Unconfigured Ad

Collapse

T-Rex 450 Sport, belte til halen "klistret" seg sammen

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • nomore
    • May 2006
    • 517

T-Rex 450 Sport, belte til halen "klistret" seg sammen

Hei,

Var ute og hovret litt med 450'en min i dag da eg uvørent dunket halen nedi noe kunstgress. Dunket var litt hardere enn på lenge og eg stoppet derfor motoren og inspiserte halen for å se at alt var som det skulle. Noe det ikke var.

Må være halefeste som ikke var godt nok skrudd til, da halebommen hadde sneket seg innover slik at beltet var slapt. Og inni halebommen hadde beltet klistret seg sammen så hverken halen eller hovedrotoren gikk rundt når eg strammet beltet.

Noen som har vært borti dette før? Dvs at beltet "klistrer" seg sammen? Eg såg ikke da at det var det som hadde skjedd, men eg demonterte halebommen og tok ut beltet nettopp, og da var hele beltet sammen. Vanskelig å forklare
    Det var ikke værre enn å dra de fra hverandre og så montere halebommen igjen.

Bør eg bytte belte? Er det slitasje? Smuss? Beltet ser helt ok ut.
    Thorbjørn Kirkeleit
    Haugaland Modellflyklubb

Align T-Rex 450Sport | Align T-Rex 450SEv2 | ThunderTiger Raptor 50v2 | ThunderTiger Raptor 90 | Multiplex EasyGlider PRO Electric | Kyosho Calmato 40 Sportster | JR PCM9xII m/ Jeti Duplex modul
  • Trulsen
    • Aug 2006
    • 3411

Om beltet ser OK ut er det nok bare å kjøre på! Loctite på skruene og litt silikon på reima skader ikke!

Comment

• perpyro
      • Aug 2008
      • 488

Ikke bare at silikonspray hjelper for å smøre halereima men det dreper muligheten for statiske ladninger i haleboomen.
      Trex 450 blandingsrase 4S
      Logo 500
      Blade mCPX

Comment

Working...