Etter mye om og men har jeg endelig hatt både min Blade 400 og en HK250 flere batteri ladninger opp i lufta JOHOOO.
Har nå hatt Bladen i over et år, og etter noen uheldige møter med brøytkanter med dertil utskifting av rotorblader da muligens gyroen var defekt har jeg nå endelig fått luft under rotoren
MEN, jeg har for meg et uforklarlig problem med 400en, for når jeg hovrer så kan halen plutselig begyne og drifte til høyre eller venstre for pluselig rette seg brått opp igjen til utgangs posisjon. Noen ganger under en kvart omdreining andre ganger ser det ut til at det vil ta en hel runde.
Noe info om oppsettet:
Haleservoen, en HyperPower TJ-1018D får sine instrukser fra en Futaba GY401
ut ifra EHeliCalc Appen har jeg en Head Speed på 2410, har ikke målt, så om man stole på appen aner jeg ikke
men den hastigheten er vel på 100% throttle og jeg hovrer ca rundt mid stick og der har 55% throttle og +5* pitch.
En ting jeg har lurt på, hvor stille må helikopteret stå når jeg setter på strømmen og gyroen skal få "nullstilt" seg for med treningsunderstell er det nesten ikke til å ungå at det jynger litt opp og ned.
Benytter også anledningen til å ønske alle sammen en riktig god jul.
Har nå hatt Bladen i over et år, og etter noen uheldige møter med brøytkanter med dertil utskifting av rotorblader da muligens gyroen var defekt har jeg nå endelig fått luft under rotoren

Noe info om oppsettet:
Haleservoen, en HyperPower TJ-1018D får sine instrukser fra en Futaba GY401
ut ifra EHeliCalc Appen har jeg en Head Speed på 2410, har ikke målt, så om man stole på appen aner jeg ikke

En ting jeg har lurt på, hvor stille må helikopteret stå når jeg setter på strømmen og gyroen skal få "nullstilt" seg for med treningsunderstell er det nesten ikke til å ungå at det jynger litt opp og ned.
Benytter også anledningen til å ønske alle sammen en riktig god jul.
Comment