Unconfigured Ad

Collapse

Erfaring med Align gyro GP750 og GP780

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nermo
    • Jan 2011
    • 79

Erfaring med Align gyro GP750 og GP780

Hvordan erfaring har dere med disse gyroene?
    Sliter veldig med å få disse til å fungere bra på min TZ50 (har testet begge to). Finner ikke noe "soft spot" som holder halen rolig.

T-Rex 500 PRO DFC
    T-Rex 600 Nitro Pro

T-Rex 500 EFL PRO
    Futaba 14SG
  • coolpex
    • Nov 2007
    • 344

Eg får ikkje til jeg heller uansett ka som prøves (GP750) på min T-rex 700. I hover vagge halen uansett korsen eg prøve gain gjennom hele skalaen. Så eg røska den ut og monterte den i lillehelien (Outrage G5) og der virka den bra, men ikke like godt som Futaba 401 jeg har hatt i den til no. Den er stabil i lilleheli men halen er ikke like stødig under harde pådrag..
    Jeg er no begynt å tvile på hele Align greiern når det gjelder elektronikk..
    ​​​Kim-Arne

Comment

• jotto
      • Jul 2007
      • 3060

Har du satt riktig delay? Du må sette den for "large heli", og så må du prøve deg frem hvor mye delay du skal ha. Ta en rask piro med fullt uslag på rudder og slipp stikka. Hvis halen "bouncer" tilbake, så må du ha mere delay. Hvis ikke, prøv mindre delay.
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

Anything worth doing is worth overdoing!

Comment

• Nermo
        • Jan 2011
        • 79

Har justert delay over hele skalaen, men det ser ikke ut til at det hjelper. Problemet er at halen aldri holder seg i ro... vagger sideveis uansett hva jeg gjør..

T-Rex 500 PRO DFC
        T-Rex 600 Nitro Pro

T-Rex 500 EFL PRO
        Futaba 14SG

Comment

• Trulsen
          • Aug 2006
          • 3411

Originally posted by snapfish
          Har justert delay over hele skalaen, men det ser ikke ut til at det hjelper. Problemet er at halen aldri holder seg i ro... vagger sideveis uansett hva jeg gjør..
          Hvilken servo har du? Har brukt 750 på en 600, en 500 og en 450 og det var langt bedre enn 401 gyroen.

Comment

• coolpex
            • Nov 2007
            • 344

Jeg bruker en Align 650 servo. Har prøvd det meste som jeg kan komme på uten hell.. Har nå montert 401 i trexn så får jeg se om det blir i orden da, hvis ikke må det jo være noe annet som plager den.
            Jeg finner ikke noe slakk el noe som skal kunne skape vibrasjon, er forresten flydd bare 7-8 tanker å er nøye bygget...
            ​​​Kim-Arne

Comment

• klaus
              • Feb 2010
              • 272

På nitroen min la jeg et lag m alu tape rundt enheten da funka det greit, men er ikke en fantastisk gyro sammenlignet med spartan mm

Nå er alle heliene mine fbl så bruker ikke den gyroen lenger.
              Klaus Myrseth
              Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

Team Manager - Team Compass Scandinavia

Comment

• coolpex
                • Nov 2007
                • 344

Nå har jeg vært og testet 401 i trexn (700) og da ble alt så mye bedre, halen står nesten dønn etter at jeg fikk stillet gain sånn jeg syns den var best.. Var litt vindkast så jeg mistenker at det var det som gjorde at den av og til ikke sto helt 100 i ro i hover.. Blir spennende og få flydd den litt mere og se kordan den virker men jeg er bestemt på og bytte til en gyro som er enda bedre da de anbefaler 401 kun opp til 50 size..

Så no må jeg få noen gode argumenter for at jeg skal tro på GP 750/780..
                ​​​Kim-Arne

Comment

• burner-duck
                  • Feb 2006
                  • 54

Hei hadde også problemer med loggring på halen på min 600esp,men det som eg prøvde ut var først å legge 2 lag med gyro teip og alu plate bit imellom uten at dette hjelpte, så full avbalansering på hoved og hale blader uten endring,så skiftet eg instilling på gyro fra stort heli til LITE og justerte til ca 50% delay og dette gjorde underverk halen blei meget bra etterpå.
                  Håper dette kan hjelpe deg.
                  Werner Gundersen
                  500,600esp,600n,Tamiya scania
                  Leverandør av fuel og rc utstyr på Karmøy
                  mail wg@haugnett.no mob 98234566

Comment

• Nermo
                    • Jan 2011
                    • 79

Originally posted by burner-duck
                    Hei hadde også problemer med loggring på halen på min 600esp,men det som eg prøvde ut var først å legge 2 lag med gyro teip og alu plate bit imellom uten at dette hjelpte, så full avbalansering på hoved og hale blader uten endring,så skiftet eg instilling på gyro fra stort heli til LITE og justerte til ca 50% delay og dette gjorde underverk halen blei meget bra etterpå.
                    Håper dette kan hjelpe deg.
                    Skal teste instillingene dine i morgen. Bare å krysse fingre for at det fungerer, hvis ikke blir det ny gyro.

T-Rex 500 PRO DFC
                    T-Rex 600 Nitro Pro

T-Rex 500 EFL PRO
                    Futaba 14SG

Comment

• Brumm
                      • Apr 2008
                      • 1816

Jeg har hatt både 401 og GP750, og fått de til å funke greit.. Men skal du ha en skikkelig god gyro uten å tømme lommeboka helt vil jeg anbefale deg å kjøpe en Spartan Quark eller DS760.. Du får de til en snau 1000-lapp fra utlandet eller enda billigere brukt på RC-marked..

Spartan gyroene holder halen med en fantastisk autoritet og kan tweakes på alle tenkelige måter med medfølgende software..
                      Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                      T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                      T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

Comment

• lacappuchino
                        • Oct 2007
                        • 1342

Godt råd fra Brumm. Hvis du får en spartan hale optimal, så tør jeg påstå du ikke vil være fornøyd med andre gyroer etter den. Jeg er utrolig fornøyd med både piro-konsistens og "feel" på min modell, og skal uten tvil ha det på 90'n jeg har på vei.

Selv om fbl-gyroer også holder halen 100% og er konsistent i piro-manøvre, så er de fleste fortsatt et stykke unna spartan.

Men jeg har fått 750, 780 og 401 til å fungere knall til 3D. Må bare ikke gi opp og fortsette å prøve nye ting helt til halen fungerer. En ting som du må merke deg, er at forskjellige gyroer fungerer best med forskjellige limits, så du bør prøve forskjellige servohorn-avstander med hver gyro ( og nye limits såklart).

En annen ting som du bør gjøre, er å hovre i rate-mode og justere linken så den hovrer tilnærmet uten å drifte. Dette kan ha dramatiske forbedringer på halen avhengig av hvilken gyro du setter opp.
                        Honeybee CP 2

Comment

• orjanp
                          • Nov 2007
                          • 726

Et alternativ til Spartan er Mini-G fra CY.
                          Ørjan Pettersen
                          Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

Comment

Working...