Unconfigured Ad

Collapse

Endelig, MEN!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tex Willer
    • Dec 2010
    • 20

Endelig, MEN!!

Etter mye om og men har jeg endelig hatt både min Blade 400 og en HK250 flere batteri ladninger opp i lufta JOHOOO.
    Har nå hatt Bladen i over et år, og etter noen uheldige møter med brøytkanter med dertil utskifting av rotorblader da muligens gyroen var defekt har jeg nå endelig fått luft under rotoren MEN, jeg har for meg et uforklarlig problem med 400en, for når jeg hovrer så kan halen plutselig begyne og drifte til høyre eller venstre for pluselig rette seg brått opp igjen til utgangs posisjon. Noen ganger under en kvart omdreining andre ganger ser det ut til at det vil ta en hel runde.

Noe info om oppsettet:
    Haleservoen, en HyperPower TJ-1018D får sine instrukser fra en Futaba GY401
    ut ifra EHeliCalc Appen har jeg en Head Speed på 2410, har ikke målt, så om man stole på appen aner jeg ikke men den hastigheten er vel på 100% throttle og jeg hovrer ca rundt mid stick og der har 55% throttle og +5* pitch.

En ting jeg har lurt på, hvor stille må helikopteret stå når jeg setter på strømmen og gyroen skal få "nullstilt" seg for med treningsunderstell er det nesten ikke til å ungå at det jynger litt opp og ned.

Benytter også anledningen til å ønske alle sammen en riktig god jul.
    Svein Rune
    -------------
  • arhennie
    • Mar 2008
    • 4316

Høres ut som du havner på veldig lav hs. Prøv å legge inn noen flate kurver på idle up. F.eks flat 80% og flat 100%. Du kan eventuelt legge inn en svak v-kurve som 90-80-90 og 100-90-100. men det er ikke nøye.
    Heli bør stå helt stille ved gyro initiering ja. GY401 bør og settes opp slik at den ikke drifter i normal mode.
    arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

Comment

• perpyro
      • Aug 2008
      • 488

Om ikke høyere headspeed hjelper vil jeg gjette på at du har en litt sticky tailslider og en litt svak haleservo som sliter med slideren.
      Sette opp 401 i rate mode har jeg ingen tro på for i HH mode vet den ikke hva rate instillingen skulle vært og den kompenserer det som må til for at halen skal holde.
      Jeg burde vite det etter 3 1/2 år med denne på halen til en Trex 450 uten noensinne å sette den opp i rate.
      Men det er en del som sverger til den gamle rate metoden for å sette opp halen men som sagt den holder så lenge den har nok utslag tiljengelig fra haleoppsettet og en tilstrekkelig sterk/rask servo.
      En bra gyro tross alderen men en bra haleservo hjelper også.
      Trex 450 blandingsrase 4S
      Logo 500
      Blade mCPX

Comment

• kristianwest
        • May 2011
        • 1769

Har du prøvd å ta av treningsunderstellet og se hva som skjer da?
        Kristian Westgård
        Nittedal

Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50

Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
        — Neil Armstrong

Comment

• arhennie
          • Mar 2008
          • 4316

La ikke merke til setningen om treningsunderstell over. Men ingen grunn til å feilsøke en masse med sånt hengende under. Det kan skape så mye vibrasjoner at gyroen får problemer.
          arhennie

MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
          http://hadelandmfk.no/
          www.henniehobby.no/arne

Comment

• Tex Willer
            • Dec 2010
            • 20

Originally posted by arhennie
            La ikke merke til setningen om treningsunderstell over. Men ingen grunn til å feilsøke en masse med sånt hengende under. Det kan skape så mye vibrasjoner at gyroen får problemer.
            Skal prøve uten neste gang, føler vel at jeg har såpass bra kontroll på maskinen at det skal gå bra.
            Svein Rune
            -------------

Comment

Working...