Unconfigured Ad

Collapse

Rompeløft og lengre halerotorblader

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JHilles
    • Sep 2011
    • 70

    #1

    Rompeløft og lengre halerotorblader

    Jeg har vært plaget av at halerotoren tygger mye gress. I tillegg landet jeg ved noen småstein på jordet som ødela et sett halerotorblader. Nå har bakbeinet på 600efl med 600n, så helikopteret er litt mer fremoverlent. I tillegg har jeg montert SAB 105mm blader for bruk under hovring og lav head speed.

    Er dette gode ting å gjøre?
  • jonny
    • Sep 2010
    • 710

    #2
    Det har vært mye diskusjon om de 105mm bladene på helifreak da klaringen mellom hovedrotorblad og haleblad er litt "liten".
    Men du skal vel gjøre øvelser som belaster hovedrotorblader mye samtidlig som du skal være max uheldig slik att tannhjulene er der att hale og hovedrotorblader treffer akkurat over hverandre for att det skal gå gæli tror jeg.
    Det er endel som flyr med det, og utenom en for lenge siden som mente det var grunn til hans krasj uten å kunne bevise det har jeg ikke lest om noen som har problemer med det.
    Ett annet alternativ er å bytte ut utvekslingen på halerotor til den gamle 1:4.5 som gamle t-rex 600 har og kjøre 95 mm blader.
    Jeg gikk for det siste alternativet, og kjører 1900 og 2150 rpm på min.
    ---------------------------------------------
    Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
    Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
    Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
    Mikado logo 600 3D Vbar
    Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

    Comment

    Working...