hur många som smørjer mainrear på helikopter sina isf vilka medel bruker derre
Unconfigured Ad
Collapse
smøring av mainrear
Collapse
X
-
trex-600-NSP-FBL 0s55hz,beastX,align ds610,ds650.
trex-550e. FBL align ds610.ds620. beastX, castle esc &bec, EDGE 553mm.
arf jupiter med magnum 52 med ukjente servoer.
PA katana MD elektro med ymse elektronikk.
homemade quad med diverse elektronikk.
noen depronkjerrer.
futaba10c 2.4ghz.
radiostyrte bilær med reservedeler liggende klart -
Har lest at enkelte brukar stearin på maingear. Har ikkje forsøkt det sjølv. Lillejon78 sin "Superlube" (silikonbasert) fungerer bra, men eg veit at mange er skeptiske på å bruke smøremiddel på maingear og andre akslingar (torque-tube) pga at det er større sjanse for at det tiltrekker seg støv og dritt. Men det er vel veldig avhengig av kva underlag du tek av/landar på.Runar Sandnes
Medlem i Gloppen modellflyklubb
------
Constantly fighting gravity
Blade MCPX - T-Rex 250 FBL - T-Rex 500CF FBL - T-Rex 700E FBL - Yak54-50EP - DJI F550 Hexa - Pilot RC´ish Yak-54 m/DLE 30 - BeastX - Spektrum DX7Comment
-
elefun selger noe som heter "PV0269 Grease for plastic gear".
Vil tro det er litt sikrere ihh til kjemisk kompabilitet mot plasten.
Det vil jo øke levetiden, men samtidlig tiltrekker det seg støv og dritt og blir forvandlet til slipepasta.
Tror nok jeg ville vurdert å rengjort en gang i blandt.---------------------------------------------
Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
Mikado logo 600 3D Vbar
Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rulesComment
-
På min Tdr er jeg nøtt og smøre gearet ofte. Jeg bruker denne som du nevner (PV0269 Grease for plastic gear)
Merker stor forskjell på smørt gear eller ikke spesielt på støy nivået som kommer fra mekanikk i maskinen.
Jeg rengjør også gear ofte for og slippe dette problemet som slipe pastaFAST AND LOW!!!!Comment
Forum Bottome ADS
Collapse
Comment