Unconfigured Ad

Collapse

Helikopter + høykvalitets video

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Denizpro
    • Nov 2011
    • 2

Helikopter + høykvalitets video

Ønsker å vite hvilke forhold som er viktig å tenke på når rc helikopter skal benyttes til å gjøre videoopptak? Jeg er ute etter gode, stabile opptak. Jeg har lang erfaring innen video, men ingen erfaring innen video med rc helikopter.

Ønsker i forbindelse med flere videoproduksjoner å komme i kontakt med erfarne rc helikopter piloter som er interessert i å bidra til å rigge opp og kontrollere helikopter for opptak. Erfaring med videokamera på helikopter er en fordel. Vi har selv tilgang til kameraer som jeg antar kan benyttes. (betalt jobb)

Håper på positiv tilbakemelding.
  • Lars N
    Moderator
    • Apr 2002
    • 2891

Tja dette kan bli en veldig lang tråd. Noen viktige punkter i første omgang er:
    - Bruk godkjente frekvenser inne de områdene du skal sende ting trådløst
    - Tenk sikkert het på alt du gjør
    - Få godkjenning for filming fra luften (NSM)
    - Få godkjenning for bruk av helikopter til foto og filmin (Luftfartstilsynet)
    Lars Norberg

Comment

• orjanp
      • Nov 2007
      • 726

Mange benytter quadcopter som plattform til bildetaking. Er ikke det greiere, mer stabilt og ikke minst sikrere?
      Ørjan Pettersen
      Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

Comment

• Denizpro
        • Nov 2011
        • 2

Takk for tilbakemeldinger. Tenker hovedsakelig på det tekniske, og ikke rettigheter o.l. Virker som om quadcopter er det mest aktuelle ja. Er det noen leverandører/merker som er å anbefale? Tanken er å feste GoPro kamera, eventuelt speilrefleks om den takler vekta.

Comment

Working...