Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hva krasjer billigst, av 500 og opp size?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hva krasjer billigst, av 500 og opp size?

    Sitter her på jobb og funderer hva som egentlig er billigst/best "beater" på nye øvelser

    vi kan utelukke 450, de krasjer jo uten tvil billigst, men siden jeg har stort sted jeg flyr bruker jeg mye plass, blir den litt liten til tider.

    500 size, har jo en trex 500, krasjer "ok" billig, men ikke gratis, trex 550 har vel lei tendens til å knekke rammer, så utgår vel kanskje også?

    sitter man da med gaui x5 og evnt protos i ca sizen da? og vil de egentlig gå ned noe billigere enn 500 trexen med "uendelig" deletilgang.

    siste 500 krasj ble noe ala

    canopy, bottom main frame, 3stk ds510 gearset, main shaft, skids, skidpipe, main blades, main gear + batteri. Strengtatt ikke sååå gærnt.

  • #2
    Er nok uten tvil Trex 500 som "krasjer billigst" med tanke på delepriser og deletilgang.

    Jeg krasjet min mange ganger og det som røk var alltid hovedblad, main shaft, feathering shaft, tail shaft og et drev eller to på torque tuben. Ødela aldri rammen eller drev på servoene. Ha alltid en finger på Throttle Hold så er du klar for å slå den på dersom du ser du er på veg å møte moder jord. Da sparer du som regel hoveddrev osv

    Comment


    • #3
      Mine siste T-Rex 500-kræsjer har kosta meg totalt 250 kr...

      Sånn generelt; det er ikke bare deleprisene som har uttelling på prisen. Større heli betyr mere bevegelsesenergi, og risikoen for at et kræsj ødelegger flere deler er høyere.
      Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

      Anything worth doing is worth overdoing!

      Comment


      • #4
        Har en ferdig kræsjet 500 til salgs - denne kan du bruke il å beregne reparasjons pris.
        Har vært i bakken noen ganger og har aldri sluppet unna rep for mindre enn 1000.- m.a.o. det ryker alltid noe mer enn det man tror.
        Last edited by Quadrocopter; 13-08-12, 10:38.

        Comment


        • #5
          Til jotto/trulsen, dere krasjer tydeligvis ikke like "bra" som meg

          til mr quadrocopter.. vi virker har litt likere stil, med batteri og alt ble det fort 1500+ på den siste, batteri/canopy uten tvil de store synderne.

          hadde faktisk på Thold, men traff noe høyt gress som bremset rotoren fort etter å ha dratt en fiskesprett på gresset og slått av skids, i ren pitchbrothers stil, desverre gikk nok en av servoene da, for mista kontrollen på pitch servoen, så flyturen uten skid med kun 2 cyclics var litt spennende.

          Moralen er.. slå av skids.. ha metal gears servos?

          jeg har valgt bevisst å ha beltehale da jeg synes det er kjekt på sånn type heli, ser ikke helt hva torquetube gir meg utover mere hodebry (snurr belt vs torque diskusjon eh?)


          konklusjonen blir vel kanskje litt kjedelig at trex500 nok er det billigste/optimale å krasje. Har vurdert metall bunnplate, disse mutterne har jo tendens til å rives ut

          Hadde for anledningen grønne skidmounts på hånda, var org en hvit, men kun 1 gikk, med nye canopyen ble den overaskende kul med fargekomboen

          alle tråder må jo ha bilder...

          Click image for larger version

Name:	IMG_0823.jpg
Views:	1
Size:	144.0 KB
ID:	591300
          Last edited by andersand; 13-08-12, 10:47.

          Comment


          • #6
            Behold plastramma i bunn. Da ryker ikke ramma så lett da plasten ryker først. Kjøp gjerne metallgir til servoene dine da ryker de sjelden. 1500 har jeg aldri vært oppi etter en krasj!:P Kanskje på det meste jeg snuste på 1000,- lappen. Jeg holdt meg også til Align 3g blader da de ga mye bang per buck i forhold til feks edge. Uansett så er det ikke billig å krasje!

            Comment


            • #7
              Har vært borti å ta huset, med metallgir på 510 servoene, og det ble vesentlig dyrere, men klart.. var "litt" futt i bakken

              Om du er i bærum skal jeg vise hvordan man drar 1500 kroners kræsjer all day

              Har faktisk ikke flydd 500'en på FBL blader enda, kun billig align, og nå turnigy, overaskende dårlig finish på bladene (b grade) men de tracker spoton, og er stive, samt var spoton på vekt/balansering. (overasket)

              Comment


              • #8
                Originally posted by andersand View Post
                Til jotto/trulsen, dere krasjer tydeligvis ikke like "bra" som meg
                Det hører med til historien at jeg var utrolig heldig og kræsjet i høyt gress begge gangene. Jeg kræsjet også uten motorkraft. På den siste kræsjen var det kun nylondrevene på den ene cyclic-servoen som gikk.
                Greverud Helikopter-, Whisky- og Kaffeforening

                Anything worth doing is worth overdoing!

                Comment


                • #9
                  Hmmmm går fint å ta ramma selv med plastbunn, faktisk begge 2...

                  For å si det slik, eneste hele delen på 500en min er 1 skidpipe, 2 skidmounts, og 1 rotorblad (satt fast loddrett ca ned i bakken)

                  Fløy på annet tidspunkt enn vanlig, sola helt feil sted, tenkte ikke.

                  Comment


                  • #10
                    Originally posted by andersand View Post
                    Hmmmm går fint å ta ramma selv med plastbunn, faktisk begge 2...

                    For å si det slik, eneste hele delen på 500en min er 1 skidpipe, 2 skidmounts, og 1 rotorblad (satt fast loddrett ca ned i bakken)

                    Fløy på annet tidspunkt enn vanlig, sola helt feil sted, tenkte ikke.
                    Ble den overkjørt av en trailer?

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Trulsen View Post
                      Ble den overkjørt av en trailer?
                      trailer, hadde gjort vesentlig MINDRE skade tror jeg.

                      fant ut at ene horizontal stabilizer nok kan gjenbrukes.

                      Til og med motormounten har gått, mottaker hylla, batterifeste, (batteriet var bananformet, uten å egentlig være knust)

                      ene rotorbladet, satt ca 40cm loddrett fast ned i bakken (uskadet)

                      skidpipen som brakk, hadde 100% rent brudd ved bakre labb, uten å rive seg løs fra labben bak, og var så bøyd 160 grader forover.

                      mulig det kommer noen bilder.

                      delelisten er ufint lang... merker at sånne "hobbyking 18USD frameset" hadde hjulpet endel på krasjlista, men orker ikke vente så lenge, så blir vel å tømme veggen til morten på smallsize, og resten fra elefun!

                      Solgte bladen i dag, desverre er bare delene her, uendelig mye mere enn det gav

                      Bør kanskje slutte å "simme" i reallife.

                      Comment


                      • #12
                        Simming irl funker best med mcpx'en

                        Sola er alltid ekkel, kjørte Blade 400'en min i åkern en solfylt dag oppe på Jordbru. Ser at det finnes en del fancy solbriller som vistnok eliminerer dette problemet, men har ikke testet det selv.

                        Best Polarized Sunglasses & Protective Sunglasses for Sports, Pilots, Golf, Motorcycle, Fishing, and much more. Sunglasses Online from ExtremeGlareSunglasses.com

                        Comment


                        • #13
                          vet du om de finnes med styrke? jeg er nærsynt, og er dønn avhengig av styrke, ca -0.5 og -0.75

                          Comment


                          • #14
                            De har denne typen (original) som kan brukes over vanlige briller: Heavy Duty Sunglasses, Sturdy Sunglasses, Strong Sunglasses, Durable Sun Glasses

                            De har også med styrke: http://www.extremeglaresunglasses.co...ion-lenses.cfm

                            Comment

                            Working...
                            X