Unconfigured Ad

Collapse

Til dere som har mikado fbl head conversion på trex 700.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Øyvind M
    • Oct 2008
    • 837

Til dere som har mikado fbl head conversion på trex 700.

Ville bare si at H70035 main shaft (elefun har fått de inn nå) funker fint, og får gjort sånn at linkene får mer gjenger inn i ball linksa. tror det også vil gi en bedre flyfølelse, men det gjenstår å se. hvertfall slutt på å være redd for at en av ball linksa skal løsne i flight! man trenger ikke å bytte linker eller noe, bare bruker de samme ball linksa og linkage rodsa som følger med konverteringssettet. dremla ned litt på de to små pinnene som stikker ut av hodeblokka.

for opplysning til dere som flyr med dette konverteringssettet
    dx7

Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
    Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
    Løten MFK
    Stay Frosty
  • Brumm
    • Apr 2008
    • 1816

Hva er forskjellen? Er denne masta kortere enn originalen?
    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

Comment

• Øyvind M
      • Oct 2008
      • 837

ja, hehe. det er det som er tingen, eller rettere sagt to ting:

1. man får et kortere main shaft, som vil påvirke fly egenskapene
      2. linkene kan trees lengre innpå ball linken, og dette har med min egen tilfredsstillelse,at det ikke vil løsne...

mainshaftet er 7 cm kortere
      dx7

Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
      Løten MFK
      Stay Frosty

Comment

• Pole
        • Aug 2004
        • 225

Håper du mener 7 mm og ikke 7 cm... :P

Jeg kappa av 9 mm på mainshaften til T-rex 600N'en min, bruker da orginalt Align 3G FBL hode... Du verden for en forskjeld... Prøvde å regne litt på treghetsmomentet til rotordisken og kom frem til at man vil trenge ca 8-9 % mindre krefter for å utføre en flipp eller roll... (om beregningene mine er helt korrekte skal jeg ikke garantere... hehe.. ), jeg fikk i alle fall et mye mer responsivt heli som nå kan kjøres hardere før motoren bogger....
        Eivind Hansen
        ~T-rex 600N pro 3G FBL |T-Rex 250se Mini V-Bar FBL|HK-250GT| JR DSX9 ~

Comment

• arhennie
          • Mar 2008
          • 4316

Originally posted by Øyvind M
          ja, hehe. det er det som er tingen, eller rettere sagt to ting:

1. man får et kortere main shaft, som vil påvirke fly egenskapene
          2. linkene kan trees lengre innpå ball linken, og dette har med min egen tilfredsstillelse,at det ikke vil løsne...

mainshaftet er 7 cm kortere
          Om man ser bort fra eventuelt ønske om å senke hodet så er det vel rimeligere å bare kjøpe litt lengre linkestag.
          Jeg har ikke sett på diameteren, men tipper både JR og Vario kan brukes i allefall. Der er det bra utvalg på lengder.
          Hva er forresten dimensjonene på linkene du mener er litt korte?
          arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

Comment

• jotto
            • Jul 2007
            • 3060

Jeg får kjøpe meg 700 igjen da!

Det slo meg aldri at linkene var ubehagelig korte da jeg fløy 700 med V-Bar og Mikado-ombygd hode.
            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• Øyvind M
              • Oct 2008
              • 837

Originally posted by Pole
              Håper du mener 7 mm og ikke 7 cm... :P

Jeg kappa av 9 mm på mainshaften til T-rex 600N'en min, bruker da orginalt Align 3G FBL hode... Du verden for en forskjeld... Prøvde å regne litt på treghetsmomentet til rotordisken og kom frem til at man vil trenge ca 8-9 % mindre krefter for å utføre en flipp eller roll... (om beregningene mine er helt korrekte skal jeg ikke garantere... hehe.. ), jeg fikk i alle fall et mye mer responsivt heli som nå kan kjøres hardere før motoren bogger....
              neida, når jeg tenker meg om er det 70cm kortere...... hehe, gikk litt i surr der. mener å huske at FBL mainshaftet er 91.8mm over spacern, og FB mainshaftet er 98.8mm over spacern, så da er det 7mm ja. kult å høre at du fikk et mye mer responsivt heli! gleder meg til å prøve

@ arhennie. linkene er rundt 33mm, tok et mål nå. såklart hovedgrunnen, var for å få mer gjenger inni ball linken, for utrygghetsfølelsen skal gå bort! bråker noe så inni møkkamann fra bladene når jeg er litt hard såklart kortere linker ville kunne fungere, kjøpte også align sine fbl linker, disse er for tynne til mikado ball linksa, så de går nok i søppelkassa

@jotto. tror de fleste ikke er mørkeredde som meg, da blir man ofte var for andre småting også. er ikke sikkert dette er nødvendig, men jeg ønsker å være på den sikre siden

og for de som ville ha kortere mainshaft, og har denne mikado fbl hodet, tenkte jegdet var greit å vite at eneste modifikasjonene, er å kutte pinnene fra hodeblokka litt. alt annet passer. får like mye pitch og cyclic som før 13/13. tenkte det var greit å vite
              Last edited by Øyvind M; 02-09-10, 09:36.
              dx7

Løten MFK
              Stay Frosty

Comment

• kjella
                • Feb 2007
                • 1030

Originally posted by Øyvind M
                Ville bare si at H70035 main shaft (elefun har fått de inn nå) funker fint, og får gjort sånn at linkene får mer gjenger inn i ball linksa. tror det også vil gi en bedre flyfølelse, men det gjenstår å se. hvertfall slutt på å være redd for at en av ball linksa skal løsne i flight! man trenger ikke å bytte linker eller noe, bare bruker de samme ball linksa og linkage rodsa som følger med konverteringssettet. dremla ned litt på de to små pinnene som stikker ut av hodeblokka.

for opplysning til dere som flyr med dette konverteringssettet
                tak for tipset
                TREX 700N FBL beast X,reactor x,
                TREX 700N FBL beast X ,reactor x
                TREX 600N FBL 3G align.
                jr11x:--))

http://sokndal-modellfly.com/

Comment

• jotto
                  • Jul 2007
                  • 3060

Finnes det noe tilsvarende for 600 tro?

Comment

• Øyvind M
                    • Oct 2008
                    • 837

jada jotto. det gjør det her er link; http://www.fast-lad.co.uk/store/mik0...de-p-7077.html ( ville nok heller kjøpt RJX hode som finns på hobbycity, koster litt mindre)
                    eller var det mainshaft du mente?
                    dx7

Løten MFK
                    Stay Frosty

Comment

• jotto
                      • Jul 2007
                      • 3060

Det var kortere main shaft jeg mente ja

Jeg har allerede mikado-konvertert hode til 600.

Comment

• Øyvind M
                        • Oct 2008
                        • 837

jeg tror nok kanskje du kan finne et 3G nitro mainshaft som er kortere, men du har jo elektro versjonen og de main shaftsa er vel ikke like?
                        dx7

Løten MFK
                        Stay Frosty

Comment

• jotto
                          • Jul 2007
                          • 3060

Jeg er riiimelig sikker på at de er like.

Comment

Working...