Overskriften sier det meste.
Er egentlig metallgir så mye bedre enn plastgear, eller er det bare en hype?
Grunnen til att jeg tenker i disse baner er att mine Align 410M servoer har etterhvert hatt seg noen turer i bakken, og de begynner å utvikle endel slark.
Ofte etter en krasj er det det drevet som servoarmen står på som får bøyde tenner, og akslingen gearene mellom motor og ut-aksling står på virker som om den er blitt bøyd av belastningen.
Jeg tror egentlig att slarken jeg har fått i servoen er en kombinasjon av att den akslingen er bøyd og att sikkert potensiometer akslingen har fått seg noen kakk for mye, slik att gearene ikke mesher skikkelig.
Hadde de drevene vært av plast hadde nok drevene heller strippet og servoen hadde overlevet mye lengre.
Jeg ser alle sier att metallgear holder mye lengre, og er så mye bedre. Men jeg tviler...særlig siden jeg tror plastgear er mer enn nok på en 450.
Hva er deres erfaring?
Er egentlig metallgir så mye bedre enn plastgear, eller er det bare en hype?
Grunnen til att jeg tenker i disse baner er att mine Align 410M servoer har etterhvert hatt seg noen turer i bakken, og de begynner å utvikle endel slark.
Ofte etter en krasj er det det drevet som servoarmen står på som får bøyde tenner, og akslingen gearene mellom motor og ut-aksling står på virker som om den er blitt bøyd av belastningen.
Jeg tror egentlig att slarken jeg har fått i servoen er en kombinasjon av att den akslingen er bøyd og att sikkert potensiometer akslingen har fått seg noen kakk for mye, slik att gearene ikke mesher skikkelig.
Hadde de drevene vært av plast hadde nok drevene heller strippet og servoen hadde overlevet mye lengre.
Jeg ser alle sier att metallgear holder mye lengre, og er så mye bedre. Men jeg tviler...særlig siden jeg tror plastgear er mer enn nok på en 450.
Hva er deres erfaring?
Comment