Jepp, afterunolje.
Unconfigured Ad
Collapse
OS91HZ-R Forgasser Service
Collapse
X
-
-
"bra lagere"
Jeg har prøvd både orginale, billige og kjempedyre keramiske lagere i mine YS 91 motorer. Jeg flyr F3C og har fløyet nokså aktivt siden jeg startet i 1997. Jeg har alltid måttet bytte lagere en gang i året. Dette på grunn av rust. Jeg har nok aldri rukket og slite ut et lager. Det er rust som har vært problemet. Rust har blitt et mye større problem etter at jeg har trappet litt ned de siste to årene.
Det jeg nå gjør er å kjøre motoren helt tom (klype på fuelslangen, som ikke åpnes før man skal fly igjen), og dermed starte den to ganger til. Dette gjør jeg etter en flight, slik at det er varme i blokka, og fuelrester dermed fordamper (forhåpentligvis).
Så har jeg i Jero Afterrun olje i nippelen i baklokket, før jeg kjører den litt på starteren for og distribuere det i baklageret.
Dette er et prøveprosjekt, og det blir spennende og se resultatene etterhvert! Jeg kjører forresten også med lagere av billigste sort fra rcbearings.com om dagen.
Har noen en formening om hva slags afterrun olje som er bra? Jeg har ikke prøvd noen annen enn Jero.-Futaba 14 MZ
-2 JR Sylphide 90 med Funtech Staysee kropper
-Robbe Futura Nova
-Robbe Futura Contest
-Schlüter Champion
-Schlüter Mini Boy
-Schlüter DS22
-Century Ninja ProMaster
-TSK Mystar 46
-X-Cell 40
-Ikarus Piccolo
-ZN Line Synergy
-BVM Aggressor
-Cheveron 60 på flotører
-Yoshioka Model Factory Viking 40
-Donut models Nexus
-noen biler og båterComment
-
-
dx7
Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
Hobbyking Radjet800 - Turnigy 2836-2350, turnigy plush 60amp, 4s turnigy lipo
Løten MFK
Stay FrostyComment
-
Jeg sendte ut endel eposter med forespørsel om kulelager i dimmensjoner som passer inn i OS91HZ motoren.
Fikk raskt svare fra de alle sammen (bra service!)
Fra et selskap som heter StormHalvorsen.no fikk jeg vite at rustfrie kulelager er "svakere" enn vanlig stål. Grunnen er at kulelager av stål er overflate herdet,, mens man kan ikke utføre denne type herding av rustfrie kulelager.
Tja, hva mener dere? ... noen erfaringer?
I mitt hode så er korrosjon et større problem en de mekaniske belastningene? -> Derfor riktig å velge et rustfritt lager?
TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
Realflight G45 simulator
Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htmComment
-
Da ser det ut til at det blir lagerskifte på meg også.. Stod og koste meg en nyinnkjøpt kanne med fuel i høstsola i dag, da motoren begynte å lage ulyder.. Har bestilt de Øyvind linket til, så har jeg noe å pusle med på mørke høstkvelderLogo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 ProComment
-
De er rustfrie, ikke sant?
.... vi får samles en helg. Drikke øl ... og drive motor service...
TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
Realflight G45 simulator
-
Vi kan jo ta servicen i forbindelse med julebaksten.. Mens kone og unger steker pepperkakehus, kan vi steke motorer så lagrene kommer utSikker på at konene blir svært fornøyd med det..
Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 ProComment
-
Motorbaking er super populært (not) ... Jeg sniker meg til motorbaking når familien er ute på ett eller annet.TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
Realflight G45 simulator
-
rustfrie har jeg. de funker fintveldig smoothe
motorbaking var godtatt hjemme, intill sist jul. da jeg på juleferie åpna vinduene på kjøkkenet for å lufte ut, og drepte alle juleblomstene mor hadde kjøpt.......(var -20 ute).dx7
Trex 700LE - beastX - bls251 - align 91H - hatoriSB20FH2 - ar7100r - 3xbls451 på2SLIPO - switchglopro
Løten MFK
Stay FrostyComment
-
det spørs helt på hvordan lageret var sist. mitt var litt rustent og spant dårlig. aldri opplevd den lyden noen visstnok har hørt når lageret er gåent. men mener selv å ha merket forskjell på gammelt kontra nytt. motor gikk renere og bedrenå er jo ikke jeg noen nitro guru
dx7
Løten MFK
Stay FrostyComment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment