Announcement

Collapse
No announcement yet.

Belt CP-V2 hjelp

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Belt CP-V2 hjelp

    Jeg fikk en ESky Belt CP-V2 i gave av min samboer, på første flytur bøyde akselen som holder rotorene sammen, seg. Feil CG .
    tter bytte av den er det skjedd noe med kontrollene.

    1. Når jeg tester den på benken, og reduserer fra høyt turtall, vrir helien seg til høyre, Blir som balanseror på fly
    2. Vinkelen på den ene rotoren øker og minker nesten ikke i det hele tatt, mens den andre ser ut som er fin. Uansett hvilke posisjon rotoren står i.
    3. Det virker også som at den ikke vil løfte seg når jeg øker turtallet, merker ikke noe når jeg hølder den mot benk platen.

    Når jeg holder det, ser det ut som aløle kontrollene er fine, utenom når jeg øker turtallet, da burde jeg vel kjenne litt drag?

    Som dere sikkert merker er jeg helt fersk på helikopter, så jeg trenger litt hjelp med dette Håper jeg fikk forklart det på en grei måte
    __________________________________________________ _______________________________________
    Frode Andersen
    www.haldenmodellflyklubb.no
    www.rcwings.no
    Sarpsborg Modellflyklubb
    _____________________________________________

  • #2
    http://www.rc-bargains.co.uk/downloa..._a_Belt_CP.pdf

    Les den. Les den igjen. Så leser du den engang til.

    Når du ikke forstår noe så leser du enda engang.

    Så ser du noen videoer på youtube el.

    Da årnere sæ



    Det er faktisk den manual som har starta/hjulpet meg med alt som har med heli å gjøre, skammelig nok...

    Alternativet er å få noen til å se på den for deg, men det absolutt beste er å gjøre som jeg foreslår i det ovenstående siden det er ikke siste gang du får trøbbel... Måten å sette opp helier på er forholdsvis likt så klarer du å få detta i lufta igjen nogenlunde, så klarer du hvilket som helst heli (sånn cirka).

    Comment


    • #3
      Jeg har skummet igjenom denne. Det ser veldig bra ut, skal ta meg tid til og gjenomføre dette

      Takk
      __________________________________________________ _______________________________________
      Frode Andersen
      www.haldenmodellflyklubb.no
      www.rcwings.no
      Sarpsborg Modellflyklubb
      _____________________________________________

      Comment


      • #4
        Og spør seff om du er i tvil om noe.

        Comment


        • #5
          Det skal jeg gjøre. Jeg var veldiog heldig her om dagen fikk 2 stk helier av en som skulle slutte.
          Disse 2
          Click image for larger version

Name:	20121006_213125.jpg
Views:	1
Size:	84.2 KB
ID:	593666

          Helt komplette helier. Raptor 50 V2 har vært oppbygd etter et havari, Caliber 5 er kun innkjørt. Er disse lettere og lære på?
          Det fulgte med et trainer understell.

          Jeg regner med at det er lurt og gå over alle skruer og muttere før de startes? er det noe spesielt jeg bør sjekke?
          Kan det være lettere og skli litt frem og tilbake på asfalten for og komme inn i kontrollene, med Raptoren?
          Begge har en rotor dia på ca 120cm, jeg regner med at de er mer stabile en det lille, derfor lettere og håndtere, er det tilfelle?
          __________________________________________________ _______________________________________
          Frode Andersen
          www.haldenmodellflyklubb.no
          www.rcwings.no
          Sarpsborg Modellflyklubb
          _____________________________________________

          Comment


          • #6
            Se der ja, der har du 2 flotte modeller. Har begge 2 selv og er meget fornøyd. Ja disse er mye lettere å lære seg å fly med enn en 450 size. Begynn med raptoren da den har mye billigere reservedeler enn caliberen. Caliberen er også noe svakere i konstruksjonen og den har ett dårligere rotorhode. Vanskelig å bli kvitt slark i det hodet. Grattis med fine maskiner

            Comment


            • #7
              Originally posted by surpass View Post
              Se der ja, der har du 2 flotte modeller. Har begge 2 selv og er meget fornøyd. Ja disse er mye lettere å lære seg å fly med enn en 450 size. Begynn med raptoren da den har mye billigere reservedeler enn caliberen. Caliberen er også noe svakere i konstruksjonen og den har ett dårligere rotorhode. Vanskelig å bli kvitt slark i det hodet. Grattis med fine maskiner
              Takk, jeg er veldig fornøyd selv. Nå er det bare og ta steget ut og begynne og trene med den
              Det er nok lurt og begynne med Raptoren, da den også er eldst. Hvor får jeg kjøpt deler til Raptoren? Har på følelsen at det kommer til og bli et behov etter hvert

              Har dere noe forslag til hvordan det er sikrest og begynne?
              Så en video på youtube, han satt på trainer understellet, økte turtallet til helien kunne bevege seg uten og ta av, så beveget han helien rundt på asfalten. På denne måten blei han kjent med kontrollene. Det virket som en "trygg" måte og bli komfortabel med stikkene.
              __________________________________________________ _______________________________________
              Frode Andersen
              www.haldenmodellflyklubb.no
              www.rcwings.no
              Sarpsborg Modellflyklubb
              _____________________________________________

              Comment


              • #8
                Elefun.no og smallsize.no f.eks selger alt av deler til raptor.
                Jeg syns du skal begynne med å få til ett bra oppsett på radioen med snille utslag og anbefalte pitch/throttle kurver.
                Få noen erfarne til å se over modellen og oppsettet. Om alt ser fint ut så kan vedkommende ta modellen opp og finjustere slik at alt er 100%. Ang å "bevege" helien på bakken så anbefaler ikke jeg det, da du fort kan overkompansere med for mye utslag. Da tipper den fort! 50 size nitro er såpass stabilt at med en gang du får den i luften så kommer nervene til å gi slipp

                Comment


                • #9
                  Det virker som en god plan. Da skal jeg ta det med til en av de mer erfarne pilotene i klubben
                  Takk for tipsene, alle
                  __________________________________________________ _______________________________________
                  Frode Andersen
                  www.haldenmodellflyklubb.no
                  www.rcwings.no
                  Sarpsborg Modellflyklubb
                  _____________________________________________

                  Comment


                  • #10
                    Et godt utgangspunkt er å starte på simulatoren Er du helt fersk på heli er ikke "learning-by-doing" veien å gå.. Når du har du grunnleggende orienteringene inne på simmen finner du deg en fin stor gresslette med minst mulig trær og stolper.. Treningsunderstellet fungerte greit før simulatorens tid, men min erfaring er at det bare skaper masse vibrasjoner.. Gjør deg også godt kjent med oppsettet, så får du heliet til å fly sånn som du vil ha det..

                    Lykke til!
                    Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                    T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                    T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                    Comment


                    • #11
                      Den eneste sim jeg har erfaring med er CRRCsim, den fungerer breit på seilfly, har du et tips til en tilsvarende for heli?
                      __________________________________________________ _______________________________________
                      Frode Andersen
                      www.haldenmodellflyklubb.no
                      www.rcwings.no
                      Sarpsborg Modellflyklubb
                      _____________________________________________

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Mr. Andersen View Post
                        Den eneste sim jeg har erfaring med er CRRCsim, den fungerer breit på seilfly, har du et tips til en tilsvarende for heli?
                        Jeg bruker RealFlight og Phoenix, og synes Phoenix har den mest realistiske fysikken for heli.. I tillegg er alle fremtidige oppdateringer gratis og letter installere.. Tror det er den de fleste bruker på helikopter..
                        Logo 700 Xxtreme Vbar 5.3 Pro
                        T-Rex 700N DFC Vbar 5.3 Pro
                        T-Rex 500 DFC Vbar 5.3 Pro

                        Comment

                        Working...
                        X