Unconfigured Ad

Collapse

Turnigy V-Bar 600 (v3)

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • lillejon78
    • Dec 2005
    • 1530

Originally posted by Øyvind M
    sikkert flott dette, men har vel ikke så mye med turnigy vbar å gjøre?
    nei det har det ikke, men det er en veldig bra gyro, ville bare tipse om at de har den på tiiiiiiiilbuuuuuud
    trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
    trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
    arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
    PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
    homemade quad med diverse elektronikk.
    noen depronkjerrer.
    futaba10c 2.4ghz.
    radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

Comment

• Trulsen
      • Aug 2006
      • 3411

Tipse om det i en egen tråd da vettu

Comment

• Trulsen
        • Aug 2006
        • 3411

Har testet mer nå.. Veldig stabil og fin i hover, men roller og looper utrolig sakte. Har skrudd godt opp swashmenyen på radioen, men synest ikke jeg får så gode utslag som jeg burde fått. Er det noe innstillinger på boksen for å få større utslag?

Comment

• johanngj
          • Nov 2007
          • 533

Mer gain på ail og ele, samt mindre CYCL-LMT hvis du kan rent mekanisk.
          Med vennlig hilsen
          Johannes Gjessing GMFK
          || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

Comment

• Trulsen
            • Aug 2006
            • 3411

Når merker jeg at jeg har "nok" gain på ele og ail? Fyre på til det begynner å wobble så litt ned igjen?

Comment

• lillejon78
              • Dec 2005
              • 1530

Originally posted by Trulsen
              Når merker jeg at jeg har "nok" gain på ele og ail? Fyre på til det begynner å wobble så litt ned igjen?
              juster endepunkta på radioen litt høyere,
              trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
              trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
              arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
              PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
              homemade quad med diverse elektronikk.
              noen depronkjerrer.
              futaba10c 2.4ghz.
              radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart

Comment

• Trulsen
                • Aug 2006
                • 3411

Enda flere batterier med testing i dag gitt Nærmer seg noe nå!
                Har 58 i gain på Aileron og 55 på elevator. Og 10 på feed på begge. Nå looper den veldig kjapt, spesielt forover. Ikke like raskt bakover men jeg tror jeg har for liten headspeed på helikopteret. For på 85-90% i normal er det veeeeldig gele, men blir 10 ganger bedre på 100% flat kurve. Roller også relativt kjapt nå

Nå er eneste problemet at det tipper over til venstre når jeg flyr beint fremover. Hender også innimellom i hover og ved take off. Tips til hva dette kan være?

Trenger man høyere headspeed på FBL enn med vanlig flybar?

Comment

• johanngj
                  • Nov 2007
                  • 533

Nå er eneste problemet at det tipper over til venstre når jeg flyr beint fremover. Hender også innimellom i hover og ved take off. T
                  Ville prøvd litt til med autotrim. Mest sannsynlig litt skjev swashplate mot venstre. Bra du har fått det til da! Godt å høre. Man får spesielle FBL blader som har litt annerledes vekt og CG, men vet ikke om man får dette til 450-size. Høy headspeed er alltid en fordel. Og etter hva jeg har hørt av andre, så er mindre helier som 250 og 450 særlig påvirket av dette. Kjør så høy headspeed som du kan innenfor hva som er anbefalt. Da kan du øke gain på ail og ele enda mer, og du får kjappere roller og looper. Skru gainen opp til det wobbler, og så litt tilbake. Akkurat som på vanlig halegyro. Hvis den ikke wobbler under vanlig flyving, men "slår"/wobbler én gang ved harde øvelser som f.eks tictocs, så kan du gå ned på "stop-gain" på ail eller ele (avhenging av hvilken retning som wobbler. Mest sannsynlig elevator). På min har jeg gått ned på 70 på min elevator stop gain, og 80 på aileron.
                  Med vennlig hilsen
                  Johannes Gjessing GMFK
                  || JETI DS-16 Carbon || Baudis FOSA F3F || TUD Freestyler 4 || Paritech DG303 Elan Acro 1:2,2 Turbin IQ 160+ SE ||

Comment

• Trulsen
                    • Aug 2006
                    • 3411

Tusen takk for god hjelp johanngj!

Vet du hva som kan gjøre at heliet tipper til venstre under take off? Må kompansere til høyre med en gang det begynner å lette og i går tok bladene ned i bakken på grunn av dette
                    Har ikke rørt stop gain så den står vell sannsynligvis på 100 enda. Holder på å lese litt bedre i manualen for å gjøre meg litt bedre kjent..

Comment

• Trulsen
                      • Aug 2006
                      • 3411

Ser også at man kan velge flightmodes via radioen. Jeg har Futaba 7C, og lurer litt på hvordan jeg setter det opp med feks forskjellige flightmodes på normal, idle 1 og idle 2?

Edit: Om jeg har forstått det riktig, så skal gain være tilkoblet mottakeren min, så må jeg sette forskjellige gain verdier som på en vanlig gyro for å representere forskjellige flight modes?
                      Last edited by Trulsen; 19-09-10, 19:22.

Comment

• Trulsen
                        • Aug 2006
                        • 3411

Har funnet ut at jeg må ha digitale servoer på 450'en, så da blir FBL prosjektet lagt på hylla der men monterer den istedet for på 600'n min..

Johanngj; Gidder du å måle avstanden fra midt på skruen på servoen og ut til midten på hullet for kulene på 600'n din?

Comment

• johanngj
                          • Nov 2007
                          • 533

Gidder du å måle avstanden fra midt på skruen på servoen og ut til midten på hullet for kulene på 600'n din?
                          Den er 10mm akkurat. Men jeg borret opp selv de ikke-3g hormene til Align. Ser at du har kommet frem til 12,5mm i en annen tråd. Jeg ville kanskje bare gått for de 3g-hornene så er du sikker på at du får det rett og symmetrisk. Evt de fete blå alu-hornene fra Align som kom sammen med 700E!
                          Last edited by johanngj; 13-10-10, 06:40.
                          Med vennlig hilsen
                          Johannes Gjessing GMFK

Comment

• Stian
                            • Jan 2006
                            • 483

Da har jeg fått min på plass og montert mekanikken. Skal igang med kobling og stusser på boksen under swashplate står det ele ail og pitch... hvordan henger dette sammen? burde det ikke stått øyre foran, venstre foran og bak? hvem er hvem?

Comment

• arhennie
                              • Mar 2008
                              • 4316

ail (aileron) er høyre eller venstre. Litt ettersom men er ofte ett fett. pitch er motsatte av ail.Eller den andre ail om du vil. ele (elevator) er bak. Eller foran, det avhenger av modell. Du har dydeligvis bak.
                              arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                              http://hadelandmfk.no/
                              www.henniehobby.no/arne

Comment

• Stian
                                • Jan 2006
                                • 483

Takker for den!
                                Kjære tid så mange parametre... Tipper det blir en laaang konfigureringstid.........

Comment

Working...