Unconfigured Ad

Collapse

Blader. Hvor skal man kjøpe?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kristianwest
    • May 2011
    • 1769

Det sto fint lite om hva den tåler, prøvde å se etter det. Men men - så lenge den klarer 325 og 425-blader holder det langt på vei. Billig sak det der. Litt over 60 kr inkl frakt.
    Kristian Westgård
    Nittedal

Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50

Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
    — Neil Armstrong

Comment

• perpyro
      • Aug 2008
      • 488

Til bladbalansering bruker jeg en jengestang, to mutre, to skiver og to like glass og balanserer blarne klemt fast i jengestanga på glassene.
      Funker fjell på båe 325 og 550 blar så langt.

Men er skeptisk til billige blar for selv om de holder sammen så er det forskjell på billige og dyre blar.
      Det blir som å kjøre rundt på billige dekk når man kjører bil på bane.
      Merker i hvertfall forskjell på Edge, Rotortech og billige noname carbon blar der billigblarne for dårligst scoor.
      Trex 450 blandingsrase 4S
      Logo 500
      Blade mCPX

Comment

• kristianwest
        • May 2011
        • 1769

Originally posted by perpyro
        Men er skeptisk til billige blar for selv om de holder sammen så er det forskjell på billige og dyre blar.
        Det blir som å kjøre rundt på billige dekk når man kjører bil på bane.
        Merker i hvertfall forskjell på Edge, Rotortech og billige noname carbon blar der billigblarne for dårligst scoor.
        Joda, jeg innser glatt at det nok er forskjell også på rotorblader. Man får vel hva man betaler for. Nå har jeg bestilt både noen dyrere og noen billige, så kan jeg sammenligne jeg og.

Hva er den største forskjellen på billige og dyre blader da, dere som har prøvd og kan sammenligne?
        Kristian Westgård
        Nittedal

— Neil Armstrong

Comment

• Brumm
          • Apr 2008
          • 1816

Enig med de som anbefaler deg å styre unna billige hk-blader.. Har også hørt skrekkhistorier om blader som ryker rundt bolthullet.. Jeg har brukt mye Alignblader og vært kjempefornøyd.. Etterhvert gikk jeg over til Radix som skal være ferdig matchet/balansert fra fabrikken
          Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
          T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
          T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

Comment

• kristianwest
            • May 2011
            • 1769

Hmmmm. Det forekommer meg at dere mener alvor med advarslene mot HK-blader.
            Jeg bestilte to par med CY-blader fra Hobby24 jeg har veldig trua på.

Ellers har jeg etter masse søking konkludert med at Align sine bladet er en god løsning. Radix / Edge er kanskje best, men de er også by far dyrest. Vel - kan hende jeg også ender der
            Kristian Westgård
            Nittedal

— Neil Armstrong

Comment

• ragge1
              • Sep 2009
              • 1598

har flydd med HK carbon blad på 450 en god stund og kan bara si eg er veldigt förnöjd , har og disse på min 500 og veldigt bra
              ikke alltid dyrt produkt er best
              Last edited by ragge1; 20-12-11, 18:08.
              Goblin 700 : vbar 5,3 pro
              Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

HD 500 Cell : brain2

DX9

Comment

• perpyro
                • Aug 2008
                • 488

Originally posted by kristianwest
                Joda, jeg innser glatt at det nok er forskjell også på rotorblader. Man får vel hva man betaler for. Nå har jeg bestilt både noen dyrere og noen billige, så kan jeg sammenligne jeg og.

Hva er den største forskjellen på billige og dyre blader da, dere som har prøvd og kan sammenligne?
                Jo dyrere jo bedre stemmer ikke alltid med blader men å gå for merkeblader vil jeg anbefale.
                Jeg har da mest erfaring med 325 blar og jeg har etterhvert fått noen preferanser for hva jeg liker.

Align 325 carbon.
                Plastblar med carbonstang inni.
                Disse er tunge og flexer mye som er perfekt til presisjonshovring.
                Aerobatikk er di udugelige til.

Noname 325 carbon.
                Billig sett med sorte blader kjøpt fra helihobby i tromsø.
                Er stive og oppfører seg greit så lenge man ikke skal fly fort for da blir heliet ustabilt.

Edge 325 BF edition.
                De beste blarne jeg har flydd med så langt.
                Nøytrale men samtidig raske og glir lett gjennom lufta.
                Gir lite bladefarts fra seg som tyder på at aerodynamikken i bladet er bra.

Rotortech 320.
                Er bra rotorblad som også gir følelse av å være nøytrale.
                De er mindre aerodynamiske en Edge og jeg merket det ved å måtte gå ned 20 sekunder på flytida sammenlignet med Edge 325.
                Gir litt mindre trøkk en edge blarne også.

Aling 325 Pro Wood.
                Disse brukte jeg mye av i begynnelsen og oppfører seg bra men de er tykkere en karbonblader og trekker mere strøm men gjør heliet en anelse mere stabilt ettersom de flekser litt i lengderetningen.
                De har en begrensning på 2800 rpm men mange har flydd to uten problemer på 2950 rpm og noen sågar 3200 rpm men dette er ikke å anbefale.
                Helt greie blar til å lære seg alt fra hovring til akrobatikk.

Dette er da hva jeg opplever med forskjellige blar og etterhvert regner jeg med at du også vil få noen personlige preferanser ut fra erfaring og hva du liker.

Og EDGE er ikke dyrt sammenlignet med Radix og Rotortech
                Trex 450 blandingsrase 4S
                Logo 500
                Blade mCPX

Comment

• kristianwest
                  • May 2011
                  • 1769

Takk! Jeg kjøpte et par blader på SmallSize også. Helt svarte karbonblader, uten merke. Kostet 195 kroner. Tipper det er samme kvalitet som de jeg har bestilt fra HK. Med min flyging merker jeg nok stor forskjell Hehe....

Men som svar på hovedspørsmålet i denne tråden; om det finnes en overlegen bladbutikk der ute tror jeg ordet er nei. Men jeg har funnet ut at det finnes mange butikker med blader. Og at Align sine muligens gir mest for pengene.

Ellers har jeg bestilt slike: Next-D Carbon Blades 325mm - Hobby24.no - Alt innen r/c utstyr. De bør gjør jobben.
                  Kristian Westgård
                  Nittedal

— Neil Armstrong

Comment

• Trulsen
                    • Aug 2006
                    • 3411

De bladene jeg har best erfaring med på 450 size er uten tvil disse: HobbyKing R/C Hobby Store : 325mm Carbon Fiber Main Blade White (1pair)

Vanvittig bra balansert og veldig bra finish. Holdbare også og virker å være av svært bra kvalitet.

Comment

• kristianwest
                      • May 2011
                      • 1769

De ser i alle fall bra ut på bildet.

Jeg bestilte noen av dem - i tillegg til disse: HobbyKing R/C Hobby Store : Carbon Fiber Main Blade 325mm (1pair)

Vet ikke om det er annet enn fargen som skiller dem.

Nå har jeg snart blader for hele 2012! :S
                      Kristian Westgård
                      Nittedal

— Neil Armstrong

Comment

• Trulsen
                        • Aug 2006
                        • 3411

Originally posted by kristianwest
                        Nå har jeg snart blader for hele 2012! :S

Haha Nå er blader noe av de eneste som helt forbanna sikkert går åt skogen i en krasj, så det er vell det man kan kalle en god investering!?

Comment

Working...