Blir ikke klok på justering av denne motoren. Har den montert i en 700N FBL med Hattrori potte.
Bruker Rapicon 23% fra Elefun.
Har kjørt den grundlig inn nå med flere kanner på 1,5 på hovednål og 1 på midrange.
Etter tips fra en annen nitro pilot har jeg nå skrudd hovednål inn til ca. 0,45 omdreininger ut.
Motoren blir fortsatt ikke spesielt varm, kan ta på sylinder toppen (litt ubehagelig men ikke brennende varm) og selve sylinderen rett etter landing.
Midrange har jeg skrudd inn til ca. 0,3 uten at det ser ut til å ha noen effekt (noe jeg tolker som at hovednålen fortsatt er så rik at midrange ikke gjør noen forskjell)
Men, jeg blir ikke klok på dette. Kan det stemme at jeg skal skru hovednåla inn mot 0,4 kanskje ned mot 0,35??
Merk; min flystil for øyeblikket er loffing rundt, med noen kraftige popps for å belaste motoren.
Der jeg flyr ligger 20 moh og temp ca. luft temp mellom 10 til tja 17 grader om dagen.
Håper det er noen andre OS91HZ-R piloter der ute som kan dele sine erfaringer og visdom på dette feltet.
Bruker Rapicon 23% fra Elefun.
Har kjørt den grundlig inn nå med flere kanner på 1,5 på hovednål og 1 på midrange.
Etter tips fra en annen nitro pilot har jeg nå skrudd hovednål inn til ca. 0,45 omdreininger ut.
Motoren blir fortsatt ikke spesielt varm, kan ta på sylinder toppen (litt ubehagelig men ikke brennende varm) og selve sylinderen rett etter landing.
Midrange har jeg skrudd inn til ca. 0,3 uten at det ser ut til å ha noen effekt (noe jeg tolker som at hovednålen fortsatt er så rik at midrange ikke gjør noen forskjell)
Men, jeg blir ikke klok på dette. Kan det stemme at jeg skal skru hovednåla inn mot 0,4 kanskje ned mot 0,35??
Merk; min flystil for øyeblikket er loffing rundt, med noen kraftige popps for å belaste motoren.
Der jeg flyr ligger 20 moh og temp ca. luft temp mellom 10 til tja 17 grader om dagen.
Håper det er noen andre OS91HZ-R piloter der ute som kan dele sine erfaringer og visdom på dette feltet.
Comment