Announcement

Collapse
No announcement yet.

Servoer til Trex 450

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Servoer til Trex 450

    Skal til og bestille meg noen reserve servoer, regner med servoene ryker snart i ett krasj ( corona DS-939MG) hva servoer har dere og ambefale ?
    For tiden holder eg på og lære meg fly, men tenker det kan være like dumt og kjøpe noen gode servoer med det samme.

    Og er her noen som har hatt erfaring med "Flymentor 3D helicopter stabilisation System" ?

  • #2
    bruker dissa og förnöjd med de , analog og metal gear og billigt , haft x antal krajs utan å odlege de
    Goblin 700 : vbar 5,3 pro
    Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

    HD 500 Cell : brain2

    DX9

    Comment


    • #3
      Align DS410M, Hitec HS65MG eller Hitec HS5065MG er mitt forslag De Ragge1 anbefalte fungerte også men da kjøper du noen ekstra tilfelle du ryker en eller to...

      Comment


      • #4
        Originally posted by Trulsen View Post
        Align DS410M, Hitec HS65MG eller Hitec HS5065MG er mitt forslag De Ragge1 anbefalte fungerte også men da kjøper du noen ekstra tilfelle du ryker en eller to...
        +1

        Bruker selv HS65MG på swash på min 450, fungerer helt fint.

        T-Rex 500 PRO DFC
        T-Rex 600 Nitro Pro

        T-Rex 500 EFL PRO
        Futaba 14SG

        Comment


        • #5
          Har hvertfall 300-400 flyturer med mine Hitec HS65MG, og sverger til disse i 450. Har også kræsjet en GOD DEL ganger i løpet av disse turene, men kan telle på den ene hånda hvor mange ganger jeg har vært nødt til å bytte drev.

          Har også en flybarless 450, som jeg har den digitale versonen i 5065MG, og jeg kan ikke merke noe forskjell annet enn at de holder utrolig bra i den posisjon du setter dem i. Dette gjør dem mer utsatte til å få ødelagte drev, da de analoge "svikter" litt mer etter. Så for holdbarhets skyld, så er etter min mening 65MG helt suverene.


          Nå bør vi vel nevne at crême de la crême når det gjelder 450-servoer, må være MKS DS95.
          Honeybee CP 2

          Comment


          • #6
            japp MKS DS95 er king of the kings på micro servo men så kosta der etter
            men som en ny så er det greit å bygenner med lite billigare servo og sen kan man köper de beste etterhvert , men köp metal gear ,
            men eg personlig liker MKS servo , kunde tenkt meg å bytte detta og den på min 6HV men kosta mye $
            Goblin 700 : vbar 5,3 pro
            Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

            HD 500 Cell : brain2

            DX9

            Comment


            • #7
              Takker

              Takker for all infoen som kom her om servoer, (Bra forum)
              Når er ny til en hobby så er det veldig greit me litt input fra andre som har dreve med det en stund.
              Er her noen fra Summøre ? finnes det klubber som dere vet om på Summøre ?

              Comment


              • #8
                Originally posted by vidarne View Post
                Og er her noen som har hatt erfaring med "Flymentor 3D helicopter stabilisation System" ?
                Nei men vet en som sliter.. Hans Flymentorsystem må jo via PC/laptop for å justeres.
                Mvh.
                Rolv Leirro

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Raptor View Post
                  Nei men vet en som sliter.. Hans Flymentorsystem må jo via PC/laptop for å justeres.
                  At man må bruke en PC for å justere er jo ikke synonymt med at gyroen ikke virker. Jeg må også bruke PC for å justere min v-bar, og så vidt meg bekjent er det et av de bedre systemene på markedet.

                  Flymentor kjenner jeg dessverre ikke til - og personlig hadde jeg nok styrt unna. Hvis jeg har forstått det riktig er ikke flymentor er FBL-system, men et system som prøver å holde helikopteret (med padlere) stabilt i lufta. Jeg tror du lærer mer og kommer bedre ut av det uten denne dingsen. Det kan virke forlokkende i starten - men etter noen timer bak spakene har du ingen nytte av dette. Bruk heller pengene på en god simulator!
                  Kristian Westgård
                  Nittedal

                  Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                  Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                  — Neil Armstrong

                  Comment


                  • #10
                    GLEM flymentor........ Gå for et av de kjente FBL systemene istedet. Eksempelvis BeastX

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Trulsen View Post
                      GLEM flymentor........ Gå for et av de kjente FBL systemene istedet. Eksempelvis BeastX
                      Enig i det. Men da må han sette på et FBL-hode på maskina. Jeg har en anelse om at vi snakker om et heli med flybars her...?

                      Et FBL-system er heller ikke "autopilot" - det er bare en elektronisk erstatning for padlerne. Det er verken enklere eller vanskeligere å fly et FBL-heli kontra et fb-heli, i prinsippet.

                      Men ja - jeg hadde også droppet flymentor, FBL eller ei.
                      Kristian Westgård
                      Nittedal

                      Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                      Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                      — Neil Armstrong

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Trulsen View Post
                        GLEM flymentor........ Gå for et av de kjente FBL systemene istedet. Eksempelvis BeastX
                        helt enig , beastX er en bra system og den kan man körer som bara hale gyro om ikke man vill gå FBL med engång og om man skall köper en bra gyro , spartan , mini g og sånt så er pris forsell så lite att det låner seg å köper beastX , så tenke man fan då mår man har ett FBL hode , billigaste er å modda den original hode til FBL - done it , og virke veldigt bra , har den som reserver hode eller en billigt FBL hode ; Tarrot , har på ena av mina 450 og virker bra
                        Attached Files
                        Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                        Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                        HD 500 Cell : brain2

                        DX9

                        Comment


                        • #13
                          Fly vanlig flybar du. Glem alt det er pratet om flybarless. Om du skal lære deg å fly har du mer enn nok med det om du ikke skal behøve å slåss med FBL systemer også. (Søk litt her inne så ser du hvor mye de struler selv de som kan å fly).
                          Nå var det vel et stabiliseringssystem du spurte etter. Men glem det og. Lær å fly på vanlig måte. Så kan du leke med FBL senere. Bruk simulator og spander gode servoer og en god halegyro så har du alle forutsetninger for å lykkes. Bruk heller penger på deler. Det er mitt velmenende råd
                          arhennie

                          MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
                          http://hadelandmfk.no/
                          www.henniehobby.no/arne

                          Comment

                          Working...
                          X