Resette passord? Klikk HER
Har du en gammel konto, men ny mail? Send en melding, så fikser vi det. Bare oppgi brukernavn og gammel + ny mailadresse
Vi kan også smelte sammen 2 brukere til 1, hvis du har registrert deg på nytt.
Vi setter pris på at alle logger seg inn, selv om du ikke skriver noe, dette for å se aktivitet.
ja plastgrunning sitter ikke noe bedre enn lakk! grunning brukes hovedsakli til å få bort sliperiper etter evt spakling, og på bart metall. grunningen skal våtslipes etter tørking.
plast primer er noe helt anna enn grunning! det er som et blankt (lim) som sprayes på plasten, som løser opp det ytterste sjiktet slik at lakken får feste.
Hei
Nå er ikke jeg noen ekspert på lakkering, men da jeg skulle søle farge på hytta til min Hirobo Sceadu 50 søkte jeg litt på nettet (RunRyder) og fant ut flg. (jeg vet det høres rart ut, men det funker) : Bruk gass blåselampe og 'brenn' overflaten på plasten. Det skjer vist noe med overflatespenningen som gjør at lakken sitter greit. Vi gjorde noe tilsvarende på noen plast-dingser på jobben for noen år siden, som vi trykte et lakkfelt på, så det er ikke bull. Når man går over med blåselampa ser man at plastens overflate endrer seg. Man må selvsagt passe seg så den ikke smelter (jeg syntes nå den tålte mye jeg da). Etter dette lakkerte jeg med vanlig acryl 2-komponent billakk, som sitter som som støpt. Sprøytestøvet som havnet på innsiden (som ikke er flammebehandlet) kan skrapes av relativt enkelt.
Ola
har hørt at når de støper plast så bruker d et slags slipp-fett for å få plasten til å lippe lett fra formen... å dette fette blir liggende igjen inni plasten, men man kan svette den ut ved hjelp av varme.... er noe jeg har hørt da... så vet ikke til vilken grad dette er aktuelt på en canopy er ikke no xpert på dette jeg....
Eivind Hansen
~T-rex 600N pro 3G FBL |T-Rex 250se Mini V-Bar FBL|HK-250GT| JR DSX9 ~
ja det funker sikkert med blåselampe! er reaksjon dær ja. samme mer primer. canopy er vel laget av pp-plast antar jeg? det samme som mange biler har på fangerne. ford bruker mest exenoy da.
bare man ikke er for hard på varmen å du sier det funker, så er jo det værdt et forsøk. godt tips.
Da dette virket ganske lurt, ringte jeg straks å bestillte en ny canopy til R-60n min, så da blir det lakkerings forsøk på den gamle i morra. har både gul, orange og klarlakk i to komp. stående etter tidligere prosjekter så..........
Beste tipset er å bruke lakk for lexan-karosserier til rc-biler. Denne laget for å "bøye " seg ganske mye. Ettersom karosseriene lakkeres på innsiden, er det ikke noe særlig blank finish på denne, men du kan jo prøve en type klarlakk. Eller bare la den være som den er!!
Lykke till!!
Hei
Dette har jeg forsøkt med meget gode resultater;
Hva med å prøve lexan lakk som brukes på rc-biler? Denne lakken egner seg godt til utvendig lakkering oxo.
Tørk av canopy`n med litt lunkent såpevann for å få "støpefettet" av plasten.
Så, Veldig viktig med mange tynne lag lakk da!
Vær ekstra tålmodig først, bare såvidt med lakk på,så flere lag som dekker mer og mer.. tilslutt et "flyte" lag, så blir nok res bra! Begynn også med mørke farger først hvis du vil ha flere nyanser. Vekt spiller jo oxo en rolle her, så vær nøye!
Dette er noe grunnleggende, men det funker fint for meg...
Mvh
Tom
\"Bruk penga på hobby`n, før kjerringa tar`em te pynt\"
Ops!
Ser at det er flere som nevner lexan lakk her, men det funker for meg!!
Jeg har oxo brukt samme lakk på noe av guttungens leker, og de blir ikke akkurat pent håndtert! Det sitter utrolig bra faktisk!
Men jeg er ingen ekpert på dette området....
Og plast er jo så mangt..
Mvh
Tom
\"Bruk penga på hobby`n, før kjerringa tar`em te pynt\"
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment