Announcement

Collapse
No announcement yet.

Airwolf Scale Body T-Rex 600 EFL

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Airwolf Scale Body T-Rex 600 EFL

    Hei

    Planlegger å gå til innkjøp av Century Airwolf til min nye T-Rex 600 EFL så har jeg et par spørsmål:

    Har sjekket rundt på nettet og leste et sted at halebommen må forlenges 25-30 mm for at den skal passe skroget. Noen som har bygd denne kombinasjonen og har erfaringer de kan dele med meg? Er dette fakta?

    Videre sliter jeg med å finne gode skala understell til helikopteret.. Noen tips?

    Til slutt har jeg et spørsmål som går på rotor head speed. kanskje et dumt spørsmål, men går det an å justere ned head speed på ESCen eller gjøres det i throttlekurven på tx? Grunnen til at jeg spør er at jeg har forstått det slik at lavere hastighet på rotoren vil gi en bedre skala look. Ser rundt omkring at det er referert til spesifikke rotorhastigheter (eks 1600 rpm), og spørsmålet er da hvordan jeg setter en gitt rpm?
    (er helt fersk med helikopter, så dere får unskylde om dette burdte være basik kunnskap

    Tormod
    Tormod
    _________________
    SAB Goblin 380 - Spartan Vortex, T-Rex 700E DFC - Vbar, TBS Discovery PRO - Naza M V2, Durafly Spitfire Mk1a

  • #2
    Jeg kan ikke svare deg på skalaspørsmålene, men du justerer headspeeden enten på governor i ESC eller på throttlekurven. Hvis du er fersk, så er de enklest å gjøre det i throttlekurven.

    ESC jobber forøvrig mere effektivt hvis den får lov å ha en throttlekurve nær 100%. Det er en fordel å gire ned ved å bytte til en mindre pinjong på motoren sånn at du slipper å ha en throttlekurve på 50% for å få lav headspeed.

    Ellers vil jeg anbefale deg å lære deg å fly helikopteret uten skalakropp før du begynner å fly med... det er ekstra kjedelig og dyrt å kræsje en skalamodell
    Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

    Anything worth doing is worth overdoing!

    Comment


    • #3
      Vil jeg få lenger flytid dersom jeg justerer ned headspeeden i ESC eller throttlekurven kontra bytte til en mindre pinjong?
      (da motorturtallet ved en mindre pinjong vil være det samme, mens turtallet på motoren ved å justere esc eller throttlekurven blir lavere (men med høyere torque, og derav også strømforbruk??))

      Jeg har en t-rex 450 3gx som jeg har flydd en femti turer i tillegg til at jeg har flydd mye sim. Men blir nok å fly 600´n en del uten skalakroppen først ja (Regner med å bruke litt tid på å bygge skalakroppen)
      Tormod
      _________________
      SAB Goblin 380 - Spartan Vortex, T-Rex 700E DFC - Vbar, TBS Discovery PRO - Naza M V2, Durafly Spitfire Mk1a

      Comment


      • #4
        Hei Tormod, disse retractne kan kanskje gå ann
        HobbyKing R/C Hobby Store : 7075 Alloy Shock Absorbing Strut Set

        På min airwolf (gammel Vario) justerte jeg throttlecurven på TX og måtte ikke forlenge halebommen på 600`n.
        Vent til du får kittet og sjekk da.
        Kult at du begynner med heli, er jo fremtiden etter hva jeg forstod
        Mvh Roy N (EOAM6)
        T-Rex 450 SE
        T-Rex 500
        T-Rex 600N/NP/E
        Srimok
        Mini Edge540
        DX7

        Comment


        • #5
          Hei Roy og takk for sist.. kult at du og driver på med rc

          Tusen takk for tips, har lett mye rundt på nettet men ikke funnet noen jeg er fornøyd med enda.. Men de der så nydelige ut
          Tormod
          _________________
          SAB Goblin 380 - Spartan Vortex, T-Rex 700E DFC - Vbar, TBS Discovery PRO - Naza M V2, Durafly Spitfire Mk1a

          Comment


          • #6
            Originally posted by Tormod.ihlen View Post
            Vil jeg få lenger flytid dersom jeg justerer ned headspeeden i ESC eller throttlekurven kontra bytte til en mindre pinjong?
            (da motorturtallet ved en mindre pinjong vil være det samme, mens turtallet på motoren ved å justere esc eller throttlekurven blir lavere (men med høyere torque, og derav også strømforbruk??))

            Jeg har en t-rex 450 3gx som jeg har flydd en femti turer i tillegg til at jeg har flydd mye sim. Men blir nok å fly 600´n en del uten skalakroppen først ja (Regner med å bruke litt tid på å bygge skalakroppen)
            Motoren jobber jo mye lettere med en mindre pinjong selv om turtallet på selve motoren blir høyere. Jeg tror ikke du merke noe forskjell på strømforbruket. Det som teller til syvende og sist er hvor mye energi som kreves for å dra bladene rundt, og det blir jo det samme.

            Du vil imidlertid merke at ESC blir veldig varm hvis du har lav throttle. Det er jo ikke helt uvanlig at ESCer tar fyr, så det er greit å ta varmeproblemet på alvor - spesielt i en skalamodell der du kanskje ikke har like god utlufting som i en 3D-modell.
            Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

            Anything worth doing is worth overdoing!

            Comment

            Working...
            X