Announcement

Collapse
No announcement yet.

FBL-system

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • FBL-system

    Hei! Jeg driver med og sette sammen en GAUI X5 FBL, men har ikke kjøpt inn FBL-systemmet ennå. Min " mage "-følelse sier (etter og ha lest litt rundt) at jeg bør holde meg unna 3G/3GX (?), derfor hadde jeg vel bestemt meg for beastx.
    Men er det noen som har prøvd denne(da slipper man vel og ha mottaker?): AR7200BX 7CH DSMX
    http://www.flying-hobby.com/shop/spektrum-ar7200bx-7ch-dsmx-flybarless-control-system-p-9563.html]Spektrum AR7200BX 7CH DSMX Flybarless Control System [AR7200BX] - USD*239.00 : Flying-Hobby.com, Have a nice flying experience everyday![/url]

    Er kun en " søndagsflyver ", så hva passer egentlig for meg.....kravet mitt er at det fungerer. Er 3G/3GX blitt bedre, eller er de fortsattt undervurdert pga. tidligere versjoner med feil? Ser at det er endel 3G/3GX tilsalgs...jeg tolker det som om at det fortsatt er misnøye med de(?).

    " BeastX flybarless teknologi er den kraftigste, enkleste å bruke flybarless teknologi flyr i dag. Og nå med den utrolige AR7200BX, kan du legge den til 250 - til 0,90-size helikopter samtidig som du sparer plass og reduserer flying vekt samtidig. Den banebrytende Spektrum innovasjon kombinerer en 7-kanals DSMX mottaker med en BeastX, 3-akse MEMS stabilisering systemet inn i en enkelt, kompakt enhet. Foruten eliminerer mekaniske kompleksiteten i en Flybar, lar BeastX teknologien innebygd i AR7200BX du raskt finjustere stabiliteten, syklisk respons og hale svar uten å berøre en eneste kobling eller krever spesiell programvare, alt du trenger er din DSM2/DSMX senderen og denne enhet. "
    Last edited by Leif Sverre; 12-04-12, 00:50.

  • #2
    Hei Leif
    Tror det er litt smak og behag ved valg av fbl system, har satt opp 2 stk 550 v2 nå med 3gx på begge da med den siste 2.0 oppdateringen
    ALIGN 3GX UPDATE MAIN PAGE med denne siste versjonen så er den fullt på høyde med BeastX eller bedre ifølge mange piloter på helifreak.com . Thomas i klubben skryter fælt av den...
    Øyvind

    www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

    Comment


    • #3
      AR7200BX er de beste valg om du har en DSM2 / DSMX radio , har to og meget førnøjd med det
      Goblin 700 : vbar 5,3 pro
      Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

      HD 500 Cell : brain2

      DX9

      Comment


      • #4
        Ok....så det negative med 3G/3GX henger litt igjen. Med AR7200BX så trenger man ikke en ekstra mottaker, men kanskje en remote reciver, slik at de er plassert både i y og x-aksen...har forstått det slik at det anbefales for heli større enn 450. Har en JR DSX9 og den er DSM2, og det burde fungere. ved kjøp av AR7200BX, så spare men vel litt med tanke på at man slipper en mottaker?

        Comment


        • #5
          køpte mina från her
          her også finns : readyheli
          Goblin 700 : vbar 5,3 pro
          Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

          HD 500 Cell : brain2

          DX9

          Comment


          • #6
            Kjøpte min her. anbefales. 199 usd.
            Spektrum SPMAR7200BX AR7200BX 7CH DSMX Flybarless Control System :: Ampdraw
            Atom 6Hv : AR7200BX, MKS
            Raptor 50se : align, Redline
            T-rex 450Pro v2 : microbeast, DS92A+
            T-Rex 250 : microbeast
            MCPX V2 : JR DSX9

            Comment


            • #7
              ellers har du verstingen til bare 400 dollar

              Curtis Youngblood Total G Flight Control System
              Øyvind

              www.ahmfk.com http://sportwing.no/ http://hp.nlf.no/

              Comment


              • #8
                ....sukk....det er så inni h...... mange alternativer, blir jo helt forvirra

                Comment


                • #9
                  Veldig mange velger BeastX eller V-bar. Går du for en av dem, gjør du i alle fall ikke noe feil.
                  Kristian Westgård
                  Nittedal

                  Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                  Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                  — Neil Armstrong

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by nhugoy View Post
                    Da er det bestilt fra "ampdraw", har ikke erfaring med de....håper anbefalingen din holder

                    Comment


                    • #11
                      Bruker dere kun denne, eller bruker derre en ekstra remote reciver? Skal ha min i en GAUI X5, er vel en mellomting av 500-550...

                      Comment


                      • #12
                        mår har en DMSX satelite , anbefeles før heli øver 500 size , men husk att det mår vara en DMSX satelit får att det skall binde med AR7200BX men får funka fint med DMS2 radio
                        Goblin 700 : vbar 5,3 pro
                        Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

                        HD 500 Cell : brain2

                        DX9

                        Comment

                        Working...
                        X