Unconfigured Ad

Collapse

Flybarless konvertering av T-rex 450 klone

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Trulsen
    • Aug 2006
    • 3411

Flybarless konvertering av T-rex 450 klone

Hei godtfolk

Jeg er i ferd med å konvertere min jallarex 450 til fbl. Etter et nokså bra møte med moder jord, måtte jeg bytte hale + en hel haug med greier opp i hodet. Så jeg valgte å heller kjøpe Turnigy vbar til jallarexen, fbl hode og ny hale. Kjøpte da også nye servoer og motor, så nå er all elektronikk helt nytt og jeg starte på bar bakke. (igjen )

Har noen erfaringer med å konvertere en 450 til fbl? Stor forskjell i prestanda?
    Og har noen erfaringer med turnigy vbar? Alle tips og råd tas i mot med takk. Kommer til å bli en del spørsmål så kan ta alt i denne tråden

Det er vell nå dere kan si "Welcome to the dark side!" For, jeg tror jeg har blitt litt hekta
  • jakobsen
    • Jul 2007
    • 369

GOd dag!

Jeg konverterte akkurat en Zoom 425 til Fbl med en sk360 to akse gyro. Det som jeg merker som er forskjell er stabiliteten. Den virker "større" å fly.
    Jeg kan desverre ikke hjelpe deg med t-vbar. Har som prinsipp at jeg ikke bruker noe el-varer i fra Kina. Hadde en turnigy esc som de skrev skulle ha very soft start, stemte ikke(dyrt). Men jeg handler batt der i fra- Lykke til-
    Raymond Jakobsen
    Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
    Mikado Logo 400se,v-bar
    Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.

Only electric!!

http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

Comment

• Trulsen
      • Aug 2006
      • 3411

Originally posted by jakobsen
      Jeg kan desverre ikke hjelpe deg med t-vbar. Har som prinsipp at jeg ikke bruker noe el-varer i fra Kina.
      t-vbar'en er jo sjgm eller hva det nå heter. Så den er jo ikke turnigy men bare nytt merke på boksen. Så den er et anerkjent merke og kjent for god kvalitet egentlig Derfor jeg kjøpte den.. Håper det skal være god knall!

Comment

• jakobsen
        • Jul 2007
        • 369

HEi igjen!

Håper at du får det til, blir artig å følge med. Det er jo litt gøy at det kommer noe nytt. Hold oss oppdatert. Har du kommet langt med ombyggingen!

Fant noe her, leste det ikke men mulig du kan få noe ut av det: http://www.helifreak.com/showthread.php?t=212245
        Last edited by jakobsen; 14-08-10, 23:00.
        Raymond Jakobsen
        Protech zoom 400 samler støv/425 sk360/450,slaktet.
        Mikado Logo 400se,v-bar
        Mikado Logo 600se, v-bar, 12c, scorpions.

Only electric!!

http://s388.photobucket.com/albums/oo325/jakobsen/

Comment

• Trulsen
          • Aug 2006
          • 3411

Nei har ikke begynt på byggingen. Jeg sitter i nordsjøen og bestiller alt jeg trenger. Så tror alt jeg må ha ligger i postkassen når jeg kommer hjem om en uke Skal prøve å legge ut så mye informasjon som mulig! Det hjelper jo litt på motivasjonen også Flyr stort sett kun 600'n, er så lei disse klonene. Funket veldig greit når det bare var hovring og lett flyging, men når loopene og rollene kom som perler på en snor da holdt ikke helikopteret så lenge. Så skal gi det et forsøk til nå!

Har lest en del på helifreak, men håpte kanskje noen her hadde enkle gode tips Vi får lage veien etterhvert som man går!

Comment

• Trulsen
            • Aug 2006
            • 3411

Dobbelpost..

Comment

Working...