Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
Spesifikasjonen for et 500 size og 550 size er veldig lik.
Jeg skjønner ikke hvordan jeg skal velge mellom de!
Setter pris på synspunkter og erfaringer.
550 er veldig mye større. På bildet ser du en T-rex 550 jeg hadde sammen med min 500 og 450.
Hva du skal velge kommer jo helt an på hva du er ute etter.
Hei arhennie,
Takk for svar. Vedlagt har jeg laget en sammenligning av alle Align modellene fra 250 til 700.
Jeg tenker at en fornutig helikopter park burde være som følger:
- 250, billig. Kan flyes over alt
- 550, stort nok, men ikke for stort
- 700, ordentlig helikopter
Glem 450, 500 og 600?
Basert på min enkle vurdering og analyse skjønner jeg ikke hvorfor man skal ha 450, 500 og 600 helikopter i porteføljen.
Håper det kommer mange synspunkter på denne analysen!
I min verden blir det feil å analysere seg frem til hvem heli det er "lurt" å ha.
Det er smak og behag, økonomi, plass man har å fly på, hvilken størrelse man er komfortabel med osv.
250 ser jeg du har. I mine øyne er det en liten ustabil dritt som ikke er noe å ha. Kjøp heller 450. Du er sikkert uenig
Om det er 500 eller 550 som er tingen for deg kommer som sagt an på hva du er ute etter.
Selv har jeg 500 og den er jeg veldig fornøyd med. Har hatt 550 og men solgte den til fordel for noe annet og større.
Hei,
Jeg har skrevet endel om mine erfaringer med Trex250 i endel andre tråder... søk på min bruker.
For andre som lurer på Trex250 sjekk disse samt at jeg har skrevet om Trex250 på min webside.
Det er både fordeler og ulemper med en 250. Det er fullt mulig å få en ganske så stabil maskin med en 250.
Men, når det er sakt. Jeg er ganske sikker på at jeg idag hadde kjøpt en 450 istedenfor en 250 får å fylle behovet for et "mini" helikopter. Så der ser ut som vi vurderer hva man bør velge som "lite" helikopter i porteføljen likt.
Men, det jeg prøver å analysere meg fram til er:
- Hvilket helikopter bør man velge som lite helikopter: Svaret er muligens 450 eller 250 (men kun den eller den andre, ikke begge to)
- Helikopter for mellom segmentet:
I og med at du har solgt ditt 550 og sitter igjen med 500 så er det 500 som kan være en anbefaling?
- Helikopter for stort segmentet: Svaret her er en 700 size etter min vurdering
Men, det jeg lurer på da:
Dersom man har en 450... blir ikke 500 liksom litt av det samme?
Mao har man valgt en 250 som minste... så er kanskje 500 perfekt som mellom helikopter
Dersom man går får 450 som minste så er kanskje 550 riktig som mellom helikopter
Det jeg liker med internett og forum (slik som dette) er at man kan dele erfaringer og dermed slipper alle å gjøre de samme prøve og feil greiene. Så jeg prøver å analysere meg fram til hva som er en fornutig heli portefølje.
600 size faller etter min vurdering helt ut. Blir hverken det ene eller det andre?
600 size er en døende helikopter type... monn tro?
Hva blir størelsen målt etter? Rotor eller motor? Jeg har en Aeolus 50 3D 1335mm langt med rotorblad 610mm og motor 50 max sx H-hyper er dette da ett 600 eller 500 size?
LENGTH: 1335mm WIDTH: 208mm HEIGHT: 408mm
DRIVE GEAR RATIO: 8.5:1:4.5
WEIGHT: 2870g MAIN FRAME THICKNESS 1.8MM Carbon Frame
CONTROL ARM GROUP: 7075 Aluminum
TAIL BOOM: Aluminum
TAIL BOOM SUPPORT: Carbon
MAIN ROTOR GRIP: 7075 Aluminum
CANOPY: Glass Fiber
TAIL BOOM MOUNT: 7075 Aluminum
TAIL DRIVEN SYSTEM: Torque Tube T
AIL ROTOR DIAMETER: 263mm
TAIL ROTOR BOX: 7075 Aluminum
Aeolus 50 3D Nitro
KDS 450 S CF fult oppgradert
Futaba T6exh
Størelse
Hva blir størelsen målt etter? Rotor eller motor? Jeg har en Aeolus 50 3D 1335mm langt med rotorblad 610mm og motor 50 max sx H-hyper er dette da ett 600 eller 500 size?
Tilsvarer 600 størelse, ca 130 cm i rotor diameter.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment