Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motor, Esc og govenor muligheter på 7hv

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • #31
    Min CC 120HV som brant var av "første" utgave. Tidligere har jeg hatt en CC Phoenix HV45 som "poffet" men tok ikke fyr heldigvis. Og min CC180 slapp også ut røyk, men uten å skape brann Så min erfaring med CC er middelmådig kan man vel trygt si.
    Dog fikset jeg CC180 og den er i bruk enda på F5B oppsett, er faktisk en av de få regulatorer som tåler de strømtrekk som er typiske (over 300A), men ikke uten at noen Elektro "nerder" har modifisert noen av komponentene i den.

    Har hatt en Jive 80HV som bare "døde", men uten dramatikk, en Koby 90LV som nektet 6S input (Har vært til Kontronik for "oppdragelse") samt en Hyperion Atlas 180A som poffet under setup.

    For øyeblikket er det en Jive 80LV som har jobben i min Extra 300, og det fungerer jo fin fint, men den pushes heller ikke til grensa for hva regulatoren tåler (bør tåle ihht spec) så jeg har absolutt ikke noen mindre forventninger heller.


    Forståelig nok vil nok CC stå for mesteparten av statistikken for "feil" da de selges i store kvanta, men det som kanskje er litt bekymringfullt er alle mørketalla for feil. Det er langt fra alle som hyler på hverken forum eller til forhandler hvis komponenter feiler, og ihvertfall ikke hvis det ikke medfører en større brann eller totalhavari av kostbare modeller.......

    Kontronik har også fått kraftig pepper for Jive serien som har en innebygget "over amp" beskyttelse som faktisk ligger i hardwaren, og den reagerer på ekstreme ripple peaks som vi aldri engang klare å logge på det hobbyutstyret vi har tilgjengelig for måling av strømtrekk. Flere gladgutter knuste sine dyre helikopter uten å få så mye gehør hos Kontronik.
    Øystein T.

    EF Extra 300 70"
    Speedfire F5B
    Baudis Fosa F3B
    Ascot F3B
    Lynx Carbon
    EF Extra 300, 58" Electric
    T-Rex 700N

    www.artistic3d.net

    Comment


    • #32
      Det ser jo ut som scorpion 4525-520LE og Hobbywing 120HV er en helt OK kombinasjon. 2500 rpm og 16 pitch burde være greit for de fleste på en 700

      Comment


      • #33
        Må si meg imponert at hva Jive HV80 tåler av juling da jeg kjørte Scorpion 4025-1100 på 12S og 6S.
        Men jeg greide da jaggu meg å utløse overamp cut selv også men berga ettersom det skjedde høyt opp og jeg fikk til min første auto.

        Unasett om det bare er 3 ICE2 kontrollere som har brent og CC har stort volum er det noe uhyggelig over tallene for ICE2 har såvidt blitt sluppet og har kun noen få måner med bruk.
        Om det er problemer med castles nye design så vil vi nok se mange flere branner til våren ettersom volumet av helipilotene sitter inne og kveilser seg rundt radiatoren med de nye ICE2 kntrollerne pent på hylla uten strøm tilkoblet.
        Er vi heldig tar jeg feil og dette var bare den vanlige feilprosenten.
        Trex 450 blandingsrase 4S
        Logo 500
        Blade mCPX

        Comment


        • #34
          Originally posted by Trulsen View Post
          Det ser jo ut som scorpion 4525-520LE og Hobbywing 120HV er en helt OK kombinasjon. 2500 rpm og 16 pitch burde være greit for de fleste på en 700

          Dette var jo...hinsides brutalt....
          Runar Sandnes
          Medlem i Gloppen modellflyklubb

          ------
          Constantly fighting gravity

          Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RC´ish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7

          Comment


          • #35
            Har nå både vbar og hyperion phasing sensor, samt hw120hv regulator klart for montering. Må jeg bytte programvare for å få dette til å funke sammen? Har lest noe om det men finner det ikke igjen

            //Truls

            Comment


            • #36
              hade problem les detta
              Goblin 700 : vbar 5,3 pro
              Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

              HD 500 Cell : brain2

              DX9

              Comment


              • #37
                Originally posted by ragge1 View Post
                hade problem les detta


                Takk!! Da må jeg kjøpe meg en slik boks.... Nedtur

                Comment


                • #38
                  Originally posted by Trulsen View Post
                  Takk!! Da må jeg kjøpe meg en slik boks.... Nedtur
                  du får testa først kan hender din har den : '' V1.08_101106_U '' SW i seg
                  Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                  Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                  HD 500 Cell : brain2

                  DX9

                  Comment


                  • #39
                    Originally posted by ragge1 View Post
                    du får testa først kan hender din har den : '' V1.08_101106_U '' SW i seg
                    Ja, jeg skal sette den opp i dag. Men først må jeg finne ut problemet med denne. Det hyler og skriker noe voldsomt av heliet....

                    Sent using Tapatalk 2

                    Comment


                    • #40
                      Originally posted by Trulsen View Post
                      Ja, jeg skal sette den opp i dag. Men først må jeg finne ut problemet med denne. Det hyler og skriker noe voldsomt av heliet....
                      Sikkert normal oppførsel for helikopter som er vant til BeastX. Gi den litt kvalitetstid med vBar, så sluttar den sikkert med sutringa!
                      Runar Sandnes
                      Medlem i Gloppen modellflyklubb

                      ------
                      Constantly fighting gravity

                      Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RC´ish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7

                      Comment


                      • #41
                        Originally posted by RunarS View Post
                        Sikkert normal oppførsel for helikopter som er vant til BeastX. Gi den litt kvalitetstid med vBar, så sluttar den sikkert med sutringa!
                        Hmmm , kanske 6HV min trenger litt kvalitetstid
                        har bestellt lager , skall bytte alla
                        Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                        Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                        HD 500 Cell : brain2

                        DX9

                        Comment


                        • #42
                          Originally posted by RunarS View Post
                          Sikkert normal oppførsel for helikopter som er vant til BeastX. Gi den litt kvalitetstid med vBar, så sluttar den sikkert med sutringa!


                          Motordrevet var litt for tight på hoveddrevet, det var en lyd mindre. Neste lyd tror jeg kan være gåen lager på hovedmasta. De to øverste er veldig "notchy" som de så fint sier på Helifreak og det mellomste av de var løst i blokka si. Jeg håper dette kan ha bidratt til å skape vibrasjoner som igjen gjør at det går utover halen, for jeg klarer ikke å finne noe problemer med den og har satt den opp på nytt 3 ganger. Nå er den så bra som den aldri før har vært med Radix 110mm karbonblader. Så har bestilt nye lager, en ekstra supportring til karbonrodden som går fra haleservo til hale. Den er veldig løs i fisken og mistenker at dette også kan skape vibrasjoner. Har også bestilt ny hovedaksling og feathering shaft. Kjekt å ha liggende uansett det men kommer til å bytte bare for å være 100% sikker på at alt er OK på hodet.

                          Har også 14T pinion på veg for å gi v-bar governoren litt mer spillerom. Programmeringsboks er også på veg fra China da jeg ikke fant denne i Norge. Håper på at ting omsider blir i orden nå. Litt lei av å feilsøke og oppdage nye "problemer" underveis hele tiden


                          Ragge1: Har du bestilt alle lager på hele maskinen nye? Kanskje du bør bytte aksling på motoren i samme slenger, mener å ha lest at lagrene på 6HV motoren graver seg inn i akslingen på et vis? Skal se om jeg finner igjen tråden på Helifreak.com

                          Comment


                          • #43
                            Feil mesh kan gi høyfrekvente vibber som får både hale og mere til å bli funky. Håper dett løser sakene
                            Klaus Myrseth
                            Compass 7HV FBL / 3D+ FBL / Atom 500 FBL

                            Team Manager - Team Compass Scandinavia

                            Comment

                            Working...
                            X