Announcement

Collapse
No announcement yet.

Futaba cgy750 flybarless

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Futaba cgy750 flybarless

    Var tilfeldigvis inne på Ebay i dag og fant Futaba sin flybarless av en selger fra Taiwan. Det ser ut som om de har sluppet den ut der før den kommer til Statene og Europa . Den kom på 350 $ med frakt så da er det bare og glede seg, og håpe dagene går fort fremover til den dagen den ligger i postkassa.
    Last edited by dukki 25; 06-03-11, 21:14.

  • #2
    Fra helipross, med eller uten reciver ?

    Comment


    • #3
      Hvor den akkuratt har kommet fra vet jeg faktisk ikke. Kjøpte den av en selger på e-bay og jeg har vært og sett om det hadde noe som helst med helipross og gjøre,men fant ikke noe der som sier det. Selgeren hadde 100% fornøyde kunder så jeg tror 750 skal være i orden men sjansen er der for at den ikke er det. Hvem vet....Kanskje de oppererer under et annet navn på e-bay. Jeg har ikke noen sb reciver så jeg har ikke fått testet den. Venter på at de skal slippe ut den lille 3kanaleren med med sb. Har sett tråden din på helifreak så jeg vet hva problemet ditt er. Jeg hadde heller ikke noe forseiling på selve esken når jeg fikk pakken av det jeg kan huske, så jeg fikk en liten klump i magen når jeg så tråden din på helifreak. Hvis jeg får en sensorER når kobler den opp så sier jeg i fra og vi kan prøve og bytte sensorer. Sannsyneligheten er vel ganske liten på at vi har hverandres sensor men man vet aldri. Det disse gutta på helifreak sier om at du må sende den tilbake helt til Taiwan for og få den fikset tviler jeg litt på. Jeg var inne på en Futaba side og der sto det at du må kontakte din nermeste Futaba reperatør. Det står ikke noe om at du må sende den tilbake til det landet den er kjøpt i. Hadde jeg vært deg så hadde jeg kanskje prøvd og spørre de som driver Viking hobby. Har møtt på disse gutta et par ganger på stripa og de er utrolig hyggelige og hjelpsomme. Kanskje de kan peke deg i riktig retning.

      Comment


      • #4
        Jeg regner med at du også har fått den taiwanske manualen. hvis du ser på side 22 av den engelske versjonen så står det at du skal kontakte Futaba service senter i den regionen du bor. det står ikke noe om at du skal sende den tilbake til det landet du kjøpte den slik som han ene på helifreak skriver. Hvis du ser på side 30 i manualen så står det at du vil få sensorER hvis sensoren ikke er 100% rolig under powerup. på den helifreak videoen så kan jeg jo se at du holder den i hånden. kan være det som gjør det hvis du ikke har prøvd det. her er hvertfall manualen hvis du ikke har den. http://manuals.hobbico.com/fut/cgy750-manual.pdf . Manualen nevner ikke noe om at du vil få sensorER av å ha feil gyro på enheten for hvis du leser på side 22 så står det bare at det ikke vil være optimalt og fly slik på grunn av kalibreringen. men det nevnes ikke noe om sensorER

        Comment


        • #5
          Tar den opp og holder den i hånden lenge etter at systemet er bootet, så det er ikke det som gjør at jeg får feilmeldingen. Har foresten testet dette flere ganger

          Har sendt flere mailer ti futaba supoort i usa uten å få svar.

          Dette er et utdrag fra teksten på deres supoort side.....
          Technical support is for inside the U.S.A., Canada and Mexico only.

          Hvis du ser på esken under contents, står det at det skal være med reciver?.



          Tech Support

          Welcome to Futaba technical support. Our goal is to resolve your particular issue as efficiently as possible.

          If you need technical support or have any question, you can reach us by one of the following means. When contacting us, please include the product you are referring to, its stock number and as much information about your question or issue as possible.

          Technical support is for inside the U.S.A., Canada and Mexico only. Also, we are not able to respond to emails in languages other than English.

          Email: Email us at support@futaba-rc.com. Please try to include as much information as possible when asking your question. Also please be sure to list your full email address (ex: johndoe@aol.com) as well as at least one other means of daytime contact in your email.

          Telephone: 1-217-398-8970 extension 2. Available Monday-Friday, 8am-5pm U.S. Central Time.

          FAX: 1-217-398-7721. Please be sure to include a daytime telephone number or return fax number so that we can contact you.

          Regular mail: If you prefer, we can always respond with a regular mailed letter. Simply write to us, including a brief explanation of your problem or question along with the product name you are referring to:

          Futaba Product Support
          3002 N. Apollo Drive, Suite #1
          Champaign IL 61822
          Last edited by kasama90; 20-03-11, 14:30.

          Comment

          Working...
          X