Unconfigured Ad

Collapse

Hvordan funker det å bestille fra El-fly.dk

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Hanzo
    • Nov 2005
    • 845

Bestilte tidelig lørdags morgen, ingenting sendt enda. Så langt ikke videre imponert, men muligens litt ekstra kaos hos dem med sammenslåingen?

Comment

• Hanzo
      • Nov 2005
      • 845

Hvor lang tid bruker de normalt på å sende avgårde en bestilling? Fortsatt dødt her. Elefun hadde fått det ut på dagen.

Comment

• kapia
        • May 2005
        • 1435

før så sendte dem ut to ganger i uken, i alle fall så husker jeg tirsdagen. muligt torsdag var den andre dagen

Comment

• Hanzo
          • Nov 2005
          • 845

Sendte dem en mail, og fikk svar nå om at den alt var blitt sendt. Ordrestatus på siden står fortsatt til under behandling, og jeg fikk aldri noen mail, men den er altså sendt. De sender med UPS vistnok, så får vi se hvordan det går. Sist jeg fikk fra UPS skulle de ha et sykt tollbehandlingsgebyr

Comment

• spewster
            MFN Skribent
            • Aug 2007
            • 1134

Kommer nok an på hva du har bestilt. Alt mitt har kommet med GLS. Wenche bruker å sende track&trace men mulig det har blitt noe nytt nå som de har blitt Head RC.
            Stian Håvak (82)
            Fly low or crash trying!

MFN @ Facebook - Like!

Comment

• tomin
              • Dec 2005
              • 255

Vi tilbyder en flatrate til Norge på DKK 280,- og denne pris inkluderer fortoldning, men hverken en evt. toldafgift eller Norsk Merværdi afgift. ikke aktuelt med små bestillinger med denne frakten ,
              Pike perfection x3
              Race M
              victor
              Mini Corado
              Graupner mc 32
              Graupner mz 24
              [/QUOTE]

Comment

• tesa
                • Nov 2006
                • 165

Originally posted by tomin
                Vi tilbyder en flatrate til Norge på DKK 280,- og denne pris inkluderer fortoldning, men hverken en evt. toldafgift eller Norsk Merværdi afgift. ikke aktuelt med små bestillinger med denne frakten ,
                Ja stemmer med 280.- i frakt, og så etter ca14 dager kommer faktura fra UPS med sitt utleggsprovisjon på 150.- +mva

Comment

• jnissen
                  • Jan 2011
                  • 145

1950 DKK * 0,8 = 1560 DKK
                  1654 NOK * 1,25 = 2068
                  2068 + 150 + 280 = 2498
                  2698 - 2498 = 200

Gratulerer med sparte 200NOK. Ventetiden var sikkert verdt det...

Comment

• ragge1
                    • Sep 2009
                    • 1598

derfor eg besteller nestan aldrig från Europa , vist ikke i Norge ( elefun / mikronor ) så er det USA eller China , har hent att eg har bestellt från UK men då i forbindelse med ner eg skall til Sverige så får dem send varer til Sverige ( inom EU ) men besteller man från USA med den lav dollar kurs og det blir send med EMS/DHL + moms / toll så spara man allikavel på dem greijer man köper og då har man varer i lopet av en uke ( rekord 4 dager från US )
                    Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                    Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

HD 500 Cell : brain2

DX9

Comment

• Hanzo
                      • Nov 2005
                      • 845

Originally posted by jnissen
                      1950 DKK * 0,8 = 1560 DKK1654 NOK * 1,25 = 20682068 + 150 + 280 = 24982698 - 2498 = 200Gratulerer med sparte 200NOK. Ventetiden var sikkert verdt det...
                      Tenkter du på ventetiden på å vente på at norske forhandlere skulle få inn sbach minien jeg kjøpte i tillegg? Dersom det kommer en tilleggsfaktura fra ups kommer jeg til å gå i kraftig minus, headrc trakk fult beløp av det jeg kan se. Om så stemmer kan jeg uansett ikke anbefalle å bestile derfra da du ikke har helt kontroll på beløpet. Har ikke vært i postkassa på to uker da jeg er på ferie, så vi får se når jeg kommer hjem i morgen.

Comment

• Hanzo
                        • Nov 2005
                        • 845

Fikk da faktura fra UPS på 750 for MVA og utlegg. Dette gjør det for det første ganske dyrt, men som en ekstra bonus har du liten eller ingen peiling på hva ting du bestiller derfra koster deg før du får faktura på alt. De skulle trekke fra dansk moms, men beløpet som blir trukker på kortet er ganske nøyaktig full sum, plus de 750 fra UPS. Jeg skjønner meg ikke helt på greie, og skal sende dem en mail og be om en forklaring. Men intil videre er jeg ferdig med å bestille derfra, virker som en snodig greie. Jeg har normalt god erfaring med å bestille fra utlandet, på all verdens beløp fra under hundrelappen og opp til mange tusen, og normalt får jeg nøytaktig forventet pris, kjap og god service og ting på plass fra alt fra 5 dager til 2-3 uker avhengig av frakt. Her gikk det kjapt da, men det virker som om det også koster fryktelig dyrt, mye mer en fra norske forhandlere.

Comment

Working...