Announcement

Collapse
No announcement yet.

Align 91H stopper etter gløding.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Align 91H stopper etter gløding.

    Har en trex 700 som havna i jordet for en tid tilbake. skulle idag prøve å få den opp i lufta igjen. Motoren starta lett og gikk vel ca 1 min før jeg stoppet den for å gjøre noen siste justeringer før take off. Starta så motoren igjen, starta like lett. Så under spoolup, stoppa den plutselig uten forvarsel. Hadde da bært den fra depot og ut på stripa. Prøvde å starte den igjen, noe som gikk fint helt til glødern min gikk av( switchglo på 20 sekunder), da stoppet den. Dette skjedde en del ganger etter hverandre. Tok ut glødeplugg og prøvde den direkte fra en ekstern gløder, den lyste fint opp. satte den tilbake,og fortsatt samme greia. brukte samme instillinger på motoren som før krasjet( 2 ut på høynåla og 2 ut på mid nåla, idle skruen står i senter som den har gjort fra fabrikk). Sjekket fuel slanger og det virket greit. klunken skiftet jeg etter krasjet.

    noen som kan ha noen tips om hva det kan være?
    dx7

    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty

  • #2
    Har jeg forstått det riktig; den stopper når glødingen slår seg av? I så fall ville jeg forsøkt å leane den litt å prøve på nytt..
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

    Comment


    • #3
      Jeps, det er den gjør. gang etter gang. rart den plutselig skulle være for rik? samme instillinger som før. prøvde å leane den litt men turte ikke for mye. skjedde samme da også. hvor mye kan jeg leane den isåfall da? er på 2 runder på begge nå
      dx7

      Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
      Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
      Løten MFK
      Stay Frosty

      Comment


      • #4
        Det tror jeg egentlig noen andre burde svare på.. Men 2 runder ut er etter min erfaringer veldig rikt.. Min bare gurgler og hoster og har dårlig kraft på 2 runder ut på begge nålene.. Jeg leste en tråd på RunRyder her om dagen hvor det var en kar som lurte på hvilke innstillinger andre brukte på de 2 nålene.. Etter at mange hadde svart var det en overvekt av folk som kjørte midrange 1,5 turn ut og highrange 1,75 turn ut.. Det er selvfølgelig ikke noen fasit, men gir en liten pekepinn.. Med disse innstillingene lå de fleste på +/- 100 grader..
        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

        Comment


        • #5
          Ok, får prøve meg ned mot dit jeg da. 1.75 på høy. da snakker vi om 1 og tre kvart ut på øyemål eller teller du klikk? hehe. tok den vel ned en 4-5 klikk fra litt over 2. det var liksom det meste jeg turte idag. får sette inn en ny glødeplugg og prøve det imorra, om det ikke regner som en foss!

          Det som er rart er at jeg kan revve opp når jeg har gløding på. mens så fort switchglo'n min slutter gløding dør bare motoren. etter litt lesing har jeg lest at en eller annen reaksjon mellom fuelen og glødetråden er nødvendig for fyring og ikke bare temperaturen i glødepluggen, og at noe smått drit kunne smelte seg fast til glødetråden og forårsake at denne reaksjonen ikke fant sted. er jeg ute på jordene, eller kan jeg ha lest riktig? mye møkk på hedmarken, men får da håpe rc groups har noe å komme med? hehe

          takk for tipsa brumm tenkte istad når jeg stod der med et stykk uflybart heli. jeg burde komme meg tilbake til elektro hehe
          Last edited by Øyvind M; 24-08-10, 00:35.
          dx7

          Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
          Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
          Løten MFK
          Stay Frosty

          Comment


          • #6
            Originally posted by Øyvind M View Post
            takk for tipsa brumm tenkte istad når jeg stod der med et stykk uflybart heli. jeg burde komme meg tilbake til elektro hehe
            Nei, du må ha et av hver

            Hvordan funker forresten Turnigy vbaren?
            Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
            T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

            Comment


            • #7
              svarer deg i pm
              dx7

              Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
              Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
              Løten MFK
              Stay Frosty

              Comment


              • #8
                Jeg tipper på brent stempel

                Vil du svare meg også på hvordan vbar funker? Har akkurat bestilt til mitt heli..

                Comment


                • #9
                  Jeg tipper på defekt plugg. Kan ikke se du skrev at du hadde forsøkt å bytte den? Du bare så den gløde?
                  Når gløderen tas bort skal pluggen holde seg glødende av de kjemiske prosessene i motoren.
                  Dersom belegget på glødeelementet er ødelagt så fungerer den dårlig.
                  Den kan godt gløde med glowdriver å allikevel være gåen.

                  Bytte plugg er som regel det første jeg gjør ved motortrøbbel.
                  arhennie

                  MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                  http://hadelandmfk.no/
                  www.henniehobby.no/arne

                  Comment


                  • #10
                    ok, takk for tipsene håper inderlig ikke det er brent stempel!!! tulla du?!? blir redd her jeg sitter!

                    skal sette i den gamle pluggen jeg bytta med etter krasjet, den funka da hvertfall. har ikke flere nye plugger, men får imorra

                    sender deg en pm. det er altså Turnigy v-bar 600 det er snakk om, ikke mikado v-bar
                    dx7

                    Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                    Løten MFK
                    Stay Frosty

                    Comment


                    • #11
                      Om det var en helt ny plugg du hadde i så er vel sjansen mindre for at det er den.
                      Men prøv allikevel. Det er både enkelt å billig å sjekke det aller først.
                      arhennie

                      MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                      http://hadelandmfk.no/
                      www.henniehobby.no/arne

                      Comment


                      • #12
                        1 poeng til arne! bytta til den gamle litt brune glowpluggen, starta etter jeg fikk sveiva den rundt noen ganger. og fortsatte å gå etter switchglo'n gikk av. tok den opp i hover i hagen i stiv kuling og 5x5 meters plass motoren gikk flott en halv tank i hoover. nålene er fortsatt på 2 runder ut på begge. hoster og harker littpå spoolup, nå får jeg nok håpe jeg ikke krasjer en gang til så jeg får tuna inn motoren før sesongen er helt over og nå blir det å bestille noen nye glødeplugger fra elefun

                        takk til alle som har kommet med innspill!
                        dx7

                        Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                        Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                        Løten MFK
                        Stay Frosty

                        Comment


                        • #13
                          Det er bra.
                          Vær obs på om du benytter noe pakningssement eller noe på potta så kan det være drepen for pluggene om motoren suger inn litt av det. Du må bruke så tynt lag at ingenting tyter ut i eksosåpningen. Det kan jo eventuelt være en forklaring på en defekt, helt ny plugg.
                          arhennie

                          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                          http://hadelandmfk.no/
                          www.henniehobby.no/arne

                          Comment


                          • #14
                            ja, jeg bruker 320 graders varmebestaning silikon. kan godt tenkes at dette har ødelagt pluggen ja! påsmurte så tynt lag jeg har lært av bobby watts i en smacktalk video,men er jo ganske fersk på alt

                            takk for alle tips godt det ikke var 1 stk defekt motor og bare glødeplugg
                            dx7

                            Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
                            Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
                            Løten MFK
                            Stay Frosty

                            Comment

                            Working...
                            X