Unconfigured Ad

Collapse

T-Rex 450 beveger seg opp & ned under forward flight, hvorfor?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • junior
    • Mar 2005
    • 271

T-Rex 450 beveger seg opp & ned under forward flight, hvorfor?

Hei.
    Har hatt et par flyturer med 450`en nå på våren og alt har sett bra ut tidligere i forward flight. Her om dagen så merket jeg at headspeed var mindre når jeg fløy forbi meg, selv om det sto på timeren at jeg skulle ha 3 min flytid igjen, så jeg snudde heliet og tok det inn for landing siden jeg mistenkte feil med batteriet. Og når jeg var ca 2 meter over bakken så kuttet motoren og jeg måtte autorotere ned, det gikk forsåvidt greit, men jeg fikk ikke stoppet farten nok så når det traff bakken så vippet det litt over og kun det ene rotorbladet kom borti gresset/jorda. Ingen synlige skader og farten var såpass lav på hodet at det stoppet uten problemer.

Kastet batteriet og erstattet det med et helt nytt, men nå når jeg flyr så har jeg en liten bevegelse opp & ned på halen/snuten når jeg flyr fremover. Ved hovring kan jeg ikke se noe.
    Har googlet litt og forstår det slik at denne bevegelsen er typisk når man har for lav headspeed. Men siden jeg ikke har rørt oppsettet på heliet eller stikken så var det rart at dette skulle være mitt problem. Jeg flyr kun forward flight uten noe som helst 3d, har throttle på 85-80-80-85, pitch på -5 til +10 (hvis jeg husker rett)

Er det noen deler som kan ha blitt ødelagt, som jeg ikke klarer og se, som kan forårsake slik oppførsel? Andre ting?
    ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX
  • larscato
    • Feb 2004
    • 291

er du helt sikker på at du ikke har bøyd hovedaksel eller F-spindelen? Dette ville jeg ha sjekka. Gå over hele hodet.
    Align T-Rex 700
    Align T-Rex 250
    Hangar 9 Sundowner
    Hangar 9 Spitfire mkII,Saito FA100
    Dynam Extra 330
    Vmar Easy 3d,TT pro 46
    ARC Cessna Cardinal
    Hacker Arrow 3d (ikke ferdigbygd)
    CMPro Giles 202 140size,Roto 35vi
    GreatPlanes P40 Warhawk (os25LA)

ǝʌısuǝdxǝ sı dn puɐ dn sı uʍop ''''pǝʇɹǝʌuı puɐ ʍo1 buıʎ1ɟ uǝɥʍ

Comment

• junior
      • Mar 2005
      • 271

Hva er F-spindelen? Er det feathering shaft?
      ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

Comment

• larscato
        • Feb 2004
        • 291

ja stemmer det
        Align T-Rex 700
        Align T-Rex 250
        Hangar 9 Sundowner
        Hangar 9 Spitfire mkII,Saito FA100
        Dynam Extra 330
        Vmar Easy 3d,TT pro 46
        ARC Cessna Cardinal
        Hacker Arrow 3d (ikke ferdigbygd)
        CMPro Giles 202 140size,Roto 35vi
        GreatPlanes P40 Warhawk (os25LA)

ǝʌısuǝdxǝ sı dn puɐ dn sı uʍop ''''pǝʇɹǝʌuı puɐ ʍo1 buıʎ1ɟ uǝɥʍ

Comment

• kesundt
          • Jun 2008
          • 284

Originally posted by larscato
          er du helt sikker på at du ikke har bøyd hovedaksel eller F-spindelen? Dette ville jeg ha sjekka. Gå over hele hodet.
          Følg dette rådet:
          - Bytt hovedaksel og feathering shaft

Det er nesten umulig å se om det er mikroskopiske avvik fra senter ....
          TREX250 Super Combo + TREX450 Pro V2 + TREX700N 3G FBL + OS91HZ-R + Hattori pipe + E-Flite Blade MCPX v2
          Futaba Radio 10CP, FASST RS617FS Receiver + FASST R6008HS receiver + Spectrum 6E
          GoPro Hero2 + 5,8GHz FPV equipment
          Realflight G45 simulator
          Webside: http://kestral.no/Knut/RC/RC.htm

Comment

• junior
            • Mar 2005
            • 271

Satt igår kveld å byttet hovedakselen, feathering shaft og demperene. Gikk samtidig over oppsettet fra swash platen og opp med tanke på linker som kunne være litt bøyd eller andre ting som kunne være ute av kurs, men alt så bra ut her. Rotorbladene var også fortsatt i balanse.

Så nå er det bare å vente på at det skal bli bedre vær så jeg får testfly.

Comment

Working...