Announcement

Collapse
No announcement yet.

Big Lama virker ikke

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Big Lama virker ikke

    Hei!

    har fått ett nytt e sky Big Lama. Hadde fjernkontrollen som ble brukt på ett Big Lama som brant opp... Når jeg starter fjernkontrollen passer jeg på at throttle er helt av/ned. Når jeg da kobler batteriet til helikopteret blinker led lyset rødt/grønt. Det blir alrdig grønt som det ble på mitt tidligere helikopter. Helikopteret er helt dødt. Har lest litt rundt på nettet og forsøkt å binde sammen helikopter og fjernkontroll. mener at jeg utfører denne oprasjonen riktig. Men heller ikke det hjelper. Batterier er ok.

    Noen som kan hjelpe meg??????

  • #2
    Jeg trodde E-Sky ikke ble solgt med 2,4 ghz, kun FM, da de bruker for sterkt signal for norske forhold.

    Comment


    • #3
      Hei!

      Jo, det står så på fjernkontrollen

      Comment


      • #4
        Men er mottakeren på det nye helikopteret 2,4 ghz? Og hvis det er den samme som satt på det som brant opp så kan den jo være skadet.

        Comment


        • #5
          ja, den er helt lik. Men helt ny ja.

          Comment


          • #6
            Prøv å snu throttle på servoreversering, kan være at den oppfatter throttle til full gass og derfor ikke starter.
            Espen Kvien
            Gruppeleder F3A
            Vingtor RC Club
            f3a.norge@gmail.com

            Mange fly og mye moro

            Comment


            • #7
              mener du på knappen på fjernkontrollen?... er litt fersk

              Comment


              • #8
                Nederst på senderen så skal det være 4 knapper for reversering, mulig det står +/- på dem eller rev/normal. Nå er jeg usikker på om det er kanal 1 eller 3 som er Throttle på senderen din, men prøv deg frem.
                Espen Kvien
                Gruppeleder F3A
                Vingtor RC Club
                f3a.norge@gmail.com

                Mange fly og mye moro

                Comment

                Working...
                X