Så er den endelig kommet i hus:
Min nye, skinnende T-rex 600EFL PRO.
Ettersom jeg har null erfaring med bygging og justering av heli, har jeg fått veldig mye hjelp på veien, og jeg kan vel med hånda på hjertet ikke påstå at jeg har bygget denne selv - men et sted må man starte.
Nå sitter jeg her og ser på herligheten, etter å ha vært ute og spunnet rotoren opp. Fyttigrisen! Etter å ha flydd 450-size en stund og smått om senn fått taket på hovring i alle retninger, piruetter og enkel flyging føles det som å starte på nytt igjen. Jeg tør ikke bevege collective-stikka en millimeter! Jeg tvilholder på den, har pekefingeren på throttle-hold bryteren, mens jeg forsiktig prøver å se hva som skjer når jeg beveger cyclic.
Og så skrur jeg av.
Før jeg spinner opp på nytt. Og gjør akkurat det samme. Igjen.
Kanskje det er smart å ta det easy de første dagene, men denne 600-maskinen har vanvittige krefter. Og jeg tør ikke ta av.
I går kveld måtte den se på mens jeg og 450'n kjørte noen langsomme piruetter.
Min nye, skinnende T-rex 600EFL PRO.
Ettersom jeg har null erfaring med bygging og justering av heli, har jeg fått veldig mye hjelp på veien, og jeg kan vel med hånda på hjertet ikke påstå at jeg har bygget denne selv - men et sted må man starte.
Nå sitter jeg her og ser på herligheten, etter å ha vært ute og spunnet rotoren opp. Fyttigrisen! Etter å ha flydd 450-size en stund og smått om senn fått taket på hovring i alle retninger, piruetter og enkel flyging føles det som å starte på nytt igjen. Jeg tør ikke bevege collective-stikka en millimeter! Jeg tvilholder på den, har pekefingeren på throttle-hold bryteren, mens jeg forsiktig prøver å se hva som skjer når jeg beveger cyclic.
Og så skrur jeg av.
Før jeg spinner opp på nytt. Og gjør akkurat det samme. Igjen.
Kanskje det er smart å ta det easy de første dagene, men denne 600-maskinen har vanvittige krefter. Og jeg tør ikke ta av.
I går kveld måtte den se på mens jeg og 450'n kjørte noen langsomme piruetter.
Comment