Unconfigured Ad

Collapse

leke med gyro

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • arvid
    • Nov 2006
    • 1547

leke med gyro

hei. som overskriften sier har leg lyst til og prøve en gyro (som jeg har liggende) på en litt overstyrt cub. er slettes ikke nødvendig men har som sagt lyst til og prøve. Har litt for mye tid noen ganger. Bare lurer på hvordan jeg kan få skrudd den av i det øyeblikket jeg forlater moder jord.
    kan jo seff bruke beinhard dr, men så er det dette med og prøve da. Radioen er en eldre , men jævlig god, futaba 8 up. har lest futaba bibelen men finner ikke noe som gjelder mitt ønske.
    noen forslag fra noen?
  • EL-Corazon
    • Mar 2006
    • 179

hva??? skal du bruke gyro for å takse på bakken??
    med hilsen Arvid

Comment

• telecaster
      • Dec 2006
      • 1062

Originally posted by EL-Corazon
      hva??? skal du bruke gyro for å takse på bakken??
      fra Futabas gyroside på webben:
      Gyros are extremely popular on the rudder of scale aircraft, especially complex nostalgic aircraft which are notorious for difficult ground handling. In this case many modelers DO use a heading lock gyro or AVCS (heading hold) mode in a switchable gyro, but then turn off the heading lock feature the moment the model breaks ground. This way the model will literally track perfectly straight with no rudder input from the pilot whatsoever.
      til Arvid:
      Om du har en heading hold gyro så er det jo enkelt, da har du den i HH under take off og landing, og switcher den over til "vanlig" mode med en gang den er i lufta under take off. I "vanlig" mode har du så lav setting at gyroen aldri slår til, da er den "av".
      På samme måte når du skal inn for landing, slå over i HH mode når du nærmer deg bakken så får du hjelp til roret under landingen
      Last edited by telecaster; 06-05-12, 11:35.

Comment

• arvid
        • Nov 2006
        • 1547

til arvid.
        jaaa. hare bare lyst til prøve. kjeder meg litt om dagen
        hilsen arvid
        telecaster. sånn jeg hadde tenkt, men vet ikke åssen kanaler jeg skal inn på. er jo bare 2 ledninger på gyroen- en som rudder skal innpå, også en som er fra gyro i til rx. er litt sånn i teskjemodus

Comment

• EL-Corazon
          • Mar 2006
          • 179

den gyroen din har bare en posisjon..du trenger da "heading lock gyro or AVCS gyro" dem har en ekstra plugg som skal in i mottakeren på egen kanal
          med hilsen Arvid

Comment

• arvid
            • Nov 2006
            • 1547

acchhh såååååå og forstå. får gå ned i kjellern enda en gang oh se på`n dah. kanskje den har 3 ledninger og dah skjønner jeg.
            fin trim og kjede seg og løpe mye i trappa.
            takk for hjelpa arvid
            arvid

Comment

• EL-Corazon
              • Mar 2006
              • 179

he he... jo håper de hjelper..hadde aldri hørt om at dem brukte gyro på bakken før ser du
              med hilsen Arvid

Comment

• arvid
                • Nov 2006
                • 1547

trur jergutta bruker no sånt

Comment

Working...