Announcement

Collapse
No announcement yet.

Trex 100 Ustabil

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Trex 100 Ustabil

    Hei folks...

    Har en Trex 100 som jeg egentlig aldri har fått til å fly noe særlig.
    Den er fryktelig ustabil under hovring, vandrer liksom i en stor sirkel hit og dit den selv vil gå.
    Satt den opp etter boka, men hjalp ikke.

    Byttet til Alu i hode da ble den faktisk litt bedre men ikke på langt nær sånn jeg mener den bør være.

    Noen som har noe tips? Kan det være flybaren og eller bladene det er no kødd med?? eller swachplata??

  • #2
    Det er nok heller det at den trenger litt stikke input, for og holde seg rolig. Det er nok bare litt mere trening som trengs.
    Multiplex Easystar 2, Fpv Raptor, Stm Cessna 182, HK Reaktor, NE Solo Pro 260, 1989 mod Carl Goldberg Eagle II(under construction)
    Spektrum Dx8 Dsmx

    Comment


    • #3
      100x er vel på lager nå straks? (Align100 med 3GX unit)
      Tom I. Arntsen

      Comment


      • #4
        Originally posted by xilian View Post
        100x er vel på lager nå straks? (Align100 med 3GX unit)
        Trex 100x er ikke med 3gx unit, det er bare en oppgradert versjon av Trex 100 med annen halebom og ny innfesting i rotorhodet osv.
        Trex 100 3g derimot er den nye fbl versjonen.
        BREAKING: Align Trex 100 3G Pics Revealed | RC Heli Resource

        Ang. det opprinnelige spørsmålet så skal Trex 100 være rimelig stabil. Min 100x kan hovre "hands off" bortimot uendelig så lenge den ikke blir påvirket av vind. Men den trenger en del trim på stikka for å justere inn og bli stabil. Halen derimot sliter litt da den varierer etter hvor mye batteri du har igjen og må ofte trimmes for å holde seg på plass. Her er det er et triks å flytte den vertikale stabilisatoren litt frem så halerotoren ikke skjermes av denne da det virker som lufta "kaviterer" bak denne.
        Last edited by RazorEdge; 10-04-12, 19:48.
        Ola A.


        Trex 100x | Trex 250Pro | Trex 450 v2 | Trex 500 ESP | mCPx
        Beast 3D AS3X | Cessna 182
        Spektrum DX8s

        Comment


        • #5
          Hei igjen.

          Da må det seriøst være noe galt med min. For uansett hvor mye stikke input jeg gir og hvor mye jeg trimmer på kontrollen er den helt håpløs.

          Jeg flyr fint Trex 450 og Trex 700 så tror ikke det står på treningen.
          Selvfølgelig er trex 100 mye mindre og mye mer ustabil. Men trodde den skulle klare å hovre ganske bra.
          Men det gjør den altså ikke. Den klarer ikke hvore i det hele tatt egentlig. da må jeg jobbe sinnsykt mye med stikkene for å klare det.

          Den Trexen jeg har heter Trex 100x.

          Comment


          • #6
            Hvordan har du koblet linkarmene? Jeg synes jeg har bedre kontroll med dem satt på de ytterste hullene på servo armen og de korteste ball linkene på swash. Helien blir mer følsom av dette men er enklere å kontrolere hvis man er vant med CP heli.

            Her har du en video der jeg bare kontrollerer throttle og holder kamera med den andre hånda.
            Dårlig kvalitet, men bare for å vise hvor stabilt det skal være

            Last edited by RazorEdge; 11-04-12, 22:11.
            Ola A.


            Trex 100x | Trex 250Pro | Trex 450 v2 | Trex 500 ESP | mCPx
            Beast 3D AS3X | Cessna 182
            Spektrum DX8s

            Comment


            • #7
              Trexen din flyr jo helt supert. Min er ikke i nærheten av å være så stabil.

              Den vandrer liksom i sirkel.
              Når jeg letter den begynner den å bevege seg i en sirkel bevegelse. (halsen står rolig) uansett hvor mye jeg kompanserer eller hvor mye jeg justerer blir den ikke bra...

              Comment


              • #8
                Vurderer å kjøpe meg en Blade Mcpx. Den har FBL og BNF. så jeg kan sette den opp mot Spektrum DX7 radioen jeg har.
                Noen som har erfaring med den?

                Comment


                • #9
                  mCPX er en sikker vinner. Løp og kjøp er det vel bare å si.
                  Ørjan Pettersen
                  Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

                  Comment


                  • #10
                    Må si meg enig med orjanp her. Løp og kjøp, mcpx gir mye mer verdi som trenings heli enn det Trex 100 gjør. Når man har spektrum sender fra før er valget enkelt, da man får innendørs trening med samme radioen som man bruker på de større modellene. Jeg vil karakterisere Trex 100 som leketøy i forhold til mCPX. De er jo egentlig ikke samme kategori engang, mSRX er mer lik Trex100 og ligger i samme prisklasse og har begge fixed pitch, men mSRX er flybarless. Så hvis man er nybegynner og ønsker en grei og morsom hovre maskin er mSRX utmerket til dette, men som du sier i en post lenger oppe her, har du erfaring med 450 & 700 maskiner og da vil fixed pitch fort bli kjedelig. mCPX har collective pitch og dermed muligheten til å gjøre samme triks som trex450 & 700(hvis man ser bort fra motorbegrensningene) og funger fint til å øve på 3D flyging + den tåler som oftest å gå i bakken også, det er som regel bare å sette på plass noen lenkearmer som har hoppet av.
                    Last edited by RazorEdge; 14-04-12, 09:45.
                    Ola A.


                    Trex 100x | Trex 250Pro | Trex 450 v2 | Trex 500 ESP | mCPx
                    Beast 3D AS3X | Cessna 182
                    Spektrum DX8s

                    Comment


                    • #11
                      +1 på mcpx. Tåler utrolig mye..
                      Multiplex Easystar 2, Fpv Raptor, Stm Cessna 182, HK Reaktor, NE Solo Pro 260, 1989 mod Carl Goldberg Eagle II(under construction)
                      Spektrum Dx8 Dsmx

                      Comment


                      • #12
                        Da blir det nok en mcpx når jeg får noen kroner til overs ,
                        så går Trex 100en i søpla... den fly ikke i det hele tatt... for noe søppel.

                        Comment


                        • #13
                          heliet på den videoen var jo utrolig stabil, mcpxèn min er ikke så stabil som den.

                          Mcpx tåler utrolig mye juling, og siden den er cp er den veldig fin for å få litt stikketrening og som en real life simulator eller mellomledd mellom simulator og dyrere helier. Men etter hvert merker du begrensingene på motor og hale, og må begynne å konvertere til brushless osv for å øke ytelsen hvis det skal fungere til mer krevende flygning.
                          (eller bli skikkelig god på collective management)

                          Jeg tror jeg hadde vurdert den nye blade X-130'en som er på vei på markedet hvis jeg skulle kjøpt nå. Tåler sikkert ikke like mye krasj uten skader, men kommer fbl med 2s batteri og brushless motor med tt hale og variabel pitch på haleblad som standard.
                          Denne er litt større, og tror den er litt voldsom til å fise rund i stua med.

                          Skal du trene på å lære ting som ikke er for krevende for motor eller vil bare ha en liten moro sak til å flippe rundt i stua eller hagen med uten å skru etter krasj hadde jeg valgt mcpx.
                          Last edited by jonny; 18-04-12, 21:20.
                          ---------------------------------------------
                          Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                          Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                          Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                          Mikado logo 600 3D Vbar
                          Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                          Comment

                          Working...
                          X