Announcement

Collapse
No announcement yet.

Butikk-tips, T-Rex 500-550-600

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Butikk-tips, T-Rex 500-550-600

    Hei!

    Jeg er på utkikk etter et nytt helikopter, og har sett meg ut T-Rex, enten 500, 550 eller 600.
    Jeg har tittet litt på diverse utenlandske sider, og har funnet frem til rc711, der de selger nevnte maskiner til en meeeget ok pris.
    Det jeg da lurer på er hvor lurt det vil være å handle slikt fra utenlandske sider? Og da om rc711 er en duganes butikk?

    Jeg har flydd en del helikopter før, blitt en racer på belt cp av alle ting, så jeg vil tro en overgang til en større og bedre maskin vil være ganske grei.
    I tillegg har jeg en god del timer bak meg i simulator, der jeg nå om dagen tester ut litt piroflips for spenningens skyld! Det å fly rundt går som en drøm hvertfall

    Om noen skulle hatt noen andre linker verdt å nevne, så er jeg takknemlig for det! Blir ingen hastesak dette her, men dukker det opp et hinsides bra tilbud så er jeg nok ikke sein med å slå til (Radio + mottaker har jeg fra før, så er jo da en heli-kombo jeg er på jakt etter, helikopter med alt av innmat.)

    Mvh
    Hangar 9 trainer OS.46
    SU-37 (av Tomhe) -depron-
    F-14 sweeping wings -depron-
    Multiplex Acromaster
    Cessna 182 Elektro
    ------------------------------------
    Tidligere modeller:
    Belt CP
    Eflight Blade CX2
    Stryker F-27
    Supercub

  • #2
    Forresten en av de jeg har titta på, som de har inne på lager per dags dato:

    T-rex 550 fra RC711.com
    Hangar 9 trainer OS.46
    SU-37 (av Tomhe) -depron-
    F-14 sweeping wings -depron-
    Multiplex Acromaster
    Cessna 182 Elektro
    ------------------------------------
    Tidligere modeller:
    Belt CP
    Eflight Blade CX2
    Stryker F-27
    Supercub

    Comment


    • #3
      Jeg ville gått for Trex550 V2 3GX, de har del rundt forbi til rundt 850$ komplett, noe jeg synes er en grei pris. Ellers har jeg ikke hørt noe negativt om RC711, så det er sikkert greit å kjøpe derfra. Garanti og reklamasjon er litt så som så med slike ting uansett, du får neppe en knust canopy eller knekte blader på garanti etter et krasj anyway

      Comment


      • #4
        Ser de har den 3GX på rc711, er det kun FBL det går i da? Det er jeg ikke sikker på om jeg tør å gå igang med helt ennå
        Hangar 9 trainer OS.46
        SU-37 (av Tomhe) -depron-
        F-14 sweeping wings -depron-
        Multiplex Acromaster
        Cessna 182 Elektro
        ------------------------------------
        Tidligere modeller:
        Belt CP
        Eflight Blade CX2
        Stryker F-27
        Supercub

        Comment


        • #5
          Bare vær obs på at selv om varene er på lager i nettbutikken betyr ikke det at det stemmer på den sjappa der.... Ta en titt på Compass 500 fbl! Råeste 500 på markedet enkelt og greit

          Comment


          • #6
            Titta innom compass 500, men fbl er ikke helt min greie ennå tror jeg, prøvd det smått i simulatoren, men det var knot Har dog funnet en link til:Helidirect, 550 combo Her har jeg også muligheten til å velge UPS express som shipping, det hadde jeg ikke via rc711..
            Hangar 9 trainer OS.46
            SU-37 (av Tomhe) -depron-
            F-14 sweeping wings -depron-
            Multiplex Acromaster
            Cessna 182 Elektro
            ------------------------------------
            Tidligere modeller:
            Belt CP
            Eflight Blade CX2
            Stryker F-27
            Supercub

            Comment


            • #7
              Man får Atom 500 i fb også

              Sendt fra min android
              Compass Atom 550 FBL - ds510m - bls 251 - mini v-bar
              XG8
              Snart:

              Compass 7hv v2 - MKS HBL 950 - HBL 980 -
              V-bar
              Compass Warp 360 - MKS DS95 - DS95i - Beast X - Yge 40A

              Comment


              • #8
                Helidirect er min favorittplass å handle om dagen, du får garantert skikkelig service derfra. FBL eller FB er opp til deg, men 3GX er rimelig enkelt å sette opp, gir økt flytid og stabilitet, og du sparer deg for mye jallamikk i hode

                Comment


                • #9
                  Jeg har aldri handlet noe fra rc711, men jeg har lest litt blandet erfaring derfra. Noen får ting kjapt og smertefritt, mens andre må vente i uker uten respons på email. Det virker som om de ikke alltid har ting på lager selv om det står der at de er på lager.

                  Selv har jeg handlet mye på Flying-Hobby.com, Have a nice flying experience everyday! og har kun positive erfaringer. De sender kjapt, og svarer kjapt på mail. Jeg hadde problem med et enveislager på en ny 700E, og da sendte de meg nytt.
                  Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                  Anything worth doing is worth overdoing!

                  Comment


                  • #10
                    Jeg anbefaler (som vanlig) å handle fra norske butikker...

                    Og kjøp FBL i stedet for FB.
                    Enklere montering, og enklere å fly...
                    Tom I. Arntsen

                    Comment


                    • #11
                      Handlet selv min trex 500E fra rc711. Tok vel rundt 2 uker om jeg husker rett. Gikk helt greit og heliet var helt. Vet ikke hvordan de er hvis du trenger å bruke reklamasjon.
                      Last edited by veghov; 17-07-11, 11:18.

                      Comment


                      • #12
                        Kjøpte min t-rex 500 på rc711. Levert på døra iløpet av 3 dager med DHL
                        Ola A.


                        Trex 100x | Trex 250Pro | Trex 450 v2 | Trex 500 ESP | mCPx
                        Beast 3D AS3X | Cessna 182
                        Spektrum DX8s

                        Comment


                        • #13
                          Ser at folk anbefaler begge veier, både FB og FBL.. Jeg har bare lagt opp mine ene meninger der etter å flydd kun FB på ekte, og en minimal brøkdel FBL via simulator. Er det da virkelig lurt å gå rett over på FBL som min første semi-store modell etter en 450 size?

                          Akkurat på det punktet der har jeg blitt litt usikker nå
                          Hangar 9 trainer OS.46
                          SU-37 (av Tomhe) -depron-
                          F-14 sweeping wings -depron-
                          Multiplex Acromaster
                          Cessna 182 Elektro
                          ------------------------------------
                          Tidligere modeller:
                          Belt CP
                          Eflight Blade CX2
                          Stryker F-27
                          Supercub

                          Comment


                          • #14
                            Jeg hadde gått for FBL, det er lettere å fly, mer kraft, lengre flytid, mindre dill i hode, mindre lagrer og deler å skifte etter et krasj, færre linker å holde ordne på og bla bla bla

                            FB begynner å bli histori tror jeg, en undersøkelse på Helifreak viste at 86% ventet på 600EFL Pro skulle komme i FBL før de kjøpe. Jeg hadde ikke lagt mye arbeid i å bygge om en model du er fornøyd med til FBL, men med nye kjøp i dag er jeg ikke i tvil om at jeg hadde kjøpt et helikopter som kom ferdig med flybarless.

                            Etter å ha satt opp Microbeast på min Align 250 kunne jeg hovre hands off ganske lenge, kun med minimal drift, og der er ikke akuratt en veldig stabil model.

                            Hva er det du er skeptisk til når det gjelder FBL da?

                            Comment


                            • #15
                              Hmm, er vel kun det at jeg er vant med FB hittil, og har hørt at det kan være en ganske grei jobb i seg selv å sette opp en FBL riktig, hvertfall for en som er ganske fersk på det punktet

                              Selvfølgelig er jeg åpen for innspill, så tar til meg alt det dere skriver ang valg av det jeg skal handle inn her

                              Hadde dog et litt annet bilde av FBL i hodet enn slik det fremstilles her, at det blir enklere å fly er ikke det jeg hadde for meg! Om jeg har forstått det riktig etter å ha lest meg opp litt, så er da flybar'en byttet ut med gyroer? Enkelt forklart?
                              Hangar 9 trainer OS.46
                              SU-37 (av Tomhe) -depron-
                              F-14 sweeping wings -depron-
                              Multiplex Acromaster
                              Cessna 182 Elektro
                              ------------------------------------
                              Tidligere modeller:
                              Belt CP
                              Eflight Blade CX2
                              Stryker F-27
                              Supercub

                              Comment

                              Working...
                              X