Announcement

Collapse
No announcement yet.

Bør jeg kjøpe Blade mCPX, nano, eller 130x?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Bør jeg kjøpe Blade mCPX, nano, eller 130x?

    Hei igjen

    Nå blir det snart slutt på disse "spammene" mine her på forumet.

    Har bestemt meg for Spektrum dx8 som radio, da denne kun koster 2000kr på headrc,com. Jeg trenger tvilsomt større radio med en gang. I løpet av vinteren skal jeg bygge en trex 500.

    Før jeg bygger en trex 500, ønsker jeg noe trening med innstillinger, flytid osv. Og jeg vurderer nano, mcpx eller 130x?

    Jeg ser absolutt fordelen med nano og mcpx i forhold til å kunne fly inne i stua de nærmeste månedene. 130x blir litt for stor for dette, tror jeg.
    Det vil ikke ta lang tid før Idle up kommer i bruk. Så godt kjenner jeg meg selv. Vil f.eks nano klare en del 3D?

    Så spørsmålet er: Hvilken modell gir meg mest for pengene? nano og mcpx koster 1000kr og 130x koster 1500kr.

  • #2
    Kjøp begge. (Nano og 130x).
    Da får du ro i sjela og kan fly både ute og inne
    arhennie

    MA Whiplash 90N, Beam 600 Avantgarde, Synergy N9, Raptor 50 V2
    http://hadelandmfk.no/
    www.henniehobby.no/arne

    Comment


    • #3
      hehe, tenkte vel å starte med ett helikopter, med fare for utvidelse etterhvert :P
      Det klør i visakortet om dagen, holdt nesten på å bestille med en dx18 eller 11x zero, men har ikke bruk for en slik radio enda.

      Men at det blir en trex500 i vinter, det er helt sikkert

      Comment


      • #4
        jeg hadde IKKE turt å handle dx8, fra utlandet. (you have been warned) Desverre kjenner/flyr jeg ikke med noen, som ikke har hatt sin på service.

        og arhennie sitt svar med ncpx+130x er helt riktig :>

        Comment


        • #5
          Tar til meg informasjonen om dx8 og utlandet Da får jeg se hva jeg gjør, kan ryke på en "smell" og kjøpe dx18 eller 11x zero i stedet. Får vente til 27.oktober, og se hva jeg kan ta meg råd til. Gifter meg den dagen, og er jo ingenting i veien med å kjøpe morgengave til meg selv :P

          Takker for svar.

          Dette blir jo bare dyrere og dyrere :P

          Comment


          • #6
            Bør jeg kjøpe Blade mCPX, nano, eller 130x?

            Originally posted by andersand View Post
            jeg hadde IKKE turt å handle dx8, fra utlandet. (you have been warned) Desverre kjenner/flyr jeg ikke med noen, som ikke har hatt sin på service.

            og arhennie sitt svar med ncpx+130x er helt riktig :>
            Jeg gjorde det (på headrc), og har nå hatt noen hundre turer på både fly og heli uten problemer! Ingen servicer her i gården heller...
            * T-rex 450 PRO DFC 6S * T-rex 500 PRO EFL DFC * DJI Inspire 1 * E-flite Carbon Z Cub * Multiplex Dogfighter * Futaba 14SG *

            Comment


            • #7
              Vi har ikke flydd sammen enda kjetil!
              p.s. får vel få til det en dag

              Comment


              • #8
                Re: Bør jeg kjøpe Blade mCPX, nano, eller 130x?

                Originally posted by andersand View Post
                jeg hadde IKKE turt å handle dx8, fra utlandet. (you have been warned) Desverre kjenner/flyr jeg ikke med noen, som ikke har hatt sin på service.

                og arhennie sitt svar med ncpx+130x er helt riktig :>
                Det er vel ikke så rart siden de første ble innkalt pga feil i soft på sendermodul. Min har funket plekkfritt fra dag 1.
                ---------------------------------------------
                Spektrum DX8 UTEN PROBLEMER
                Align T-Rex 450 pro BeastX + RJX - 6S
                Align T-Rex 600Efl Pro Vbar
                Mikado logo 600 3D Vbar
                Align T-Rex 700N DFC Vbar - Nitro rules

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Kjetil B View Post
                  Jeg gjorde det (på headrc), og har nå hatt noen hundre turer på både fly og heli uten problemer! Ingen servicer her i gården heller...
                  Samme her. DX8 hadde en del barnesykdommer men de er såvidt jeg har skjønt borte nå. Og er det en fabrikasjonsfeil så skal det ikke noe å si hvor den er kjøpt. Smallsize tok imot min DX6i som helt klart var kjøpt fra Asia da den hadde en kjent fabrikasjonsfeil. Og Headrc er meget norgesvennlige så jeg tror det skal gå bra uansett.
                  Last edited by Kyrre; 13-10-12, 21:03.

                  Comment


                  • #10
                    Da tar jeg sjansen på dx8 og ncpx i første omgang. 130x får bli seinere når crash-rate er på low.

                    Noen forslag til en god lader? Gjerne en jeg kan bruke til større heli seinere (trex 500).
                    Og er det andre ting jeg bør bestille med en gang?

                    Comment


                    • #11
                      fma powerlab 8 med fma mpa board

                      ingen over, ingen ved siden av, men episk overkill for ncpx, for 500 dog er det fint.

                      en av få ting som selges på 2 sekunder på rcmarked.

                      Comment


                      • #12
                        Har kikket litt på powerlab 8, og skjønner at det er episk overkill for ncpx:P Hadde egentlig tenkt meg noe mer rimelig til å starte med, men er ikke fremmed for powerlab 8 heller.

                        Kikker litt etter passende strømforsyning, men har ikke funnet noe innenfor rimelighetens grenser enda.

                        Når det gjelder fma mpa board, er det dette du tenker på?
                        ProgressiveRC - FMA Multi-Port Safe Parallel Adapter for JST-XH & T-Plug

                        Comment


                        • #13
                          ser ikke strømforsyningsproblematikken din, napp ut av gamle servere, noen må du lodde litt inni

                          de øverste måtte jeg fjerne dc jord fra 2 steder, så lodde ny bro og skrape litt epoxy coating fra en bane, så lodde inn ny jord for vifte, så om man tar med timebetalingsn min er dette dårlig butikk, men litt gøy å ha gjort alt selv.

                          Dette har jeg laget i kveld

                          Click image for larger version

Name:	313117.jpg
Views:	1
Size:	136.8 KB
ID:	593723

                          Comment


                          • #14
                            hehe, ser du har holdt på litt :P Har nok en strømforsyning fra en gammel pc liggende et sted. Skal nok finne ut av det, har noen i familien som kan strøm

                            Men var det riktig fma mpa board jeg linket til? Og er det der du har handlet?
                            Last edited by Mokolotivet; 14-10-12, 01:33.

                            Comment

                            Working...
                            X