Unconfigured Ad

Collapse

nano CPX.. GØY!!!!

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • andersand
    • May 2012
    • 2316

nano CPX.. GØY!!!!

Fikk sms av om at den nå var inne hos smallsize ca 16:30, ca 9 min senere var jeg på plass og hadde plukket 2 esker ut av hylla, en slik måtte jeg ha, nr 2 var til mr KE, tenkte denne var bedre å kjøre funnels på i stua enn 130x som han har herja med nå, snillere mot malerier og sånn (intern humor)

Fikk prøve den i sjappa, samt at jeg filmet litt når morten fløy, vi fikk "testet" hvor mye den tålte, desverre bare en brøkdel av krasjene den fikk gjennomgå, på 100% throttle og fulle kurver, trenger den definitivt endel expo, kanskje også litt DR.

Har flydd 2 batterier nå og det er gøy, mye mye morsommere enn mcpxen min, som er stock utover lang hale i solid karbon, power 2 weight er mye bedre, flyr *nesten* som brushless mcpx, bare testet inne foreløpig og der jeg sliter med mcpx, går ncpx helt fint, spesielt når jeg flyr mellom rom og lignende merker man at den er mindre. Halen holder uendelig mye bedre, og her kan du faktisk pitchpumpe kjøre punchout uten at den går i overcurrent og faller ut av luften slik med mcpx, eller at halen stikker på samme måte, gøy!!!! Jeg prøvde som morten å lande invert i taket, krasj krasj krasj, så må jobbe med skillsa som er litt fraværende, prøvde på funnels i stua, men peisen er stadig i veien... fortsatt ikke ødelagt noe, prøvde med 100% DR og 15 og 20% expo, ganske sinna, på 70/30 er den veldig lugn,

har samme problem med denne, som 130X, at jeg stadig må rebinde mot min JR 11X men det er neppe heli relatert

litt bilder
    video kommmer straks

Click image for larger version

Name:	490526.jpg
Views:	1
Size:	98.9 KB
ID:	632657

Name:	672350.jpg
Size:	91.3 KB
ID:	632658

Name:	672350.jpg
Size:	91.3 KB
ID:	632658

Name:	145336.jpg
Size:	74.1 KB
ID:	632659

Name:	960044.jpg
Size:	110.8 KB
ID:	632660
    Attached Files
    Last edited by andersand; 02-10-12, 18:40.
  • andersand
    • May 2012
    • 2316

se bort fra mye teite kommentarer og pjatt!

nr 1 har roof "landing" men morten ville ikke prøve lande på veggen, buu!

Comment

• Morten Brun
      • Nov 2011
      • 343

nano CPX.. GØY!!!!

Morro! Tror jeg må ha en sånn også.

Comment

• andersand
        • May 2012
        • 2316

flydd 10 batterier allerede i stua, sykt iriterende at jeg må binde HVER gang med min JR, men shit au. Mulig det har kommet oppdatert firmware? men hvordan ser jeg om jeg har generic 11x eller horizon 11x? kipt å "bricke" radioen

du kan få prøve i helgen, evnt en dag det er opphold morten

Comment

• OlaGB
          • Aug 2007
          • 580

nano CPX.. GØY!!!!

For firmware må du forholde deg til det nr som står bakpå radioen.. Det er relatert til hvlken firmware fil du skal velge såvidt jeg husker..
          Ola G Bråten -77
          Sunndal flyklubb avd. Modellfly
          Extreme Flight Yak 91" Q80-8M
          3DHS Slick 89" Q80-8m
          Jeti DS-16

Comment

• andersand
            • May 2012
            • 2316

Originally posted by OlaGB
            For firmware må du forholde deg til det nr som står bakpå radioen.. Det er relatert til hvlken firmware fil du skal velge såvidt jeg husker..
            se der ja! horizon hobby..

Comment

• andersand
              • May 2012
              • 2316

lasta ned siste jeg fant dvs 0001-0103, men den hadde jeg allerede gitt.

Comment

• andersand
                • May 2012
                • 2316

Liten update, flydd 12 pakker nå inne i stua og den lever fortsatt, 0 skade, ikke antydning til engang, på tross av turer i mursteins peis, glassruter og lignende. Klarer fortsatt ikke lande den like fint i taket som morten, og ikke i nærheten av å få den til å lande på veggen.. hrumfl!

Skids:
                på mcpx knakk disse ca ALLTID uansett, virker som det en helt ny type på ncpx, vesentlig mykere, allerede ved spoolup, har ca 40%? pitch som minste på normal mode, ser man den blir "presset" ned og skids går til siden, lander du hardt "spretter" du som en fisk typ, uten tvil en bra greie, har vel kvelda 10+ skids på mcpx.

as3x i denne revisjon:
                Mye av det man har på "fullsize" FBL enheter ved overkompansering på bakken som ca er 0 problem, er motsatt her, denne overkompanserer herfra til evigheten om du prøver på manøvere med skids på bakken, tildels morro, tildels ikke.

Motor:
                De sier at dette er samme motor som mcpx? men ser ikke heeeeelt slik ut?

Gått litt opp i DR nå også, men 100% synes jeg er for mye, 85-75% virker sweetspot og lekt mere med expo, må tunes litt for å få feelingen riktig. Piro raten er logisk nok noe forskjellig avhengig av veien du går, men holder latterlig bra.

4min på 100% gir stortsett 3.75V igjen på pakkene, så det er jo kurrant, på vanlig flyvning ca 3.85 på 4 min og 75mah tilbake, flydd noen ganger til 0% for testing, og får da bare inn ca 130mah i pakkene, så noen "lyver" litt på 150mah og 160 kapasiteten ting er lablet med

konklusjon uten tvil nye favoritt inneleke, skal se om jeg gidder teste den ute i løpet av uken, for de som holder til i bærum/omegn er det bare å titte innom i helgen om noen vil prøve
                Last edited by andersand; 03-10-12, 00:37.

Comment

Working...