jeg har fått en type slag på halen når jeg flyr. det kommer når jeg tar opp helien min(en raptor 60 v2) i hover. Tør ikke fly med den når den oppfører seg slik. noen ideer?. kan dette være vibreasjoner som gjør at gyroen prøver å ta opp noe som ikke er der?
Unconfigured Ad
Collapse
Hjelp, Haleslag
Collapse
X
-
Tags: None
-
Dette blir kanskje alt for enkelt.. men reima er ikke alt for slakk vel ??
Hvis ikke, så kanskje du bør sjekke den.. bah.. hvordan skal dette forklares montro. Den metallhylsa selve halebladene sitter fast i, den som e tredd inn på akslingen som går rundt, er løs??. Er ikke sikkert at du kjenner dette via fingrene, så jeg ville kanskje skrudd opp for å stramme boltene som fester denne. Du må demontere halerotormekanikken for å komme til en umbraco som skal skrus inn i den akslingen som går rundt. Husk å løse opp mutteren som sitte på den umbracoen( på begge sider). Håper du sjønner hva i huleste jeg snakker om
En som jeg flyr atme fikk slag på halen, faktisk ganske mye tilslutt. Helikopteret tok nesten en halv runde rundt ukontrolert til tider. Lite trivelig. Og da viste det seg at det som er beskrevet ovenfor var feil.
Løkka t !Runar Isaksen
risaksen@bluezone.no -
-
-
Går halerotoren riktig vei?
Det er ikke batteriene som begynner å bli slitne?Bjørnar, Trondheim
bkhans-1@broadpark.no
Fly; Jupiter, CombatWinge u/mot - sist sett rett mot sola på Gråkall'n.
Heli; TT Raptor V2 50, T-Rex XL CCPMComment
-
alt går riktig vei, og gainen er 30 %. ny digital futaba på halen sammen med en csm sl 420 gyro. Har funnet ut at yoken glir litt tungt på akselen. skal ta opp det i dag å kikke nærmere
Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
www.airheads.noComment
-
Kan være motoren som går går litte for mager, prøv å gi den litt mer.
Motorfusk kan gjøre at halen oppfører seg som dette. Har du testet i Fast forward flight? Raptoren har en tendens til å jage med halen i FFF hvis gainen er for høy.
Er også veldig viktig at ikke noe kniper eller slarker i mekanikken til halerotoren.Tore
Hva mener du..Det kommer mot deg...Hiv Radioen på det!!!!Comment
-
Originally posted by ToreHHar du testet i Fast forward flight?Bjørnar, Trondheim
bkhans-1@broadpark.no
-
Originally posted by BitOriginally posted by ToreHHar du testet i Fast forward flight?Tore
Hva mener du..Det kommer mot deg...Hiv Radioen på det!!!!Comment
-
motoren går greit den. har jo flydd 10 liter tidligere da. har kommet frem til at det må være viberasjoner som gjør at gyroen gir utslag. den logrer med halen når jeg slipper ned igjen turtallet på bakken. tør ikke løfte den mer en meter eller så når den er slik. har balansert alu vifte på motoren, så den bør ikke gi vibrasjon, men det er litt glapp i drevet i hale rotor huben, skal ta opp dette å sjekke og smøre nå. kom med fler forslag. må til bunns i dette.Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
www.airheads.noComment
-
har funnet ett tørrt, nersten defekt lager på drivtråden. har akkurat vært å kjøpt nye, setter inn 2 istedefor det ene soim skal være, så skal vi se hvordan det blir.Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
www.airheads.noComment
-
Hmm har du gitt opp.... ser du har annonsert den til salgs.....Bjørnar, Trondheim
bkhans-1@broadpark.no
-
det er den andre det... he he. denne ble fin som bare det den. bytta lagrene på starter akselen, da ble det slutt på uregelmessighetene.Compass Odin 90 CF, Futaba 10CG
www.airheads.noComment
-
Så du har to raptor 60? Det hørtes jo litt luksus ut
så bare at det var akkurat samme bilde i annonsen som du har postet her på problem spm'ene jeg, så antok at det var det samme helikoptret, med de samme problemene.
Supert at du fant ut av problemet da! Mange mulige feilkilder, så det er ikke lett gitt!
Lykke til med salget, og håper kjøperen blir fornøyd også!Bjørnar, Trondheim
bkhans-1@broadpark.no
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment