,har nettopp satt på en ny tank og nye plugger for å starte på nytt ,men nei det lekker forsatt fra den nye tanken i det miderste hullet,,hva skal jeg gjøre for å få tettet dette?!!!!!!!!

    har prøvd med tec 7 men fuelen bare oppløser denne limen så jeg har godt tom for ideer??

    noen som har noen gode råd her,tank og plugger er helt nye tok prøvetur i dag men det holdt ikke tett,
    når jeg skulle ta ut trykket av tanken var det ikke noe trykk å ta ut!!!!
    TREX 700N FBL beast X,reactor x,
    TREX 700N FBL beast X ,reactor x
    TREX 600N FBL 3G align.
    jr11x:--))

    http://sokndal-modellfly.com/

  • #2
    Har du gitt pluggene litt tid til å svelle da? Normalt skal gummien utvide seg når tanken får stå med fuel i en liten stund..
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

    Comment


    • #3
      nei det har jeg ikke gjordt,har ikke vært nødvendig på den andre 700én min ,men jeg kan jo brøve det,bare å fylle fuel å la den stå litt??
      TREX 700N FBL beast X,reactor x,
      TREX 700N FBL beast X ,reactor x
      TREX 600N FBL 3G align.
      jr11x:--))

      http://sokndal-modellfly.com/

      Comment


      • #4
        Ja, fyll fuel så det dekker gummipakningene og la det stå en times tid eller så lenge som nødvendig.. Tanken min var tett fra første stund, men jeg har hørt om mange som har opplevd at det drypper litt når tanken er ny..

        Jeg lar 700'en min stå inne med nesten full tank, og den ser ut til å være stueren
        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

        Comment


        • #5
          Trodde man skulle tømme tanken for å bevare klunkslangene jeg.
          Raptor 50 titan se,Minititan,Trex 700,
          Cap 232 60 size, Stryker f27c, At40 , Seagull ep edge 540
          Futaba 12FG

          Comment


          • #6
            Etter hva jeg har forstått er det avgassene fra potta som tar knekken på slanger og fuelmagnet..
            Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

            Comment


            • #7
              Originally posted by Brumm View Post
              Etter hva jeg har forstått er det avgassene fra potta som tar knekken på slanger og fuelmagnet..
              Dette er helt riktig, Jeg har som oftest fuel stående i tanken min etter at jeg hadde en masse kødd med en fuelmagnet som løste seg sånn halveis opp og la seg i filteret...
              Mvh
              Bjørn Tore Espevik

              Team Visa...

              Comment


              • #8
                Vet ikke akkurat hvordan tanken til din heli er men regner den som lik alle andre? Bare en ting å gjøre da og det er å sette større skrue i midten. Drar du nok til forresten? Om det fremdeles lekker så sett i en plateskrue (karrosseriskrue) eller få tak i en skrue som ikke er gjenget helt opp til skruehodet.
                Mvh.
                Rolv Leirro

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Brumm View Post
                  Ja, fyll fuel så det dekker gummipakningene og la det stå en times tid eller så lenge som nødvendig.. Tanken min var tett fra første stund, men jeg har hørt om mange som har opplevd at det drypper litt når tanken er ny..

                  Jeg lar 700'en min stå inne med nesten full tank, og den ser ut til å være stueren
                  har nå satt 700én med fuel i over natten og det ser ut som tanken er tett nå ,det gjenstår å se når jeg starter opp,

                  takk for tipset Brumm
                  TREX 700N FBL beast X,reactor x,
                  TREX 700N FBL beast X ,reactor x
                  TREX 600N FBL 3G align.
                  jr11x:--))

                  http://sokndal-modellfly.com/

                  Comment


                  • #10
                    Som de fleste andre slet jeg tilsvarende med min. Jeg snudde blindpluggen og dyttet en slags plastplugg inn i det forsenkningen som vender ut når pluggen er snudd. Da presses kantene tettere mot kanten av tanken. Så dro jeg bare litt i pluggen slik at flensen på innsiden presser godt mot tanken. Når du fyrer opp og får trykk på tanken presser den bare mer.
                    arhennie

                    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                    http://hadelandmfk.no/
                    www.henniehobby.no/arne

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by kjella View Post
                      har nå satt 700én med fuel i over natten og det ser ut som tanken er tett nå ,det gjenstår å se når jeg starter opp,

                      takk for tipset Brumm
                      Bare hyggelig

                      Tipper den holder seg tett nå.. I hvertfall hvis du lar det stå fuel i den når du ikke bruker den,,,
                      Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                      T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                      T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                      Comment


                      • #12
                        600'en min lekker alltid når jeg tanker den opp til første tur...
                        Den er tett før jeg får start vanligvis.
                        Hilsen Rune Marcussen

                        MSH Protos500 DS3517 DS3500 V-Bar
                        T-Rex 600n YS50 DS8717 DS8900 V-Bar
                        JR DSX9

                        Fitjar Modellflyklubb
                        ---------------------------------------------------------------------------
                        Tyngdekraft- ikke bare en god ide, det er loven!

                        Comment

                        Working...
                        X