Announcement

Collapse
No announcement yet.

Asymmatriske hovedrotorblader

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Asymmatriske hovedrotorblader

    Heisann.

    Er det noen som har prøvd dette? Og fungerer det? Sier jo at flytiden øker med opptil 100%, noe jeg egentlig ser litt skeptisk på. Og hvor mye kan man redusere motorhastigheten?

    Elefun.no - Assymetriske hovedrotorblader

  • #2
    Tja.. Har du en 450 så går det jo an å prøve. Sikkert fint på skalamodeller.
    Men det er vel ingen som bygger skalamodell i 450-size

    Vil tippe at dette er best for de som er helt i startgropa og skal trene hover etc.
    Tom I. Arntsen

    Comment


    • #3
      Hadde vært morro å testa.Synes det er kos å skru litt ned på hover throttle og opp litt på hover pitch på min 600 å bare fise rundt.
      Blir sånn fin lyd svosje lyd på lav rpm
      Men må vel først ødelegge dem bladene jeg har før jeg gidder bruke penger på det.
      I Hangaren:

      Rotor:
      Align-Trex 600GF * 3xAlign^DS610,Futaba^GY401,Futaba^S9254,AR7000
      Align-Trex 450S V2 * 3xHitec^HS-65MG,CY^Mini G,Futaba^BLS257,AR6100e
      "Jysk" Tricopter * Assan GA250
      Bumblebee ST450 * KK2.0
      Fly:
      ST-Model Mandala-1300kv
      ST-Model T3DII Wild Beast-700kv
      STM Cessna
      Spektrum DX7

      Comment


      • #4
        Originally posted by xilian View Post
        Tja.. Har du en 450 så går det jo an å prøve. Sikkert fint på skalamodeller.
        Men det er vel ingen som bygger skalamodell i 450-size

        Vil tippe at dette er best for de som er helt i startgropa og skal trene hover etc.
        435mm er ikke til 450, men til 500 str (Trex 500, Logo 400 osv). Trex 450 bruker vel 325mm blader.
        - Erik -

        ------------------------------------------
        Logo 600SX + 6003D
        Logo 400SE

        Futaba 18MZ

        Comment


        • #5
          Originally posted by xilian
          Vil tippe at dette er best for de som er helt i startgropa og skal trene hover etc.
          Tja igjen.. Jeg hadde slike blader på min første 600. Asymetriske blader gjør heliet så følsomt for pitchinput at jeg ikke helt uten videre syns det er en god nybegynner-idé. Helikopteret får en vanvittig oppdrft.

          Men om du kan fly og ønsker rolige flyturer på lav headspeed uten å gå inverted er slike blader gull. Eller om du skal ha med nyttelast som f eks kamera.

          Det er jo bare å prøve?
          Kristian Westgård
          Nittedal

          Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


          Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
          — Neil Armstrong

          Comment


          • #6
            Det blir også betydelig mer følsomt for vind mtp høydeavdrift.
            Terje

            Comment


            • #7
              Originally posted by kristianwest View Post
              Tja igjen.. Jeg hadde slike blader på min første 600. Asymetriske blader gjør heliet så følsomt for pitchinput at jeg ikke helt uten videre syns det er en god nybegynner-idé. Helikopteret får en vanvittig oppdrft.

              Men om du kan fly og ønsker rolige flyturer på lav headspeed uten å gå inverted er slike blader gull. Eller om du skal ha med nyttelast som f eks kamera.

              Det er jo bare å prøve?
              Fråga: Jeg har kjøpt inn assymetriske til min TRex700N... Så lurer jeg.
              For øyeblikket er maskinen konfigurert slik at den tar av ved ca. 5grader pitch.
              Med assymetriske blader så vil jeg få lift off med 0 grader pitch.
              Stemmer det?
              TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
              Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
              GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
              Realflight G45 simulator
              Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

              Comment


              • #8
                Hvis det er en 600E, så vær forsiktig med å skrue ned turtallet ved å redusere throttle kurven til under 80%. Da risikere du å svi av farts kontrollen din.
                Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye

                walter@retlaw.no

                Comment


                • #9
                  Originally posted by kesundt
                  Fråga: Jeg har kjøpt inn assymetriske til min TRex700N... Så lurer jeg.
                  For øyeblikket er maskinen konfigurert slik at den tar av ved ca. 5grader pitch.
                  Med assymetriske blader så vil jeg få lift off med 0 grader pitch.
                  Stemmer det?
                  Jeg hadde mer enn nok med å fly - vet ikke hvilken vinkel det var på bladene. Helikopteret føles dog veldig mye lettere. Sett dem på og prøv. Du får jo landet igjen (om du har negativ pitch tilgjengelig da )
                  Kristian Westgård
                  Nittedal

                  Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50


                  Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying.
                  — Neil Armstrong

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by retlaw View Post
                    Hvis det er en 600E, så vær forsiktig med å skrue ned turtallet ved å redusere throttle kurven til under 80%. Da risikere du å svi av farts kontrollen din.
                    Jepp er en 600E.Har vel vært over 80% jeg da,eller dær i området.Har justert trottle og pitch kurven med dem "hurtig" bryterene DX7 har(når jeg skal daffe rundt),og da ser man ikke verdiene i diplay med %.Min ESC har ikke vært særlig varm etter å daffe rundt.Flyr med 10t pinion,orginal esc og 600xl motor,helt standard.
                    I Hangaren:

                    Rotor:
                    Align-Trex 600GF * 3xAlign^DS610,Futaba^GY401,Futaba^S9254,AR7000
                    Align-Trex 450S V2 * 3xHitec^HS-65MG,CY^Mini G,Futaba^BLS257,AR6100e
                    "Jysk" Tricopter * Assan GA250
                    Bumblebee ST450 * KK2.0
                    Fly:
                    ST-Model Mandala-1300kv
                    ST-Model T3DII Wild Beast-700kv
                    STM Cessna
                    Spektrum DX7

                    Comment

                    Working...
                    X