Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvor flyr folk i nærheten av lillestrøm?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvor flyr folk i nærheten av lillestrøm?

    Hei.
    Lurer på om det er noen bra steder å fly på romerike, med utgangspunkt i lillestrøm?
    her sett en del fly nede på hellerudsletta men ikke noe heli. Tenkte det kunne være hyggelig og fly litt
    der det er noen andre som også flyr.

  • #2
    Er ei stripe i Leirsund...
    Stig-Arne Isaksen

    Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
    Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
    Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

    Comment


    • #3
      På Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb! Vi holder til på Berger. Oslo Helikopterklubb
      -Futaba 14 MZ
      -2 JR Sylphide 90 med Funtech Staysee kropper
      -Robbe Futura Nova
      -Robbe Futura Contest
      -Schlüter Champion
      -Schlüter Mini Boy
      -Schlüter DS22
      -Century Ninja ProMaster
      -TSK Mystar 46
      -X-Cell 40
      -Ikarus Piccolo
      -ZN Line Synergy
      -BVM Aggressor
      -Cheveron 60 på flotører
      -Yoshioka Model Factory Viking 40
      -Donut models Nexus
      -noen biler og båter

      Comment


      • #4
        Har sett flere fly heli på Hellerudsletta. Personlig syns jeg det ser bare halvgreit ut, men det funker nok.
        Et annet tips: Hadeland Modellflyklubb. Det er 40-50 min fra Lillestrøm, og du får et fabelaktig sted å fly + godt miljø

        Og så er det vel et bra miljø hos Phoenix på Sørumsand?

        Gule Sider® Kart
        Kristian Westgård
        Nittedal

        Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


        Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
        — Neil Armstrong

        Comment


        • #5
          Originally posted by Kristian View Post
          På Oslo og Omegn Modellhelikopterklubb! Vi holder til på Berger. Oslo Helikopterklubb
          Var det ikke noe usikkerhet rundt feltet på Berger da? Eller er det løst?
          Kristian Westgård
          Nittedal

          Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


          Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
          — Neil Armstrong

          Comment


          • #6
            Originally posted by kristianwest View Post
            Var det ikke noe usikkerhet rundt feltet på Berger da? Eller er det løst?
            Jo men det har vel vært sånn til å fra i mange år etter hva Kristian har fortalt. Vi har det sikkert ut 2012 og 2013. Eiendommen skal først selges så skal ny eier planlegge å alt det der før noe gjøres. Kanskje ut 2014 også ?


            Det er bra liv på Phoenix på sørumsand også. Sjøl har jeg flydd på Hellerudsletta de siste 2 månedene i tillegg til Oslo Helikopterklubb

            Comment


            • #7
              Har flydd en del bak akershus energi (bygget med de store pipene rett etter åråsen på rolf olsen)
              Har tenkt på å kjøre innom på berger å se, men der må man vel være medlem for og fly? syns det ser greit ut nede på hellerudsletta også. hvor på leirsund er det aktivitet?

              Comment


              • #8
                Originally posted by Helioyd View Post
                Jo men det har vel vært sånn til å fra i mange år etter hva Kristian har fortalt. Vi har det sikkert ut 2012 og 2013. Eiendommen skal først selges så skal ny eier planlegge å alt det der før noe gjøres. Kanskje ut 2014 også ?


                Det er bra liv på Phoenix på sørumsand også. Sjøl har jeg flydd på Hellerudsletta de siste 2 månedene i tillegg til Oslo Helikopterklubb
                Om jeg melder meg inn - er det bare å få utlevert nøkkel til bommen og fly? Eller er det mer som må tenkes på?
                Kristian Westgård
                Nittedal

                Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                — Neil Armstrong

                Comment


                • #9
                  Originally posted by knickname View Post
                  Har flydd en del bak akershus energi (bygget med de store pipene rett etter åråsen på rolf olsen)Har tenkt på å kjøre innom på berger å se, men der må man vel være medlem for og fly? syns det ser greit ut nede på hellerudsletta også. hvor på leirsund er det aktivitet?
                  Stripa på Leirsund mener jeg ligger: Når du kommer fra Åråsen og kjører mot Leirsund så kjører man over toglinja etter et par km. Rett etter overpasset er det en grusvei inn til høyre. Så er det å følge den et par hundre meter og så er du der. Har ikke peiling om den er aktiv nå,men jeg så noen fly der i fjor høst.
                  Stig-Arne Isaksen

                  Skymaster 1/6 F-16 m/Behotec JB220
                  Phoenix model 1/5 P-51D Mustang m/DLE 61
                  Freewing A-10 Thunderbolt II 80mm edf

                  Comment


                  • #10
                    Stripa på Leirsund er privat. Det er en gjeng på 10 - 12 flygere som har leid stripe av en bonde og de har bruksbegrensninger. Ville ikke anbefale å bruke den.
                    Espen Kvien
                    Gruppeleder F3A
                    Vingtor RC Club
                    f3a.norge@gmail.com

                    Mange fly og mye moro

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by kristianwest View Post
                      Om jeg melder meg inn - er det bare å få utlevert nøkkel til bommen og fly? Eller er det mer som må tenkes på?
                      Bare å melde seg inn å fly.

                      Comment

                      Working...
                      X