Unconfigured Ad

Collapse

Balansering av rotorblader

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kesundt
    • Jun 2008
    • 284

Balansering av rotorblader

Jeg har snakket med diverse folk rundt tema: "Er det nødvendig å balansere rotorbladene?"
    Det virker som "alle" jeg snakket med sier at moderne Carbon blader fra Align o.l. er så bra balansert at det er ingen som driver med dette lenger.

Hvilke erfaringer og meninger har dere på dette tema?
    /KE
    TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
    Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
    GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
    Realflight G45 simulator
    Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm
  • Trulsen
    • Aug 2006
    • 3411

Originally posted by kesundt
    Jeg har snakket med diverse folk rundt tema: "Er det nødvendig å balansere rotorbladene?"
    Det virker som "alle" jeg snakket med sier at moderne Carbon blader fra Align o.l. er så bra balansert at det er ingen som driver med dette lenger.

Hvilke erfaringer og meninger har dere på dette tema?
    /KE

Det er så utrolig enkelt å balansere blader, + at bladene er støpte med flere forskjellige levende materialer, så hvorfor ikke ta seg de 5 minuttene det tar å balansere?

Og ja, det har mye for seg å balansere et par som er ute av balanse.

Stol iallefall ikke på at alt er OK når du kjøper nye blader. Sjekk iallefall at de er bra. Et par dårlig balanserte blader kan skape mye vibrasjoner etc fra et helikopter.

Comment

• Te-raptor
      • Jul 2004
      • 693

Det er nok alltid bra og kontrollere bladene. En gang i blandt er det nok perfekt uten at man må korrigere, men som oftest vil du nok se at det er rom for litt justeringer.
      Det kommer vel også litt an på bruken. Flyr man med kamera så er det ikke rom for noen slags ubalanse, ihvertfall i min erfaring siden alt kommer frem på video. -Selv om man kanskje ikke ser noe på heliet i luften.
      Ellers kan det kanskje være greit om man ikke ser noe når det flyr?
      Terje

Comment

• lacappuchino
        • Oct 2007
        • 1342

Folk må få gjøre som de vil, men jeg kontrollerer alltid nye blader. Tar ikke 5 minutter engang. Flyr heller med en liten stripe tape midt på det ene bladet, enn å lure på om det er bra eller ikke. Er så mange andre feilkilder, at bladene skal ikke få kjangs til å være en hos meg hvertfall.
        Honeybee CP 2

Comment

• fernando
          • Feb 2011
          • 57

bruker dere balanseringsverktøy til å balansere eller funker det greit uten?
          hva med vekt?

Comment

• Mikael
            • Apr 2011
            • 38

Kikka litt på dette tidligere i dag, da jeg ble nysgjerrig selv. Fant deisse linkene som forklarte det ganske greit:

Mau main Capsa, Super 10, atau Samgong? Di DewaPoker semua tersedia dalam satu link. Akses cepat, game ringan, lawan real player tinggal pilih meja aja.

How to Balance your Micro Heli for extremely smooth flight! - RC Groups
            E-Sky Honey Bee V2 FP - SuperBlades XP
            Align T-Rex 500 ESP 3G - Hyperion HS3026-1600 - Phoenix ICE 75
            Futaba 7C

Comment

Working...