Unconfigured Ad

Collapse

Mini Vbar Oppgradering???

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kristianwest
    • May 2011
    • 1769

Governor: http://en.m.wikipedia.org/wiki/Governor_(device)

Praktisk bruk på rc heli er vel først og fremst å sørge for at turtallet er jevnt, og ikke faller under påkjenning. Kan også brukes med el-motor.

Personlig har jeg aldri brukt governor. Min flystil er ikke avhengig av det, ikke ennå iallefall (sa han ambisiøst ). Jeg har heller ingen planer om å sette det opp med det første.

Jeg tror Mr Mel har noen videoer på hvordan det skal settes opp, hvis du hopper i det.

Hello everyone! I have started to make a VBar 101 series where I will try to cover the gap between the official videos, the manual and all questions

Om det er å anbefale å gjøre det på egen hånd uten erfaring vet jeg ikke..
    Kristian Westgård
    Nittedal

Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50

Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
    — Neil Armstrong

Comment

• jnissen
      • Jan 2011
      • 145

Governor styrer en eller annen hastighet slik at den er (tilnærmet) konstant uansett hva man gjør. Det er uavhengig av el/nitro. Du kan se det som omtrent følgende: om man gjør en manøver som med fast gass ville gitt redusjon i turtall, vil governor gi mer gass slik at turtall holdes konstant.

Jeg tror det også er slik at det er relativt lite sannsynlig at du som fersk flyger vil trenge governor sånn umiddelbart.

Spørsmålet er hva resten av heliet ditt har for noe konfig (først og fremst ESC og motor), og om du kan bruke dette sammen med VBAR, best alene og uten VBAR, eller om du trenger noe mer tilleggsting for å få governor til å funke (magnet og føler på noen drev, phase sensor ut fra esc) eller noe annet jeg ikke har oversikt over.

"Slapp av og fly" med normal og en eller flere idle ups er en grei start og et greit råd initielt

Comment

• thomas.kjolstad
        • Mar 2011
        • 1247

OK... I see.

Det var noe sånt jeg trodde også.

Bruker mann ikke throttle kurven på radioen da eller??

Mitt oppsett er:

Trex 700E
        Mini Vbar Versjon: 5.2 Pro m/ 2x spektrum satt.
        Phoenix ICE HV 80
        3x Align DS 610 servoer
        Hale Futaba BLS 251
        Motor: Scorpion HK-4035-500KV
        Radio: DX7

Har ikke magnet og føler på noen drev. Hvordan skal dette sitte og hvor får man tak i det?

Også sitter det en sak som jeg ikke er sikker på hva er: Regulator, den heter KIWI regulator. ikke helt sikker på hvordan den funker. Han jeg kjøpte helikopteret av hadde montert den.

Så i teorien trenger jeg ikke sette opp governor?? bare hvis jeg skal fly litt mere heftig en det jeg gjør.
        Jeg flyr stall turns og litt 8 tall.

Comment

Working...