Unconfigured Ad

Collapse

Hilsen og noen spørsmål fra sylfersk medlem!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • johndoomed
    • Jun 2011
    • 53

Hilsen og noen spørsmål fra sylfersk medlem!

Hei folkens! Etter å ha hatt lyst i mange år, går noen av feriepengene i år til RC Helikopter Jeg har svært begrenset erfaring, men har hatt noen sånne billige saker tidligere (2 og 3 ch).

Har de siste dagene lest mye rundt både her og der, og funnet ut at et T-rex 450 er et passende helikopter å starte med. Jeg har et litt problematisk forhold til nitro-greier, etter å ha hatt en stor buggy for mange år siden, så elektrisk er bra!

Jeg har mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe denne pakken: align trex 250 450 - FINN Torget Og vil gjerne ha innspill på både pris og de enkelte komponentene. Med det jeg har lært av lesing de siste dagene, synes jeg dette virker som en fin start.

Synes dette ser ut som et bra forum, uten for mye "gnåling" og krangling som det ofte blir på forumer. Gleder meg til å komme i gang!
  • Dataha1
    • Nov 2010
    • 340

Originally posted by johndoomed
    Hei folkens! Etter å ha hatt lyst i mange år, går noen av feriepengene i år til RC Helikopter Jeg har svært begrenset erfaring, men har hatt noen sånne billige saker tidligere (2 og 3 ch).

Har de siste dagene lest mye rundt både her og der, og funnet ut at et T-rex 450 er et passende helikopter å starte med. Jeg har et litt problematisk forhold til nitro-greier, etter å ha hatt en stor buggy for mange år siden, så elektrisk er bra!

Jeg har mer eller mindre bestemt meg for å kjøpe denne pakken: align trex 250 450 - FINN Torget Og vil gjerne ha innspill på både pris og de enkelte komponentene. Med det jeg har lært av lesing de siste dagene, synes jeg dette virker som en fin start.

Synes dette ser ut som et bra forum, uten for mye "gnåling" og krangling som det ofte blir på forumer. Gleder meg til å komme i gang!
    Hei og velkommen til forumet

Den pakken ser veldig fin ut. Men har du simulator?

Simulator vil spare deg for mange kræsj.

Lykke til
    Compass Atom 550 FBL - ds510m - bls 251 - mini v-bar
    XG8
    Snart:

Compass 7hv v2 - MKS HBL 950 - HBL 980 -
    V-bar
    Compass Warp 360 - MKS DS95 - DS95i - Beast X - Yge 40A

Comment

• ehaga
      • Feb 2005
      • 1173

Velkommen skal du være.

Trex 450 er et fint heli å begynne med. Når det gjelder nitro går flere og flere over til elektro, selv på store modeller.

Når det gjelder pakke du har funnet så synes jeg at Trex 250 ikke er noe nybegynner heli. 450'en ser grei ut, men så vidt jeg kan se er radioen 35Mhz. I dag bør du velge 2.4Ghz.

450 ser rimelig standard ut. Jeg vet at det er folk på rcmarked.no som selger 450 til en rimelig pris og da veldig ofte med bedre regulator/motor/gyro.

Håper dette hjelper det litt på veien videre.
      - Erik -

------------------------------------------
      Logo 600SX + 6003D
      Logo 400SE

Futaba 18MZ

Comment

• johndoomed
        • Jun 2011
        • 53

Hei og takk for svar! Simulator er på innkjøpslisten. Hvor "ordentlig" burde jeg kjøpe?Takk for innspillene på pakken. Var ikke våken på 35mhz mot 2,4. Har også sett på denne: Align T-Rex 450 Pro :: Komplett - elefun.no - Radiostyrt hobby Kan det være et bedre valg?Takk igjen for bra svar!

Comment

• ragge1
          • Sep 2009
          • 1598

velkommen
          den packa på elefun såg bra, 250 heli kan du venta med til du kan fly den er ikke lett , men 450 er perfect til å begynner med men sen då 500 kan anbefales
          35mhz er mer å mindre ut , 2,4Ghz is the shit
          lykker til
          Goblin 700 : vbar 5,3 pro
          Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

HD 500 Cell : brain2

DX9

Comment

• Dataha1
            • Nov 2010
            • 340

Hei og takk for svar! Simulator er på innkjøpslisten. Hvor "ordentlig" burde jeg kjøpe?Takk for innspillene på pakken. Var ikke våken på 35mhz mot 2,4. Har også sett på denne: Align T-Rex 450 Pro :: Komplett - elefun.no - Radiostyrt hobby Kan det være et bedre valg?Takk igjen for bra svar!
            Vil anbefale Phoenix sim. Den er litt dyr, men det er god grafikk og er en veldig god simulator. Jeg ville nok gått for en god sim, fordi det er mer realistisk
            XG8
            Snart:

V-bar

Comment

• johndoomed
              • Jun 2011
              • 53

Suger til meg kunnskap her

Men litt klarere, ville dere gått for nytt eller den pakka medmmye greier i?

Kjekt med mye greier, men samtidig ikke sååå vits om det ikke blir brukt. Og jeg vil jo gjerne ha "bra shit" når jeg først knaller til

Comment

• Dataha1
                • Nov 2010
                • 340

For 8000 har du råd til en Trex 500. Det er en mer stabil enn 450

Sendt fra min android
                XG8
                Snart:

V-bar

Comment

• Brumm
                  • Apr 2008
                  • 1816

Originally posted by Dataha1
                  For 8000 har du råd til en Trex 500. Det er en mer stabil enn 450

Sendt fra min android
                  Enig med Dataha1.. Hvis du skal bruke såpass mye penger kjøper du nytt.. En Trex 500 er en glimrende maskin å vokse med.. Masse power og stabilitet, og trenger ikke all verden av plass.. Prisen på deler og batterier er også overkommelig
                  Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                  T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                  T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

Comment

• johndoomed
                    • Jun 2011
                    • 53

Ok.. Vurderer å kjøre ned på Elefun og deale litt i morgen. Glad jeg sjekka åpningstidene først!

Comment

• arhennie
                      • Mar 2008
                      • 4316

Jeg ville nok gått for en 500 jeg også.
                      Elefun selger en budsjett utgave som jeg vil tro duger lenge for en nybegynner.
                      De selger den blandt annet som en komplett pakke med 1 stk batteri, radio og lader for 6500,-
                      Så kan du sikkert spørre de om å bytte ut enkelte komponenter (lader readio) om du ønsker ved å betale litt ekstra.
                      Eventuelt kjøp batterier for de 1500 du har spart så er du godt i gang. Lykke til
                      Align T-Rex 500 Super Combo :: Komplett med 2.4G - elefun.no - Radiostyrt hobby
                      arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                      http://hadelandmfk.no/
                      www.henniehobby.no/arne

Comment

• johndoomed
                        • Jun 2011
                        • 53

Masse bra tips! Også bra at det ikke er sånn drittslenging som plager mange forum (om andre emner). Hjertelig takk folkens!

En ting: Hvor avansert radio er "praktisk" for en nybegynner som meg? Har et ønske om å sette på et kamera etterhvert, har det noe å si for radiovalget?

Comment

• Hansi79
                          • Feb 2007
                          • 587

Syns ikke den finn.no pakken var no røverkjøp.
                          Følg med på RCMarked.no
                          Bestill simulator. Phoenix eller Realflight. Kjøpes på Velkommen til elefun.no - Radiostyrt hobby.
                          Ellers hadde jeg vurdert denne. RCMarked.no / Strøken Trex500ESP men kanskje ikke til den prisen.
                          Tips, det er stille på bruktmarkedet nå så er muligheter og gjøre gode kjøp hvis man har pengene klare.
                          Last edited by Hansi79; 28-06-11, 19:52.
                          I find that a Ducks opinion of me is very much influence`d over whether or not i have bread with me

Comment

• johndoomed
                            • Jun 2011
                            • 53

Nei har forstått det. Har egentlig "landet" litt på å kjøpe nytt. Aner lite om merker og slikt, men har snappet opp at Align T-rex 450 er knall å starte med. Så har dere fått lura meg opp på en 500, og i stedet for et budsjett på ca 5000, så er vi nå på 10000 (Inkl simulator). Sånn går no dagan

Comment

• ragge1
                              • Sep 2009
                              • 1598

og i stedet for et budsjett på ca 5000, så er vi nå på 10000 (Inkl simulator). Sånn går no dagan
                              nei ikke 10000 , kommer går på 5000 +++
                              men har du råd , nytt og 500
                              Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                              Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

HD 500 Cell : brain2

DX9

Comment

Working...