If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above.
You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.
Er det noen som har prøvd dette? Og fungerer det? Sier jo at flytiden øker med opptil 100%, noe jeg egentlig ser litt skeptisk på. Og hvor mye kan man redusere motorhastigheten?
Hadde vært morro å testa.Synes det er kos å skru litt ned på hover throttle og opp litt på hover pitch på min 600 å bare fise rundt.
Blir sånn fin lyd svosje lyd på lav rpm
Men må vel først ødelegge dem bladene jeg har før jeg gidder bruke penger på det.
Vil tippe at dette er best for de som er helt i startgropa og skal trene hover etc.
Tja igjen.. Jeg hadde slike blader på min første 600. Asymetriske blader gjør heliet så følsomt for pitchinput at jeg ikke helt uten videre syns det er en god nybegynner-idé. Helikopteret får en vanvittig oppdrft.
Men om du kan fly og ønsker rolige flyturer på lav headspeed uten å gå inverted er slike blader gull. Eller om du skal ha med nyttelast som f eks kamera.
Det er jo bare å prøve?
Kristian Westgård
Nittedal
Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50
Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying. — Neil Armstrong
Tja igjen.. Jeg hadde slike blader på min første 600. Asymetriske blader gjør heliet så følsomt for pitchinput at jeg ikke helt uten videre syns det er en god nybegynner-idé. Helikopteret får en vanvittig oppdrft.
Men om du kan fly og ønsker rolige flyturer på lav headspeed uten å gå inverted er slike blader gull. Eller om du skal ha med nyttelast som f eks kamera.
Det er jo bare å prøve?
Fråga: Jeg har kjøpt inn assymetriske til min TRex700N... Så lurer jeg.
For øyeblikket er maskinen konfigurert slik at den tar av ved ca. 5grader pitch.
Med assymetriske blader så vil jeg få lift off med 0 grader pitch.
Stemmer det?
Hvis det er en 600E, så vær forsiktig med å skrue ned turtallet ved å redusere throttle kurven til under 80%. Da risikere du å svi av farts kontrollen din.
Bedre å spørre en gang for mye enn en styrt for mye
Fråga: Jeg har kjøpt inn assymetriske til min TRex700N... Så lurer jeg.
For øyeblikket er maskinen konfigurert slik at den tar av ved ca. 5grader pitch.
Med assymetriske blader så vil jeg få lift off med 0 grader pitch.
Stemmer det?
Jeg hadde mer enn nok med å fly - vet ikke hvilken vinkel det var på bladene. Helikopteret føles dog veldig mye lettere. Sett dem på og prøv. Du får jo landet igjen (om du har negativ pitch tilgjengelig da )
Kristian Westgård
Nittedal
Rave ENV / JR Vibe E12 SG Ito / JR NEX E8 / JR Vibe 50
Pilots take no special joy in walking. Pilots like flying. — Neil Armstrong
Hvis det er en 600E, så vær forsiktig med å skrue ned turtallet ved å redusere throttle kurven til under 80%. Da risikere du å svi av farts kontrollen din.
Jepp er en 600E.Har vel vært over 80% jeg da,eller dær i området.Har justert trottle og pitch kurven med dem "hurtig" bryterene DX7 har(når jeg skal daffe rundt),og da ser man ikke verdiene i diplay med %.Min ESC har ikke vært særlig varm etter å daffe rundt.Flyr med 10t pinion,orginal esc og 600xl motor,helt standard.
We process personal data about users of our site, through the use of cookies and other technologies, to deliver our services, personalize advertising, and to analyze site activity. We may share certain information about our users with our advertising and analytics partners. For additional details, refer to our Privacy Policy.
By clicking "I AGREE" below, you agree to our Privacy Policy and our personal data processing and cookie practices as described therein. You also acknowledge that this forum may be hosted outside your country and you consent to the collection, storage, and processing of your data in the country where this forum is hosted.
Comment