Announcement

Collapse
No announcement yet.

Hvilket "micro" CP helikopter bør jeg kjøpe?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Hvilket "micro" CP helikopter bør jeg kjøpe?

    Siden vi går mot vinter og helikoptersesongen trekker seg innendørs frister det veldig med et lite helikopter. Problemet er at jeg har ikke satt meg inn i de forskjellige modellene og hvilke som er noe å satse på.
    Helikopteret må være FBL og CP.
    Jeg har tenkt endel på T-Rex 250, men lurer på om det egentlig blir for mye "ekte" helikopter, hvis dere skjønner hva jeg mener.
    Jeg kunne tenkt meg et helikopter som flyr bra, stødig, lekent og som man bare kan hive i luften kjapt for å fly litt. Slik som Nine Eagles Solo Pro 180, Blade 130X osv.
    Siden jeg har Futaba stikke og ikke har mulighet til BnF modeller så er jeg nesten avhengig av et kit med stikke. Hvis ikke noen har et lurt tips.

    Hvilket helikopter vil dere anbefale?
    Pris? Uvesentlig i første omgang.
    ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

  • #2
    Det beste Micro CP helikopteret jeg har testet er uten tvil Blade 130x. Flyr litt bedre enn Solo Pro 180 (litt mer kraft), og mye bedre enn mCPX. Fordelen med Solo Pro 180 er at det følger med stikke dersom man ikke har mulighet til å benytte BnF.

    Har forøvrig en Solo Pro 180 som jeg skal selge for en 500 lapp pluss porto. Den er ferdig testet og skal selges til fordel for en annen modell til test.

    Men som nevnt, Blade 130x er litt bedre. Tviler at det er noe annet microhelikopter som flyr bedre.
    Ørjan Pettersen
    Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

    Comment


    • #3
      Kunne du ha utdypt noe mer om forskjellen mellom Blade 130x og Solo Pro 180?
      Hvilken tilstand er Solo Proen din i?
      ARC Cessna - Multiplex Mentor - Multiplex Easyglider- HK450PRO - T-rex 550e BeastX - T-Rex 450 Sport BeastX

      Comment


      • #4
        nu kommer AXE 100

        Goblin 700 : vbar 5,3 pro
        Atom 6HV : vbar NEO pro rescue

        HD 500 Cell : brain2

        DX9

        Comment


        • #5
          Den største forskjellen er at halen er litt bedre på 130, samt at det er mere power i motoroppsettet. I tillegg så er det Spektrummottager i 130. Radioen til Solo Proen er helt grei, men den når naturlig ikke opp til en dedikert radio. Har inntrykk av at de begge tåler omtrent like mye. Torquetuben er overraskende robust.

          Solo Proen er helt i orden. Alle deler som har vært skadet er byttet. Det er en sprekk i canopyen, men har kjøpt ny. Med unntak av en limklatt for å holde på plass en servo og litt grønske på bladene, ser den ny ut.
          Ørjan Pettersen
          Trenger du hjelp til oppsett av helikopter i Tromsø, bare ta kontakt.

          Comment

          Working...
          X