Announcement

Collapse
No announcement yet.

Beastx 2.0 på onsdag 24.11

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Beastx 2.0 på onsdag 24.11

    Det ryktes at BeastX firmware 2.0 kommer på onsdag. Er litte info om hva denne opdateringen skal ineholde men blir spennende. 404 Not Found
    FAST AND LOW!!!!

  • #2
    Nyheten har spredd seg vidt og bredt allerede, så det er nok mange som venter spent på denne! Jeg er hvertfall klar til å kjøre den inn og prøve
    Honeybee CP 2

    Comment


    • #3
      Jeg har hatt muligheten til å teste beta firmware for beastx den siste tiden. Det er store forbedringer på vei i den nye versjonen. Blant annet økning i frekvens på cyclic og haleservo, Sbus og spektrum støtte, enklere oppsett av swash og forbedret piro-opt.
      Hans Christian Thjømøe





      Comment


      • #4
        Sweet, gleder meg...trodde ikke det skulle være mulig å gjøre det enklere men...
        - Håvard Glad Andreassen
        - Warbirds over EVJE 2019 -> https://www.facebook.com/events/1954467698128041/

        Comment


        • #5
          Det som blir enklere er å sette opp swashen rett i meny parameter h (g i v2). Man får nå en indikasjon på hvilken servo man utfører sub-trim på. Dette skjer ved at den valgte servoen går opp og ned noen ganger. Mao slipper man å sjekke på ledlampene.

          Info hentet fra BeastX:
          Ok, let's see what's new to the user:

          Setup-Menu:
          Swashplate - Frequency Settings (Hz): 50, 65, 120, 165, 200 + User defined (50-333)
          Tailservo - Frequency Settings (Hz): 50, 165, 270, 333, 560 + User defined (50-560)
          Swashplate Mixers: mechanical, 90°, 120°, 140°, 140° 1:1, + User defined (freely configurable)

          Parameter-Menu:
          Steck Deadband: 5 predefined sets from low to high + User definable
          Tail Torque Precompensation: off - or user definable

          For all the stuff, which is user definable, you still need an application for your PC which will NOT be available on the 24th.


          Receivers:
          - The standard receiver is still supported
          - ONE Spektrum Sat is connectable with an additional cable (check your dealer for that), as discussed only for 250 and 450 class!
          - PPM composite signals supported
          - Futaba S-BUS is now supported, too

          The receivers can be easily setup at the device, no PC needed at all.
          Last edited by hanschr; 22-11-10, 16:13.
          Hans Christian Thjømøe





          Comment


          • #6
            Originally posted by hybrid View Post
            Jeg har hatt muligheten til å teste beta firmware for beastx den siste tiden. Det er store forbedringer på vei i den nye versjonen. Blant annet økning i frekvens på cyclic og haleservo, Sbus og spektrum støtte, enklere oppsett av swash og forbedret piro-opt.
            hallo noen som kan forklafre meg enkelt hvordan jeg går frem ved oppgradering av beastx,tenker på oppkoblingen av beasxxtil usb linken osv(rekkefølge)
            takker for svar
            TREX 700N FBL beast X,reactor x,
            TREX 700N FBL beast X ,reactor x
            TREX 600N FBL 3G align.
            jr11x:--))

            http://sokndal-modellfly.com/

            Comment


            • #7
              beasx x oppdatering

              Originally posted by hybrid View Post
              Jeg har hatt muligheten til å teste beta firmware for beastx den siste tiden. Det er store forbedringer på vei i den nye versjonen. Blant annet økning i frekvens på cyclic og haleservo, Sbus og spektrum støtte, enklere oppsett av swash og forbedret piro-opt.
              hallo noen som kan forklafre meg enkelt hvordan jeg går frem ved oppgradering av beastx,tenker på oppkoblingen av beasxxtil usb linken osv(rekkefølge)
              takker for svar
              TREX 700N FBL beast X,reactor x,
              TREX 700N FBL beast X ,reactor x
              TREX 600N FBL 3G align.
              jr11x:--))

              http://sokndal-modellfly.com/

              Comment


              • #8
                detta kan hjelper:
                http://www.beastx.com/showthread.php...r-Step-by-Step
                Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                HD 500 Cell : brain2

                DX9

                Comment


                • #9
                  vem som selger beastX produkter her i Norge , nu tenkte eg på den usb linken
                  Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                  Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                  HD 500 Cell : brain2

                  DX9

                  Comment


                  • #10
                    vet ikke om noen i norge men pitch up i sverige har dem;http://www.pitchup.se/index.php?page...at=50&group=27

                    har sett på den linken som du viser til men fikk det liksom ikke helt til finner ikke den nye filen som jeg skal oppgradere til??
                    TREX 700N FBL beast X,reactor x,
                    TREX 700N FBL beast X ,reactor x
                    TREX 600N FBL 3G align.
                    jr11x:--))

                    http://sokndal-modellfly.com/

                    Comment


                    • #11
                      japp eg vet om pitchup ,köpte en beastX får noen dagar sen men kanske var får snabb får han har version 2.0 inne nu,
                      så her se det ut hos meg men manglar usb link
                      Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                      Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                      HD 500 Cell : brain2

                      DX9

                      Comment


                      • #12
                        takke fikk det til nå

                        trenger jeg å koble om på noe etter at jeg har oppgradert ??alt funka jo fint før jeg oppgraderte??
                        og trenger jeg å binde motaker og radio på ny for å få den til å virke?

                        jeg bruker vanlig spektrum ar7000 motaker med satelitt,skal jeg da velge stander motaker,når jeg gjorde det så hoppet den til punkt b og startet og hoppe rund med det gule lyset ,kom ikke inn på noe setup meny?+må kanskje koble om noe her
                        ??
                        TREX 700N FBL beast X,reactor x,
                        TREX 700N FBL beast X ,reactor x
                        TREX 600N FBL 3G align.
                        jr11x:--))

                        http://sokndal-modellfly.com/

                        Comment


                        • #13
                          Hei Kjella. Fila som inneholder den nye firmwaren, som er den du skal finne i programmet heter: BeastApp_Release_1_2-0-0_5-0
                          Hvis du ikke finner den på pcen din, så må du laste den ned også:
                          404 Not Found


                          Når jeg oppdaterer så setter jeg heliet på gulvet ved siden av pcen, retter ut blader så jeg ikke får problemer med servoer som begynner å løpe litt. Deretter skal beastx-enheten ha strøm. Når den da er operativ så skal du finne den gjennom usb-linken.
                          Honeybee CP 2

                          Comment


                          • #14
                            Du skal ikke gjøre om noe på kobling nei. Men du må sette den opp på nytt. Dvs velge riktig frekvens osv. Hvis du ikke har noen radioproblemer, så skal det ikke være nødvendig å binde på nytt heller.
                            Honeybee CP 2

                            Comment


                            • #15
                              det eg har lest då mår du göra en ny setup på beast får allt blir noll stellt, trenger ikke binder om mottaker,
                              men om du skall bruker beastx og satalit så kanske mår bindas om men detta er anbefallt får små maskin , 250 og 450
                              Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                              Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                              HD 500 Cell : brain2

                              DX9

                              Comment

                              Working...
                              X