Unconfigured Ad

Collapse

Trex 600e /efl pro - ADVARSEL!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JHilles
    • Sep 2011
    • 70

Trex 600e /efl pro - ADVARSEL!

Under Pre-flight sjekk oppdaget jeg massiv slark i rotormasta. Da jeg sjekket masteholderne, oppdaget jeg at lageret hadde hoppet ut av den nedre holderen, og mye metallspon!

Etter demontering av nødvendige deler oppdaget jeg at masteholderen var montert feil vei. "One-Way Bearing Shaft" hadde begynt å gnage seg inn i hulrommet i masteholderen.

Konklusjon: DEN NEDERSTE MASTEHOLDEREN SKAL MONTERES MED LAGER PEKENDE NEDOVER. NOK EN UKLARHET I MANUALEN TIL 600EFL AVDEKKET!

Nye masteholdere og one-way bearing shaft bestilt.
  • Pole
    • Aug 2004
    • 225

Om jeg forstår deg korrekt så omhandler dette side 7 i manualen? Synes da tydelig det er vist der at den nederste lagerbukken skal monteres med lageret pekende nedover mot skiddsa, i alle fall i min manual... sunn fornuft tillsier jo også dette... Men bra du oppdaget det på pre-flighten, dette understreker hvor viktig den er... mange som skipper den...
    Eivind Hansen
    ~T-rex 600N pro 3G FBL |T-Rex 250se Mini V-Bar FBL|HK-250GT| JR DSX9 ~

Comment

• Leif Sverre
      • Jun 2010
      • 146

Hei! Når jeg leste dette, sjekket jeg min 600E som jeg nettopp har kjøpt noe brukt. Sammenlignet med min 550E, så er det slark i masten, samt noe i underste drevet. Er det dette du mener.....brrrr....får vel ta av for en sjekk

Comment

• Brumm
        • Apr 2008
        • 1816

Originally posted by Leif Sverre
        Hei! Når jeg leste dette, sjekket jeg min 600E som jeg nettopp har kjøpt noe brukt. Sammenlignet med min 550E, så er det slark i masten, samt noe i underste drevet. Er det dette du mener.....brrrr....får vel ta av for en sjekk
        Du ser om den nederste lagerbukken er montert feil vei uten å demontere..
        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

Comment

• Leif Sverre
          • Jun 2010
          • 146

En kjapp en........bruker alle 12S på denne maskinen, ingen som har prøvd 10S?

Comment

• arhennie
            • Mar 2008
            • 4316

En kjapp en........bruker alle 12S på denne maskinen, ingen som har prøvd 10S?
            Orginal motor og gearing er vel tilpasset 12S. Skal du fly på 10S må du antagelig gjøre noe der. Men hvorfor 10S?
            arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
            http://hadelandmfk.no/
            www.henniehobby.no/arne

Comment

• Leif Sverre
              • Jun 2010
              • 146

.......så for meg at det hadde vært praktisk med f.eks. ett batteri 10S (nanotech 10S). Men var kun en tanke.....borte nå

Comment

• kristianwest
                • May 2011
                • 1769

Den nye trex 600 er fin den, men Align kunne gjerne laget et litt mer praktisk batteriløsning. Den er mildt sagt håpløs. Jeg fikk et tips om å kjøpe flere batteriskinner og lage permanente 12s barteripakker på disse. Jeg prøvde aldri det før jeg byttet ut maskina, men det kan være noe å forsøke.
                Kristian Westgård
                Nittedal

Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50

Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                — Neil Armstrong

Comment

• Leif Sverre
                  • Jun 2010
                  • 146

....jeg har 5 skinner, så det blir laget permanente 12S etterhvert. Vil først prøve ut 2 X 6S 5000Mah nanotech 25C-45C, da det er de jeg bruker på min 550E, og at det er god plass til disse i 600E.

Comment

• kristianwest
                    • May 2011
                    • 1769

God plass til 5000mah batterier? Jeg syns det var grisetrangt med 3300 jeg. Men det er bra du får det til
                    Kristian Westgård
                    Nittedal

— Neil Armstrong

Comment

• Trulsen
                      • Aug 2006
                      • 3411

Ser ikke helt poenget med 5A batterier. Disse er store og veier mye og koster flesk. På min 12s maskin flyr jeg over 10 min eller 8 med hard flyging på 2850 mah batterier..

Comment

• Leif Sverre
                        • Jun 2010
                        • 146

Originally posted by Trulsen
                        Ser ikke helt poenget med 5A batterier. Disse er store og veier mye og koster flesk. På min 12s maskin flyr jeg over 10 min eller 8 med hard flyging på 2850 mah batterier..
                        !!??...har du såååå lang flytid på de batteriene...really!?
                        har 5A på min 550E, og har ca 8 min flytid, trudde jeg måtte opp i det samme på 12S. Klar det blir en prisforskjell...hmmm...
                        Om du/dere har så lang flytid på slike batteri....så holder det lenge med f.eks 4A

Comment

• Leif Sverre
                          • Jun 2010
                          • 146

Originally posted by Trulsen
                          har 5A på min 550E, og har ca 8 min flytid, trudde jeg måtte opp i det samme på 12S. Klar det blir en prisforskjell...hmmm...
                          Om du/dere har så lang flytid på slike batteri....så holder det lenge med f.eks 4A

Comment

• kristianwest
                            • May 2011
                            • 1769

Fordelen med å kunne bruke 5000-batterier hadde jo vært at du dermed kunne brukt batteriene både på 550, 600 og faktisk også 700. Personlig vurderte jeg aldri 5000-batterier som aktuelt på den nye 600n til Align pga plass og vekt, og har aldri prøvd det, men det ser jo ut på Leif Sverre sine poster at det faktisk fungerer. Hvis så er tilfellet er det jo ganske økonomisk.
                            Kristian Westgård
                            Nittedal

— Neil Armstrong

Comment

• kristianwest
                              • May 2011
                              • 1769

Jeg har ikke så lang flytid. På min 550 bruker jeg 5100-batterier (riktig nok ikke helt nye), og etter seks minutter har jeg ifølge batteritesteren alltid mellom 25 og 30 prosent igjen. Kommer litt an på om jeg har prøvd å krasje, eller bare flydd rundt i åttetall. Kunne kanskje lagt på et halv minutt eller så, men heller safe than sorry når det gjelder LiPo.

Jeg har for øvrig seks minutter på 500'n min også. Der kjører jeg 2650-batterier og 3000-batterier. Jeg har derimot noen 3300-batterier også (som passer under canopy med et nødkskrik), og der kommer jeg opp i sju og et halv minutt før jeg er nede i under 30 prosent.
                              Kristian Westgård
                              Nittedal

— Neil Armstrong

Comment

Working...